• hjartat73

Lund-Malmöbor? Bröllop 2006 nr3

Eftersom den gamla tråden har stängts av startas här en ny!

Här samlas vi som ska gifta oss 2006 & 2007 och som bor i Malmö-Lund-området. Vi träffas och fikar ganska ofta, alla är välkomna

• Svar på tråden Lund-Malmöbor? Bröllop 2006 nr3
  • H.C

Vi kommer också ha olika sorters ost till efterrätt och något dessertvin till det. Till kaffet kommer vi har fem olika sorters chokladvarianter, så vi skippar tårtan.

Idag har jag hittat slips och väst till min pojke och äntligen har jag hittat näbbklänning till min flicka. Har letat lääänge! Beställde ju från Kina men den som kom var lagom till en tvååring. Nu fattas det bara skor till henne sedan är barnen klara. Har nog varit i varenda skoaffär i Malmö och Örebro och NADA!!

Var också och handlade stafli, tavelduk, penslar och färger till målningen som gästerna ska pyssla med när vi fotograferas.

Ha det gott alla!

HC

• Julibrud - 06

Puh76 Vad kul att du har färdigt med solisten! Någon som du har erfarenhet av tidigare? *nyfiken*

• Julibrud - 06

Idag har jag beställt min brudbukett! Det var spännande eftersom man har en bild framför sig hur den kommer att se ut men man kan ändå inte se den..hihi

En droppformad bukett med röda rosor, vit fresia och inslag av rosa rosor. Brudslöja och grönt. Tärnan får en likadan fast mindre och näbbtösen får en minimini. Sambon och näbbpågen får en rödros med en vit fresia i. Det blir säkert jättebra. Ska passa på att beställa brudbåge över bordet och blomster arrangemang till borden också men de har jag ännu inte bestämt vad jag ska ha för blommor. Om de ska gå igen med min bukett eller inte. Men det känns skönt att det är beställt! Det händer något varje dag känns det som.

• hjartat73

jajj@ kanske kan tyckas att det blir tårta på tårta men tårtan serveras senare på kvällen...alltså inte i samband med middagen. Eftersom då kaffe och avec som man normalt har efter middag serveras när tårtan serveras så vill jag vet vad andra ska ha...dessertvin, sherry, portvin eller ngt annat. Jag tycker nämligen inte ngt av det jag räknat upp är gott....

• Puh76

Julibrud-06: Det är en väninna till mig! Vi var vänner när vi var små.

Var har du beställt din brudbukett?

H.C: Måste fråga...är det dig jag köpt min klänning av?

• Ocikatten

Vi har ju inte så mycket att göra mer än äta så vi kommer verkligen ha tårta på tårta!!
    Har nämligen sorbet som mellanrätt, därefter något med rabarber som efterrätt och till sist kommer tårtan!

• Svemerikanskt bröllop

Bettan Skåne: Jag vill inte stressa dig men det är inte alls långt kvar nu snart är det dags. Så spännande det ska bli.

Undrar detsamma. Blir det någon fika imorgon? Jag kan om det blir av, kl.18 skulle passa mig.

• jajj@

Hjärtat och katten, missförstå mig inte, jag gillar verkligen tårta på tårta

Hjärtat, du vill alltså veta vad för slags dessertvin folk har valt? Jag kan fundera lite se om jag kan komma på något som är gott. Vad ska ni ha för efterrätt? Kan inte stället ni ska vara på tipsa om dessertvin, eller har ni catering?

• Ocikatten

Vi har faktiskt ingen aning om vad vi ska dricka till då Häckeberga väljer allt åt oss... Borde kanske fråga det??

• lillabunny

hjartat73, vi ska ha ett dessertvin som heter Ambré de Rivesaltes (som slottet där vi ska ha festen själv importerat från Frankrike). Är inte heller förtjust i sherry, portvin och liknande. Men detta dessertvin (och flera som jag druckit på andra bröllop) är verkligen gott! Lycka till! Jag får ju inte dricka något i alla fall, den lill* i maggen gillar inte det! ;)

Svar på tråden Lund-Malmöbor? Bröllop 2006 nr3