• Hagabea

060708

Är det fler som skall gifta sig 060708?
    Vi gifter oss i Gävle kl 18.oo.
    Vore kul att se om det fins andra som gifter sig samtidigt som oss... Och se hur långt n kommit i era planer...

• Svar på tråden 060708
  • Tinabit

hagabea

Vi har en hel del kvar, typ prova in kläder och sy in dem, vänta på att ringen ska bli klar, göra vigselprogram, planera bordsplacering orga nån typ av musik då livemusiken uteblev. Kanske gå på nån danskurs i vals? Fixa klart om brudbukett och prov sätta upp håret. Som sedan även ska testas någgra gånger hemma innan den stora dagen. Men det känns som om det kommer att klicka alltihop ändå =)

Ni då?

Va gäller möhippa vet jag ingenting...

• mariestrom78

Tinabit:
    Stort lycka till på torsdag med körkortet, det fixar du!!!Visst sparar ni pengar på att inte ha band, men inte 80000:-antar jag utan ca 8000:-eller

Cd spelaren funkar ju bra ocj med goa, dansvänliga låtar...

Låter som om ni blir nöjda med ringarna, tur är väl det...Vi ska putsa våra en vecka innan och jag har lämnat in vigselringen och sambons ring på gravering...Inte lika kul att betala sedan dock...Inte så farligt, beror på vad man jämför med.Livslängden på en ring är ju tanken att vi ska ha kvar livet ut så...5800:- kostar vigselringen!

Vigselsamtalet gick bra, prästen var störtmysig, lugn och humoristisk. Vi fick öva här hemma, trodde jag skulle balla ur och gråta en skvätt, men jag höll mig...Vi kommer att läsa en kort variant istället för att "säga" efter prästen...
    Typ:
    xx jag älskar dig,
    jag vill dela glädje och sorg med dig
    och vara dig trogen
    tills döden skiljer oss åt.

Känns inte som många rader men prova själv att titta den man älskar in i ögonen denna dag utan att bli sentimental...

HA DET GOTT OCH LYCKA TILL MED PLANERINGEN!!!
    Kram Marie

Ska nog dock korta ner lite i programmet, det räcker med 2 psalmer, 2 solosånger, in och utmasrch samt ngn läsa en kort vers.

• Tinabit

mariestrom78

du har naturligtvis helt rätt. Vi sparar "bara" 8000 Men det känns inte lika roligt med en bandspelare tyvärr. Fast i glada vänners lag så kanske det inte spelar någon roll.

Det där med körkort måste vara förbannat... Hann nog inte sitta mer än två timmar på jobbet idag, varav ca 30 minuters arbete. Resten av tiden på toa =/ Maginfluensa eller nåt liknande. Jag som skulle köra en träningsuppkörning idag. Försöker nog grejja det ändå, men det är inte roligt när magen är paj...

Nåväl, hur ser din ring ut? *nyfiken* och hur går det med vindrickandet? Har ni planerat era rutter i Frankrike än? Hur har ni lagt upp resan? Själv så har det varit så mycket fokus på arbete och körning så vi har inte hunnit med att börja planera vår skottlandsresa än. FÄrjebiljetterna är dock betalda men mer än så är det inte. Ska bli kul när vi väl sätter igång med planerandet.

Har du haft nån möhippa än då? Själv har jag ingen aning om ifall och var när hur men det gör inte så mye. JAg vet att min sambo blir bortrövad dagen innan midsommar och han själv tror inte att det kommer att bli någon alls =)

Ha de gött!! Skriv snart =)

• mariestrom78

Tinabit:
    hej igen vännen, kul att skriva eller hur...Nu börjar jag komma upp lite mer i varv, går upp och ner det där...Ska ha bröllopsmöte på söndag med värdparen och då hoppas jag INNERLIGT att det mesta kommer att klaffa och vara avklarat!!!

Ska ta mannen i mitt liv i kragen och göra bordsplacering och gästpresentation samt menyn till helgen...Annars börjar det som sagt att dra ihop sig med provsminkning, provhåruppsättning, naglar ska fixas, klänning provas en sista gång...Köpa stenar, kofta, parfym...ÅH HERRE SKAPARE...

Hur går det med magen?Körkortet.Hoppas att du mår bättre iallfall, inte roligt när magen krånglar...

Ja. jag har redan råkat ut för en möhippa:
    0)Åka med okänd man som kom med skylt:Kärringa Ström och en blombukett, visste inte alls vart jag skulle...
    1)Klä ut mig till bondmora på f.m och skämma ut mig på stan...
    2)Sjunga in en skiva i studio
    3)Åt mat och "lekte" av mig på lekplats och djurpark och poserade för kameran...
    4)5kamp med sumobrottning, stora boxhandskar, rida på tjur...
    5)Bastu och dusch samt läsa brev från goa vänner som inte kunde delta...snyft...
    6)Utklädning igen till porrbrud...lackkjlo, kort, pushupBH,strumpbyxor, piska ,höga stövlar...värsta punksminkningen...
    7)Åkte hem och åt pizza samt SEXPARTY, istället för Tupperware...
    8)Intervjuer om min sambo, lite lekar att göra bort mig på..
    9)Utgång och fest i Falköping...

Ja, herregud vilken heldag, det värta är att jag säkert åker på en till...

Har inte den lugn och ro idag, så det är bäst jag fattar mig kort...Ta inte illa upp, hoppas vi förstår varann ATT DET NÄRMAR SIG OCH MAN VILL FÅ ALLT SÅ DET KLAFFAR!!!

STORA KRAMAR MARIE

• Tinabit

mariestrom78

hinner inte skriva ikväll, måste sova nu... ska upp tidigt å köra upp för mc!! Håll tummarna för mig imorgon!!

KRam kram tina

• JohannaLa

Jag lägger till mig själv i den här tråden! :)
    Vi gifter oss kl 14.00 den 8:e..vi räknar det som gällande i alla fall, trots att det borgerliga sker en vecka innan, den 1:e. Men den 8:e kommer vår vän och pastor hit för att köra själva vigselceremonin :)
    Vigseldatumet den 8:e bestämdes förra veckan, hehe. Men vi ska ha ett superenkelt bröllop, så..

• mariestrom78

Tinabit:
    HUR HAR DET GÅTT MED KÖRKORTET?

Hoppas allt är bra, själv är jag som en bol i ett flipperspel och har svårt attkoncentrera mig på saker jag gör, vare sig det är privat eller jobb...Blir mer påtagligt ju närmre det drar ihop sig och alla frågar och säger:Snart är det eran tur....

Puh, allt ordnar sig säkert,men känslan ska bli skön när man ligger på plajan och njuter av att äntligen vara man och fru!!!

STORA KRAMAR MARIE

• Tinabit

mariestrom78

Alltså det är ju riktigt nära nu!! HJälp!! Men som sagt.. det går sägert alldeles utmärkt. Allt går mer och mer frammåt. Nu ikväll blir det bordsplacering som ska göras. Klänningen var jag ner och provade i SUndsvall i helgen som varit och den var alldeles underbar! Passade perfekt och Marcus hittade jättefina kläder till. Han är vanligtvis inte så brydd i hur han går klädd så det var så otroligt kul å få se han så fin!!! I lackskor och allt!! =)

Pratade även igenom cermonin med prästen och det känns bra men hua va nervös jag blev bara över att diskutera vigseln och "träna". =)

Sen har jag och min polare varit hos frissan igår och testat håruppsättningar. Frissan var hur himla gullig som helst och var bra på att lära ut. Är faktiskt inte särskillt nervös över att hon inte ska fixa det. VI kommer dessutom att träna en gång nästa vecka =)

Ringarna får vi hämta imorrn, alla tre! =) Känns lite tomt att inte ha något på fingret men man får så lov..

Fotograf löste sig idag och han var inte så jättedyr. Känns också himla skönt!

DESSUTOM KLARADE JAG MC_KORTET!!!!!!!
    Nu får jag köra hur mycket jag vill och vigseln och the honeymoon är räddade!!

Men snacka om att det finns mycket kvar att knyta ihop för att få allt att klaffa... Men jag är bara positiv.. har som kommit in i nåt lugn även om allt är tokstressigt..

Hur går det med vindrickandet?

Kramar Tina

• mariestrom78

Tja!
    VAD KUL GRATTIS TILL KÖRKORTET!
    Ja, du verkar ha kommit in i ngt flyt och lycka och visst måste det kännas bra trots all den stress man genomlider just nu...

Jag har varit på provsminkning och är nöjd, dock bara ta med en läppenna som jag själv har...Jag har svårt att tro att jag själv kanb sminka mig så att det sitter hela dan , kvällen och natten...

Nästa vecka väntar klippning och provuppsättning av håret, samt en sista prövning av klänningen...

Vi ska göra klart bordsplaceringen nu iveckan, samt menyn och gästpresentationen vi har hand om i festhäftet.

Min förlovn.ring ska jag lämna in på putsning nästa vecka...

Känns som om jag inte kan göra ngt särskilt utan att bara vara...har så proppfullt i huvet att det bara står tilt i pannan...

KRAMAR MARIE

• mariestrom78

Har du varit på chatten ngn gång?Det går fortare att skriva til varann där känns det som...Jag har tid en liten stund

Svar på tråden 060708