• Hagabea

060708

Är det fler som skall gifta sig 060708?
    Vi gifter oss i Gävle kl 18.oo.
    Vore kul att se om det fins andra som gifter sig samtidigt som oss... Och se hur långt n kommit i era planer...

• Svar på tråden 060708
  • Tinabit

mariestrom 78
    Det finns ju hur mycket som helst att välja på så det är ju riktigt svårt. Vi var till Thailand i februari när vädret kändes pissigtg så det känns inte som om vi missar något om vår semester i Skottland blir blöt =) Men en förutsättning att vi kommer iväg som vi tänkt är att jag tar mc kortet den 15 juni då jag har min uppkörning... Tar jag det inte = kuggar, så har jag ingen aning om hur vi ska göra..Men jag SKA ta det =)

• mariestrom78

Tinabit:
    Jag håller tummarna för MC-kortet ditt. Det fixar du säkert, lugn och fin bara...

Mannen i mitt liv har varit i Thailand, annars vore det en tanke för oss...

Det lutar åt Afrika...känns som mycket pengar för 2 veckor men samtidigt lever vi en gång och gifter oss en gång och kommer säkert inte på så långväga semester mer i livet kanske...

• Hagabea

Hej alla 060708 brudar!
    Jag blir imponerad av allt ni hunnit gjort! Själv har jag om min sambo pratat om att v behöver göra en lista på alla som skall göras? ska stämma av mot era så jag vet vad man ?ska? göra?

Nästa vecka träffar vi vår vigselförrättare, det skall bli spännande? Sedan håller jag för fullt på att leta efter någon låt som jag skall välja till min blivande? svårt!

Det vore kul att få veta hur många ni har bjudigt vad ni har för osa och hur många som svarat.
    Vi har satt OSA till den 31 maj? ångrar mig lite att vi satt så långt fram för jag är så nyfiken.
    Vi har bjudit 153 personer och i dag har 80 personer svarat, 77 har tackat ja och 3 kan tyvärr inte?

Hur ser det ut för er?

• Tinabit

Vi har samma osa som ni, dvs 31maj. Vi har 75 bjudna men inte mer än ca 20 har tackat ja än, inga har tackat nej..

• Time&Love

Vi satte OSA till 1 juni och det var ALLDELES för lång tid. Inbjudningarna landade i lådorna den 14 februari. Vi har bjudit 26, en kommer inte och 16 har svarat att de kommer.

• Hagabea

Nyfiken på vart ni planerar era bröllops resor och när ni åker...?

• Tinabit

mariestrom78
    Du har helt rätt inställning vad gäller bröllopsresa! Afrika låter jätteunderbart! Fast visst kan ni komma iväg igen, bara som ett exempel kan jjag berätta att min äldre syster for till Nya Zeeland med två barn och man i 6 veckor! Barnen var 3 och 5 år gamla. De fick spara pengar ett tag men det gick =) Visst det blir krångligare men det går..

Tack för tummarna förresten

• mariestrom78

Tinabit:
    Nu har vi äntligen bestämt oss!Inte fasiken blev det till Afrika (fniss). Som vi funderat...och nu har vi som sagt bestämt oss för en kombinationsresa till nordvästra Italien samt Nice och Monaco med omnejd i Frankrike 2 veckor. Första veckan i Italien blir en "ganska ren" sol och badsemester och "återhämta" sig...Veckan därpå i Frankrike har vi hyrt bil och hoppas vi är piggare på att se oss omkring betydligt mer, Nice, Monaco,Cannes och vad det nu blir...

Skönt att ha bokat resan, nu bara boka själva weddingnight...

Hur går det med MC-körningen? :)

• Tinabit

mariestrom78
    Men du, italien och frankrike låter ju helt toppen!! Vill jättegärna se Italien nån gång. Tror det är mycket vackert där! Sen i frankrike kan ni ju köra förbi vingårdar och jag har hört att de är otroligt gästvänliga på landsbygden, och att man får äta middag och bo billigt hos familjerna på vingårdarna. Kanske kan det tom bli lite vinprovning

Vart kommer ni bo på er "weddingnight"? Samma ort som där ni gifter er? Vi har bokat ett aldeles nybyggt litet hus som är otroligt vackert med balkong ut mot sjön och fjällen. =)

MC-körningen går frammåt men än finns det en del och lära, speciellt när det gäller manöverkörningen och krypkörningen. Har inte heller börjat träna på de hårda högfartsinbromsningarna men det blir till veckan..

• mariestrom78

Tinabit:
    Gu, vad goa förslag du kommer med...Du verkar vara en toppenpingla som svarar så på mina inlägg, hoppas du känner lite detsamma :)

Bröllopsnatten bär ev. av (schhh säg inget till ngn...) där flyget går ifrån, Gbg på hotell. Ev.åker vi redan på bröllopsnatten med kamrat som kör oss, eller alternativ 2 är att vi tar in på hotell 3 mil därifrån vi bor och så hoppar vi på tåget mot Göteborg sedan på morgonen...Kankse skönare att färdas kortare sträcka på bröllopsnatten, så man får mer tid över till varann(he he..) ;)

Sjön ,fjället och det nybyggda huset låter jättemysigt med utsikt och allt.

Vinprovning låter inte helt fel, men då måste jag börja gilla mer rödtjut innan, får öva mig helt enkelt...

Svar på tråden 060708