• roffan

E-tuna!

Är du med?

• Svar på tråden E-tuna!
  • E-tuna

Hej...var var du?
    Nu är vi båda här...Hur mår du?
    Ska du "stanna här" ikväll?

• roffan

Var ute och lekte med barnen. Nu när de är i säng ska jag ut och beskära min klematis och mina rosor! Men jag kommer nog tillbaka. Det är mycket lättare att få något gjort så här dags på kvällen...

• E-tuna

Eeehummm....vad har ni för väder igentligen? Här SPÖ-regnar det!
    Själv är jag ensam hemma med tjejerna tills på Måndag...snyft!
    Gubben är på landet och gör iordning vinden ifall det behövs som gästrum på bröllopet...
    Storan har cup hela helgen och jag jobbar i helgen...så det blir gemenskap först på söndag vid brasan!!!
    Vad har ni för planer i helgen?

• roffan

Här är det klarblå himmel men lite blåsigt. ca 10 grader varmt och kamelian på balkongen trivs som fisken i vattnet! :)

Usch vad trist att vara ensam... Nästan ensam iaf. Jag hoppas på en Yatzyomgång nu, lite pyssel med huset imorgon och valborgseld med föräldrarna på söndag.

• E-tuna

Yatzy...har ni speciella Yatzy-kvällar...jag tycker mig kunna se ett mönster...?
    Har ni egen eld på tomten eller har ni någon allmänning dit ni går för att se brasan?
    Ja...det känns lite ensamt...men det överlever vi nog...
    Försvinner du för Yatzy så får du anropa mig när du har vunnit eller partiet är slut, om du vill...

• roffan

Mannen hade andra planer, så nu är jag här igen! Annars är alla kvällar Yatzykvällar, det går dock lite i perioder. Vi brukar ta en "omgång" till kvällsfikat. Man pratar så bra när man gör något annat lättsamt samtidigt.
    Mor och far bor granne med allmänningen där de eldar majbål, så det är inte direkt långt att gå. Vart går ni för att titta på elden och skrämma bort kung Bore :) ?
    Regnar det fortfarande?

• E-tuna

Ja det regnar fortfarande!!!
    Vi har en eld i området där vi bor...det är alltid lika trevligt med karuseller,lotteri,ponnyridning o fyrverkeri!!
    Nu sitter jag och slötittar på Bond...kanal 5...
    Vad gör ni istället för Yatzy då?

• roffan

Han tog en skogsrunda, men nu är han hemma igen! Nu var det visst TV... Men jag har tjatat i en hel timme i telefon med bästisen från Stockholm...
    Vad händer hos dig då? Hur långt har ni till E-tunatorpet?

Svar på tråden E-tuna!