• roffan

E-tuna!

Är du med?

• Svar på tråden E-tuna!
  • E-tuna

Jag försöker i största möjliga mån att så ofta som möjligt undvika just NK!!!
    Det är ingen bra affär för en vårdares plånbok!
    Hela Eken? Nu förstår jag inte...eller är jag för trött???

• roffan

Vet inte du att Stockholm kallas Eken???? Men, E-tuna då!
    Jag har för övrigt jobbat på NK. Så det så!

• E-tuna

Skojjar du med mig!??
    Nej...jag har faktiskt aldrig hört att man kallar sthlm för Eken...däremot så funderar jag på varför storans handbollscuper- som spelas på Gubbängsfältet- kallas för just Eken Cup...Du har nog en poäng!??
    Hmmm...det här måste jag forska i...

På tal om handboll...storans hanbollskompis förlorade i veckan sin mamma i cancer...hon själv är ju 14 år, lillebrorn är 8 år och mamman var på bättringsvägen sist vi pratade med henne.
    Bröstcancer...hon hade dött hemma med sin familj omkring sig-38 år gammal. USCH!!!!!
    Fick reda på det idag.

• E-tuna

Jamen...jag har absolut inget ont å säga om NK...bara deras priser...som inte min plånbok tillät...

• roffan

Usch, så hemskt med cancer. En kompis mamma ligger också och "väntar"... En annan kompis har sin systers barn eftersom deras båda föräldrar vandrade vidare nästan samtidigt. Barnen var fem och nio år då. Jag gråter alltid en skvätt när jag hör sånt. Då gäller det att stödja din tjej också, sånt kan ju väcka tankar...

Eken är tämligen vedertaget, tjejen! :)

• roffan

Det var jätteroligt att ha personalrabatt på NK :)

• E-tuna

Faktum är att jag säkert behöver skämmas...men jag har aldrig hört det...eller så har jag aldrig reflekterat över att det är hela sthlm som berörs när det nämns...som sagt, jag får ta reda på varför det heter Eken Cup, för Eken har ringa att göra med Gubbängsfältet...

Ja...det väcker tankar!
    Jag har full förståelse för att det ruckar tillvaron rätt rejält, eftersom det blir någon form av "kvitto" på att vem som helst kan försvinna hur som helst o när som helst...vi träffades efter jul och var "hallvärdar" samtidigt och då pratade hon mycket med tjejerna om sin sjukdom och varför hon inte hade något hår..."Hon sa ju att hon var bättre", var storans första kommentar när vi idag fick beskedet...
    Din kompis- som tar hand om sina syskonbarn- hur går det för henne??? HUR orättvist kan ödets lotter falla, när barn förlorar BÅDA sina föräldrar inom kort tid???
    Jag blir arg...och ledsen.

• roffan

Det går jättebra för dem!!! Tack och lov var de ganska nära varann hela familjen redan innan.
    Nu är det natt i storskogen så jag säger nog gonatt till storstan nu. Här är det kolmörkt, inte minsta gatlykta. Blir det nånsin mörkt hos er? På torpet är det nattamörkt, kan jag tro!
    Hörs vi senare idag?

• E-tuna

Vet du, roffan,...jag kan gott o väl tänka mig att det måste vara exakt HUR KUL SOM HELST att ha rabatt på NK!!!
    Själv har jag säkert 10% på inkontinensskydd, haklappar, draglakan o näringsdryck...det du!

• E-tuna

Så klart vi hörs senare idag...
    Zov nu gott o dröm sött

Svar på tråden E-tuna!