060708
Är det fler som skall gifta sig 060708?
Vi gifter oss i Gävle kl 18.oo.
Vore kul att se om det fins andra som gifter sig samtidigt som oss... Och se hur långt n kommit i era planer...
Är det fler som skall gifta sig 060708?
Vi gifter oss i Gävle kl 18.oo.
Vore kul att se om det fins andra som gifter sig samtidigt som oss... Och se hur långt n kommit i era planer...
Tinabit:
Halloj, som jag har säkt dig på BT...Hoppas att ni hade det bra i Bulgarien ;) Håller även tummarna att du ordnar det mesta nu inför bröllopet. Förstår att du känner att du halkat efter i.o.m semestern, men även vi som inte har haft semester har fullt att stå i...
Har varit och provat frissan snabbt idag, med tillhörande diadem.Vrålsnyggt! Gick även till juveleraren och köpte örhängen som matchade diademet. Känns skönt att ha klart det.
HA DET GOTT, SKÖNT ATT DU ÄR I SVEDALA IGEN
mariestrom78
Va kul att ni vart hos frissan! Allt blev och såg ut som du tänkt dig?? Jag ska till frissan om drygt två veckor och då ska hon visa mig och en kompis hur vi ska göra för att ordna håret själva, Har ju inte fått tag i nån frissa som kunde görat. Så vi får se hur det går. Har varit och införskaffat pärlor och sånt som ska sättas in i håret.
Va gäller uppkörningen så gjorde jag ett fatalt och klumpigt misstag i torsdags. Trodde stödet var nere men ack så fel jag hade. MC:n föll och jag min tok försöktehålla upp den 250 kg tunga hojjen. Tummen vreds snett bakåt och den är numera svullen och blålila!! Som tur var så är det ingen fraktur. "Bara" ett ledband som töjts ut.. Ska försöka komma igång så snart som möjligt med körningen för snart är det dags.
Idag är det hög tid att fixa iordning eller iallafall börja jobba med vigselprogrammet. Hur ska ni göra? Hur ser ert program ut menar jag? Skulle vara kul å veta.. Vad ska ni ha för ut och in marscher mm??
Mm de e SKÖNT å va tillbaka i sverige.. tro mig!
Sköt om dig!
Tinabit:
Men tösabiten, tummen verkar inte må ngn vidare bra...Hoppas körningen för övrigt gick bra!!!Kul att höra av dig igen!
Frissan ordnar säkert och visar hur ni ska sätta upp håret, gott att du har kompisen med dig så ni kan hjälpas åt sedan. Gäller nog att köpa på sig massor av extra hårspännen och hårspray
Vi ska träffa prästen på onsdag och ha vigselsamtal (känns lite pirrigt och allt blir mer verkligt). Vi har tänkt att ha
1)Mendelhsson,inmarsch.
2)Du är allt, Shirley Clamp
3)Let me love you, Johan Becker
4)Gånglåt fr.Äppelbo/Klinga mina klockor,utmarsch.Då ska tjejer spela detta på fiol...
Kamrater till oss står för sången.
Psalmer är vid inte helt säkra på, hur många man behöver etc. men det lutar åt:
1)Vigselpsalm(en ny med melodi Den blomstertid nu kommer med inslag av bröllopstermer och kärlekstext av Christina Lövestam)
2)En vänlig grönskas rika dräkt
3)Psalm 84:1-2 Vi lyfter våra hjärtan till dig
4) Psalm 791:1 Du vet väl om att du är värdefull
Jag tror vigselprogrammet g¨år fort att göra, bara man bestämt sig...Ang.festprogrammet ska vi "enbart" göra:
1)Framsida
2)Menyn
3)Gästpresentation
4)Bordsplacering
Resten av häftet får värdparen till uppgift att utforma...
GUD VAD JAG SKRIVER MKT....DET ÄR SÅ ROLIGT!!!!!!!!!!!!
STORA BAMSEKRAMAR MARIE
Men du, vad är det för en ny psalm? VArs kan man hitta den? Lät ju spännande.. Och Du vet väl om att du är värdefull är ju hur himla fin som helst ju!! Den vill jag också ha med =) Trodde vi hade bestämt oss men nu kanske vi stoppar in den också =)
Annars såg vårt program ut typ..
Ingång: Bröllopsmarsch ur en midsommarnattsdröm
Solosång -Heaven
Psalm 201 1, 2 o 5
Vigselakt
Psalm 84
Solosång - I folkviseton
utmarsch: Brudmarsch från Dala-husby.
Så vårt är något kortare.. Men vi får se. Ska prata med prästen (även min morbror =) om två veckor så då får väl han säga sitt om programmet också.
Hmm de va smart de där med att göra lite av festprogrammet. Då blir det ju i samma stil som resten, inbjudan, vigselprogram mm... =)
Hoppas allt går bra.. Här känns det bättre och bättre. TUmmen mår även den bättre. Har dock bytt färg från något blå till mörkt lilablå. Men det funkar fint att köra mc. Tyvärr blev det dock ingen fallskärmshoppning i helgen eftersom jag inte kan packa med tummen men min sambo for iväg till umeå för att hoppa.
Kul att höra från dig! Du ger så mye idéer och inspiration. Det är så kul att läsa inläggen från dig!
(Har precis varit hos polisen och skaffat nytt pass. Jag har nämligen bytt efternamn för att vi ska kunna ta det vid vigseln. Ingen vet om vad vi ska heta så jag hoppas det blir en bra överraskning för alla på dagen D)
Kramar Tina
inte psalm 84 utan 82
Tinabit:
HALLOJ TJEJEN!
Kul att höra att tummen skiftar färg...:)
Ert program verkar ju görbra, fin musik och fina psalmer.Den "nya"psalmen går som följer(mel.Den blomstertid nu kommer):
På bröllopsdagen ber vi
till dig som kärlek är.
Du lever mitt ibland oss
i glädjen nu och här.
Vi prisar dig som skapar
och känner allt som sker.
Förnyare av livet,
till dig, vår Gud, vi ber.
Om kärlek som får djupna,
förlåta och förstå,
om kärlek genom dagar,
då mörkret skall förgå,
om goda ljusa dagar,
då lyckan vänligt ler,
om trohet i vår kärlek,
Om kärlek i gemenskap
som rymd och frihet bär,
om möjlighet att växa
till dem vi innerst är,
om hem där barn och vänner
oss band i livet ger,
om glädje i vår kärlek
Om kärlek stark som döden
och liv som föder liv,
om aktning för varandra
och nya perspektiv,
om ömhet från ditt hjärta
som allt med kärlek ser,
om godhet i vår kärlek
till dig,vår Gud,vi ber.
VISST ÄR DEN FIN!!!!(Hoppas jag stavat rätt bara...)
Vi väntar med vårt efternamnsbyte efter bröllopsresan, så vi inte behöver göra nya pass. Spännande när de inte vet om erat nya efternamn, hoppas de blir överraskade...
HA DET GOTT,vi hörs väl??
STYRKEKRAM MARIE
1 månad kvar nu!! :-d
Gud vad spännande, det pirrar sååå i min mage. Nu är det bara en månad kvar!!!
Hur känner ni? Vad har ni kvar att göra?
Har ni haft någon möhippa??? Det har inte jag, vet att mina vänner planerar men har ingen aning om när det blir... spännande.
Jag börjar bli lite nervös. Drömde en ganska kul sak härom natten. Jag stod och sminkade mig och var lite sen. Fotografen stod och tittade på klockan och jag hade fastnat i min ögonfransböjare... Den var jättestor och bestod av minst en miljon delar och alla satt ihop och jag hade fastnat med fingrarna och kom inte loss. Början på bröllopsnoja, möjligen...?
mariestrom78
Den är JÄTTEFIN!! tror vi ska försöka få in den i programmet. Nu är det som sagt inte lång tid kvar. Men det återstår en del att göra. Fast det känns bra. Det enda som är riktigt nervigt just nu är ju uppkörningen på tordag. Men annars tror jag allt kommer gå som det ska. Det som är lite trist är väl att det inte blir livemusik. Men det får gå ändå. Vi sparar ju kring 80000 kr på det.
Var och provade ringen i fredags. Den kändes så fin och satt så bra. Fast den ver inte klar. Det var bara själva grunden, den släta ringen som var gjord. Den var heller inte uppblankad så det såg ut som borstad aluminium. Men efter att han har polerat upp den och satt i alla stenar kommer den vara åååh så fin =)
De e ju smart å vänta. Men vi byter i op m bröllopet men marcus åker med sitt gamla pass plus vigselbevis å då ska det gå bra enligt polisen. Får mitt pass på onsdag så det blir spännande att se sitt nya namn =) Sen när jag pratade med prästen så sa han att man inte tar upp efternamnet i kyrkan, inte det nya alltså utan bara de gamla. Men vi får väl hitta på nåt som gör att alla får reda på det ändå.
Hur gick det för er och ert vigselsamtal då? För ni hade varit iväg i veckan va?
Kram kram