Inlägg från: Snitte- 5/7-2008 |Visa alla inlägg
  • Snitte- 5/7-2008

2008 Sommarbröllop, tråd 2

Hej hej
    June20: Är din M2B "svensk" i hjärtat så ni ska ha ett svenkst bröllop eller kommer ni ha lite tradition från hans hemland? Är ju faktiskt intressant det där med att bröllop är så HIMLA stort i vissa länder :D

anna&rolle: vi blir nog ca 60 på middagen tror jag.... men har inte bestämt mig än... funderar ju på att ha en "förbjudning" direkt efter vigseln med kaffe och tårta och då blir vi nog bortåt 120 där kanske..

• Snitte- 5/7-2008

Aha... kul att läsa June20 det där med äpplet låter ju spännande ska ni ha det?
    Ska genast kila in på svartbrud och kika in dina bilder igen. :)

• Snitte- 5/7-2008

June20 tråkigt att du inte hittat någon värdig kandidat till tärna... men det kan väl vara fint att komma tågandes själv oxå... Alla ögon på dig lixom :D

• Snitte- 5/7-2008

June20: tråkigt det där... men som MsNordqvist skriver så är det väl kanske inte konstigt att ha sin mamma som tärna om du vill ha någon förstås! :)

• Snitte- 5/7-2008

Hej, verkar det vara ett stort och seriöst företag är det nog inte problem. Man kanske kan be att få referenser... det är ju så svårt det där... vilka kan man lite på och inte?

En annan sak: ska ni åka på bröllopsresa? direkt eller senare och har ni planerat vart?

Jag vill åka dagen efter... till karibien på kryssning... kolla lite priser... hmn.. ca 40-50.000 kommer det gå på *gulp*

• Snitte- 5/7-2008

2 veckor på en jätte stor.. :) mat alla dagar ingår och så... och allt på båten, klättervägg, bad,solarium,golf m.m en riktig lyxbåt... men flyget dit tillkommer ju också... så kan det ju vara bra att ha pengar när båten lägger till också så man kna uppleva saker i länderna man besöker... :)
    Det kanske är ett rimligt pris men OJ vad budgeten springer iväg då... :)

• Snitte- 5/7-2008

Hejsan! ja det är väl vanligt... det är väl bara att börja spara då :)

Brud 2008: Jag tycker som June20 att ni ska hitta något mindre resemål så man får sin lilla "resa" men som du ska spa några dagar är väl kanon bra!!! det drar ju lätt iväg det med med stålar om man vill göra behandlingar och så... men MAN GIFTER SIG JU BARA EN GÅNG!! :D

• Snitte- 5/7-2008

HIHI ja ideérna ploppar upp så som frågorna... :)
    Måste bara sprida lite av min glädje oxå... Nu är jag snart igång med mitt bröllopsfixarföretag... :) Har nu snaart ett företag som kommer dekorera kyrkor och festlokaler :) IIIIH VAD KUL!!! gissa om jag kommer dekorera till MAXXXX på mitt eget :D

• Snitte- 5/7-2008

hihi jag vet :D jag kommer jobba med bröllop varje dag :)

Det ringer redan fullt med folk och vill skicka bröllopstidningar för att vi ska vilja annonsera i dem... HUR KUL SOM HELST!! :) Klart man inte kan ta betalt för ideér!! :) jag ska suga åt mig allt från alla bröllop jag kommer vara med och dekorera... :D

• Snitte- 5/7-2008

Jadå... var till banken förra veckan och tog ett lån. fick ganksa bra ränta och fick lägga lånet på 5 år så det svider inte sååå mycket... kan ju hoppas att vi kommer på fötter snart... har ju vårt bröllop att spara ihop till jue ;)

• Snitte- 5/7-2008

Ja många öppnar ju närföretag och säljer och dolar... men man måste ju köpa in varor och så iallafall.. Vi kommer jobba hemifrån mycket till en början iallfall första året så vi inte drar på oss onödiga kostnader vill du/ni kika på hemsidan( UNDER UPPBYGGNAD) är den
    www.brollopsfixarna.com

Hur går det annars då med bröllopsplaneringen? Jag har hamnat i en intressant diskussion om alkohol i en annan tråd.. :)

• Snitte- 5/7-2008

Halloj! Kul med fler bröllosgalna brudar :)

MsNordqvist: ja idén kommer ju från weddingdecorations... och vi startar... (hur ska man säga..) "under" henne. Hon har patent på idén. Men eftersom vi jobbar inom samma företag som henne fst vi har vårt eget... ( oj hör hur flummigt det låter :/) Så är ju vi det enda företaget på marknaden... men du har rätt det låter lite rörigt ska nog ändra och skriva att Weddingdecorations inklusive oss är det enda företaget på marknaden...

• Snitte- 5/7-2008

June20:
    jepp det är detdär med baren och så... pratade med en tjej i samma sits.. med olika åsikter från olika släkten boch så... *suck* inte lätt det där...

Hoppas du hittar din diamant till ringen till slut!! *håller tummarna*

Ja det där med att fingrarna sväller på sommrarna är ju inte lätt... har en väninna som inte kan ha sin förlovningsring på sommrarna för hon blir så svullen... :(
    undrar hur det blir i kyrkan då med vigselringen.... ajaj ännu något att drömma mardrömmar om...

Förstår att du vill berätta för alla! känns ju mer seriöst då...
    Jag fick "nästan" BARA positivt :) de som hade något annat sa : VA? varför ska ni vänta såååå länge :D hihi

iiih vad spännande om han friar mitt i gallerian.... du får berätta för oss sen! ;)

• Snitte- 5/7-2008

haha JAG k'nner igen mig i din mamma isåfall... :D sprang runt och leta som en tok efter min solbrillor och beslöt till sluta att åka utan dem... så upptäckte efter några minuters resa att de satt på huvudet... HAHAHAHA man känner sig så bortgjord då... hihi så lite senila är vi nog allihopa :D

• Snitte- 5/7-2008

hej lillithsmamma!

Kul att se dig tillbaka igen! Sa aldrig grattis så... GRATTIS!!
    Hoppas du hade en fin dag!
    Vi har pratat om lite allt möjligt som vanligt :) hihi hälsat nya välkomna och så..

• Snitte- 5/7-2008

NEEEEJ vad hemskt! Varför finns den ej i 16.5 är det för många stenar i som behöver utrymme eller? Vad kul att er förlovning är på G iallfall :D

Svar på tråden 2008 Sommarbröllop, tråd 2