• roffan

E-tuna!

Är du med?

• Svar på tråden E-tuna!
  • E-tuna

Roffeli-roffan...är du däär?
    Hur mår du idag?

• E-tuna

Är du däär..?
    Nehä..jag "Piffar o Puffar" väl då...(gud, vad jag får till det ibland... )

• E-tuna

...kan i alla fall tala om att smålänningen i mig ska ut nu!!!
    I vårat stora centrum har dom ikväll något som dom kallar för "Crazy Night"...Det innebär att samtliga affärer har öppet mellan 19.30-22.00 och har priser som ligger på 20-70% billigare än ordinariepriser!(Dom har såna kvällar en ggr/år) och nu ska jag hålla mitt seende öga öppet på skor till barnen, div.underkläder,parfym(hoppas!), material till placeringskort o ev. dukning,tiaror och smink!!!
    Vi får väl se OM jag kan komma hem med något riktigt kap!!!
    Håll tummarna...Nu ska jag ju visserligen inte ha någon tiara för att jag har bestämt mig för pannsmycke men är det oootroooligt billiga tiaror så köper jag i alla fall!
    Så talar väl en äkta smålänning!??
    Jag hoppas att vi hörs ikväll...

• roffan

Det är rätta tag! Kom igen, tjejen! Klart man ska ha tiara om man hittar en riktigt billig! Hör av dig när du kommer hem .

• E-tuna

Jhaa du...numer är jag en fattig stackare!!!
    Såhär blev det:

Vi köpte en Babyliss "eight-accessori" som vi verkligen kommer att behöva till att åstadkomma våra bröllopsfrisyrer.

Jag klippte mig- 1½ dm...herregud!

Storan klippte sig.

Lillan tog ett till hål i örat.

Jag köpte mousse, spray och fibervax(ruskW8less)samt en flaska Biosilk.

Jag köpte en strass/"silver"tiara(!!!)

Storan köpte skor med kilklack.

Jag köpte ett after shave-set Escada till gubben-MUMS!!!

Jag köpte Laura av Laura Biagotti.

Lillan köpte en kjol och en topp

Summa summarum:cirkus 2000:-

Tiaran 300:- Ord 525:- FYND, visst!?
    Nu är jag såååå nöjd- kommer att sova gott inatt...hoppas jag i alla fall.

Mår du bättre?

• roffan

Åh heliga moster Matilda! :)
    Det var shopping vill jag lova! Var din man med? Modigt med håret! Jag klippte av tre decimeter och färgade från ljust råttfärgat till mörk med "röda" slingor under ett Gör om mig-reportage förra året. var skitskraj, men blev jättenöjd!
    Och så blev det tiara iaf! Skönt, då slipper du leta pannsmycke. Hur såg den ut?

Jag mår mycket bättre idag - iaf till humöret sett! Har varit och införskaffat penicillin idag.

• E-tuna

Min man var med fram till klippningen. Då gick han...hade midjelångt hår och han ville inte att jag skulle klippa mig...(därav after shave-mutan... )
    Tiaran är verkligen jättesöt...små strassblommor och snirkligt bladverk i "silver", ganska oregelbunden i formen och lite"spretig"...det var gubben och storan som tyckte att det skulle bli sååå fint.
    Har jag glömt att berätta för dig att jag köpte ett strasshalsband med en strassdroppe som jag skulle använda som pannsmycke(...jag o lillan röstar på det!...)
    Jag var egentligen inte modig med håret...men jag sa att hon skulle ta så mycket hon trodde kunde behövas för att mina lockar på bröllopsdagen skulle hålla så länge det bara gick...jag har ju så tjockt hår och har aldrig lyckats hålla fina lockar längre än 3-4 timmar...
    Jag ska tillbaka och tona bort allt mitt gråa( tro´t eller ej)hår men det tyckte hon att jag skulle göra veckan innan...har kastanjebrunt hår och jag kommer nog inte att lägga i någon annan färg, tror jag.
    Vad spännande med "gör-om-mig-reportage" Hur kommer det sig? Anmälde ni er bara eller var det något ni vann??

BRA!!! att du nu skaffat "miducin"- man ska inte gå för länge med det där...!

• roffan

Haha, blev han sur och gick hem! Det var väl inte så farligt med 15 cm om du har midjelångt hår? Jag klippte från halva ryggen till strax över axeln, det var läskigt och obehagligt, men snyggt! Jag anmälde mig och min man till Gör om mig och dagen därpå ringde de och sa att vi hade kommit med. Så vi fick tre dagars lyx med allsköns behandlingar, nya kläder, Ray-Bans, väska, skor, hotellövernattning med trerätters och vin och taxi överallt mellan ställena. Det var grejer! Det enda jag inte gillade var spraysolningen. Kladdigt och fult efter två dagar.

Vad ska du göra med tiaran om du inte ska ha den till bröllopet?

• E-tuna

Vart anmäler man sig till så´n lyx???
    Gud va härligt!!!
    Och att din gubbe följde med!!! Det vet jag inte om min hade gjort...
    Ja du roffan...usch...vad ska jag göra med tiaran om inte...???
    Är det sån´t här som kallas för impulsköp???
    Jag får väl spara den tills storan ska på bal...eller gifter sig!!!
    Sen går den väl vidare till lillans bal...
    Jag har ju inte riktigt bestämt mig vilket jag ska ha...tiaran är verkligen jättefin!!! Men pannsmycket är något mera jag...glitter o glamour i riktig orientalisk anda!
    Vad gjorde dom om på din gubbe? Vad tyckte han om det?

Svar på tråden E-tuna!