• roffan

E-tuna!

Är du med?

• Svar på tråden E-tuna!
  • E-tuna

Åh...jag var inne på en tråd som handlade om just det och blev så himla förvånad att det är såååå många gamla- 50,60 o70 tals- uttryck som fortfarande hänger med!!!
    En del av uttrycken hade jag aldrig hört medans många var i omlopp när jag var liten.
    Jag får tänka en stund så kommer jag säkert på nå´t!
    Behöver du det till nå´t?

• roffan

Till min bästis bröllop. Hon är smålänning som jag men han är Saltsjö-boo. :) Kul va!
    Hade tänkt göra en kul grej av det.

• E-tuna

Har du besökt tråden med slang uttryck?
    Där kan du säkert hitta massor!!!
    Har du något "hedersuppdrag" på bästisens bröllop?

• roffan

Har besökt tråden, men tyckte inte det var direkt stockholmska de sysslade med där... Det var ju mycket nysvenska eller förortstugg. Jag vill åt den gamla hederliga Jerry Williams-stilen!

Ska dock inte ha något hedersuppdrag, tyvärr.

• E-tuna

Lägg in en riktig "Rocka-Billy-tråd á la Jerka" så kommer säkert massor med uppslag!!!

• roffan

Ja, kanske det. Kankse kunde kalla den Slang från Eken :)

• roffan

Jag är så trött... Tror jag måste gå och "slagga" :) Hörs vi imorgon tror du? Vet inte hur jag ska klara mig utan dig när jag är färdig med Bröllopstorget om ett par veckor! ;)

• E-tuna
    Jättebra namn!!!Då fattar alla

fast det kan löna sig att även skriva á la Jerka eftersom jag tror att mycket av det han häver ur sig är lite internt, det vill säga inte sååå representativt för just "Eken" (som jag numera VET är ett uttryck för sthlm... )
  • roffan

Jag gillar Jerka! På tal om ingenting... :)

Svar på tråden E-tuna!