• roffan

E-tuna!

Är du med?

• Svar på tråden E-tuna!
  • roffan

152 kronor för de 90 vackraste kärlekssångerna :) Men jag har velat ha den länge. Sjunger själv lite grand.. Vill du inte avslöja vad du är ute efter för noter. Jag har ett litet notskafferi...
    Hur är läget idag?

• E-tuna

Allt är bra med mig idag f.u att jag känner mig lite frusen...jag var ute och gick stavgång imorse mellan 7.30-9.00 och det blåste rätt rejält och var kallt! Har inte fått upp värmen sen dess...trots storstädning och byte på burdjuren...
    Jag är ute efter noter till "Piff o Puff" samt någon fin brudvals...

• roffan

Vilken vals har du tänkt? Har inte Piff å Puff tyvärr...

• E-tuna

Mja...erkännas måste- jag är pinsamt påläst om vals i allmänhet o brudvals i synnerhet!!!
    Det är min gubbe som får stå för den kunskapen men om jag säger till dig:
    "Den mest klassiska, den vanligast förekommande..."
    Vad säger du då???

• roffan

Jag säger: Öhhh...?
    Brudvals av Evert Taube, kanske? Men det är en gammelvals. Har ni bestämt eller vill ni ha hjälp? Vilken stil i så fall?

• E-tuna

Ja,tack roffan. Vi vill ha hjälp!
    Nu blir det bara ännu mer pinsamt...stil???
    Hur menar du nu???
    Vi är stiliga, räcker det?
    Stl...ja, stil...wienerstil,kanske(du skrattar inte nu va!???)

• roffan

Du menar väl inte den allra vanligaste: An der shönen blauen Donau? Det är ju wienervals!

• E-tuna

Nämen roffan...innan jag gör bort mig fullständigt så ber jag att få återkomma när jag vet vad jag pratar om...hjälper du mig då?

• E-tuna

...du ligger väl inte o vrider dig i plågsamma skrattanfall, nu va!????

Jag ska prata lite låtval med gubben...det är han som kan så´nt här...jag kan bara arabiska sångare o det kan inte han...Jag sa ju att vi hade en fördelning där vi gjorde det vi var bäst på

• roffan

Klart jag hjälper dig! Men jag vet inte riktigt varför du pratar om att göra bort dig? Har jag sagt något dumt nu igen?

Svar på tråden E-tuna!