Madeleene
På listan står et 24 inkl oss själva just nu o ja vill verkligen inte ha flera där pga kostnad o vi känner inte för det, kan hända att min vännina kommer att behöva bryta no kids regeln pga ingen barnvakt om de komer från Spanien o åker hit-de känner sig inte bekvämma o lämna den/dem hos nån där el nån här pga att dem känner inte folk så nära el så e dem inte att lita på samt resten kommer på mitt bröllop. Lite jobbig situation men vi får se vart dem bor just då o om de hunnit med barn än då för de har börjat snacka om att skaffa nu.
Vi kunde haft grymt mycket mera folk upp till 400pers säkert pga stor släkt på hans sida nere i Serbien men ja bjuder inte in "matresterna" av min släkt som finns i Finland heller. Visst dem e trevliga o j ahar träffat dem kanske 4ggr i hela mitt liv men känns konstigt eftersom dem e mera i kontakt med min mormor än "oss" o sen e visa så gammla att dem hade nog inte orkat resan men vi kan alltid skicka bröllopskort :D
Du behöver inte bjuda "alla" man kan bjuda dem man umgås med o visa personer man tom e släkt med kan ha "förbrukat" sin rätt till visa saker o kontakt med dig. Har själv en som ja hade undvikit men tyvärr inte kan för hela hennes familj kommer, saken e att hon kan blurrta ur sig både dittan o dattan ang sig el en gäst el självaste bruden-jag! Och dååååååååå kan det bli pinit spec om hon skulle komentera nån ja berättat om som ja dateat el dylikt. Jag önskar för hennes skull hon håller klaffen anars kommer hon få en avhyvling-detta e en person som har sagt det ena o andra o har då förbrukat sina rättingheter hos mig samt nervärderat mig på flera olika sätt sen hon föddes o nu e hon 18.
Jag hade tyvärr sagt nej till att X kommer till ens bröllop. Man kan inte neka att dem får komma in i kyrkan under en vigsel men man kan neka dem under en borlig! :P
Vi har ialf sagt nej båda två till sådant o som tur så e vi inte så nära med våra ex ialf. Det handlar om respekt mot dig o inte om respekt mot henne hon har "fått sin tid" o hon måste respektera dig nu också ÄVEN om dem e god vänner så hon har ingen rätt att bli arg på honom om han säger nej tyvärr.