E-tuna!
Är du med?
Är du med?
Jag håller med dig!!!-annat forum, annan dag!!!
JA!!!Jag längtar efter min man! Han ska vara borta tills på måndag...FAST- jag har vanan inne!!! Varje sommar är jag ensam 3-5 veckor...Han o barnen åker till landet vid skolavslutningen o jag måste invänta min semester...då brukar jag passa på att göra sånt jag inte hinner eller kan göra någon annan gång!
Jätteskönt att vara ensam och jätteskönt att träffas igen efter så lång tid!
Just det , han är lärare! Lyxtillvaro sommartid! Vill barnen fortfarande åka från stan på loven? Vad undervisar han i ? Och när får jag min danslektion. Det börjar närma sig bröllopsnatt. Tre TRE veckor kvar idag! 21 dagar som det ska finputsas och storstädas på!
Han är speciallärare ...för tillfället i en 4-6:a...för barn med speciella behov( ADHD, Asberger)
Tjejerna börjar NU att knorra över landetvistelsen men det brukar lösa sig bra när dom får ta med sig en varsin kompis...det finns ju hästar där...OCH man åker ju in till Eskilstuna och dom kan kolla in snygga killar där
Tjejerna har hela övervåningen för sig själva med deras kompisar så det har hittils löst sig...peppar,peppar!!!
Så fort jag har klurat ut hur jag ska uttrycka mig i skrift för att förmedla enn höftrullning så ska du få din lektion!!! Du kommer att göra succé på bröllopsnatten!!!
Tre veckor... hualigen!!!
Vart tog du vägen???
Har bestämt mig för att gå o lägga mig 00.00...
Hur är det - kan du prata "killar" med dina barn eller tycker de att du är "gammal och patetisk"? Drömmen är ju att de ska kunna komma hem och tala om precis vad som helst som har hänt. Det är ju liksom grunden för ett förtroende.
I viss mån kan jag snacka killar...i viss mån tycker dom att jag är patetisk, det beror lite på...
Jag håller med dig om att det vore drömmen att dom kom hem med allt men då kanske dom måste ge för stort avkall på sin integritet...otroligt knepig situation!!!
Jag hoppas att jag vet det viktigaste/ nödvändigaste!!!
Meningen är ju inte att dom fullständigt ska lämna ut sig själva bara för att man som förälder ska veta...det är jobbigt att vara förälder till tjejer i tonåren!
Storan har fullt upp med sina sportsliga aktiviteter och lillan är inte sååå jätteintresserad av killar, annat än på behörigt avstånd...
Ännu har jag tid på mig att "lära dom allt jag kan"...som "farsan Baloo" sa...
Nej, det är inte bara för att föräldrar ska veta allt, utan mest det att barn ska aldrig behöva känna oro över hur föräldrarna reagerar om de kommer hem och berättar att de gjort något mindre bra.. Ett slags ömsesidigt förtroende liksom. Men å andra sidan vill man nog inte varken veta eller säga allt ändå! Nu är det snart läggdags för dig. Jag ska sitta uppe och vänta på att diskmaskinen ska bli klar.
Har beställt notbok idag, hoppas den kommer SNART. Den innehöll alla våra tre solon. Bra. Kostade 298 på BT, men jag hittade den för 152 :)
Och hjälp mig med det här: Ska jag beställa caketopper i marmor (ett dansande par= vi! ) som jag verkligen vill ha från nätet eller ska jag ta den fula på fiket? Eller ska jag skita i det????
Snyggt jobbat med not-boken!!!
Jag hoppas oxå den kommer snart!
Lillan kom plötsligt hem o frågade om hon fick sova hos kompisen två trappor upp, vilket var okey...Storan tog då tillfället i akt och frågade om hon inte kunde få sova i pappas säng inatt- vilket är både okey och välkommet!!! Jag behöver inte sova själv inatt och kan dessutom ta tillfället i akt och snacka lite tjejsnack...Super...
Så då är det gonatt då?