• June20

2008 Sommarbröllop, tråd 2

Brud 2008
    mmm det var det som han hade gjort/sagt till mig precis innan 14e feb...typ pekat at "kanske till sommaren el nåt"...lät nästan som om själva förlvningen skulle dröja tills om 2år o att ja bara skulle få sitta o små titta på bröllopssaker tills dess men efter 14e så började planerna ordentligt ialf. Lika bra de är väl de för ja e sådan kontrollfreak(ang saker i mitt hemmaliv) att hålla koll på visa saker o sen sitt eget bröllop vill man ju hinna med allt möjligt även om de nu e 2år, 1mån och 6dagar kvar.

Jo ja tror ja nog kan få tips om saker inför mitt bröllop från hennes men misstänker det kommer vara mera saker som ja inte vill ska hända el inte ha eftersom dem ska ha ett totalt annat sorts bröllop -tex öppen bar för alla o bara ta av spriten själva....inte smart när jag vet att många där dricker friskt, MYCKET friskt :/ Sen lägger dem inte ner lika mycket pengar som vi så festlokalen, blir inte samma stil/klass på....inte för dem inte vill lägga mera utan enbart för dem hinner inte ens spara ihop till det, deras bröllop e ett påfund bara för nån månad sedan nämligen o båda har inget fast jobb så pengarna kommer inte in stadigt o man kan inte välja direkt det man drömt om då kanske samtidigt som man ska betala hyra o mat i vardagen.
    Får ialf hoppas dem får som dem vill ha det jämfört med budgeten fast härom dagen sa hon att dem hade blåste den helt o hållet o troligen med mera än 5000-10 000.

• June20

MsNordqvist
    ja man kan ju alltid skippa det o ha nåt annat som dekoration över hela tårtan istl så som snitte fantiserar om snöflingor....så kan man ha marsipan rosetter el dylikt.

• June20

ahaaa men det e ju bara o säga till att så vill vi att huvena o klderna ska se ut, el så har ni en bild redan med vilken stil typ...el så kan ni ju rita själva(gör ja jämt men dete för att ja vill ha ev på just det el det sättet). Sen kan ju konditorn ev göra ett testpar innan bord einte kosta så mycket o få liksom....konditorn som ni ska betsälla tårta ifrån borde nog ha en del bilder själv med.
    Eller tänkte ni göra tårtan själv?

• June20

å vad kul! :D verkar som en rolig hobby med att dekorera tårtor (el som jobb).

• June20

snitte

"så alla släktingar runt om i världen kommer inte bli bjudna"

Har ni utomlands släkt el är det folk som flyttat från Sverige o till andra länder?

Vi har vi släkt i Finland o Jugge men kommer inte bjuda nån av dem pga höga kostnader för dem...förutom m2bs bror o sambo i Helsinki för dem e ialf inte 70år el har för låg inkomst för o åka.
    Och sen dem i Jugge e typ 3-400pers så har inte råd el plats.

• June20

Vi skippade tom ha bröllopet där eftersom jag inte litar på att våra önskningar om hur det ska se ut o sådant skulle bli ens i närheten om man anställde en weddingplaner el om man drog dit ner själv 2-3ggr o försökte själv boka grejer. Sen kom vi på att just i Aug så är det runt 35C o uppåt o alla hade dött av värmeslag så det gick helt enkelt inte.
    Det e ifs billigare med saker där nere men i slutändan om det är hela 400 så ja då blir det dyrt hehehe....
    Jag vet inte hur kul det hade vart för min släkt att stå där liksom med 6pers o 2st som e vänner o hälsa på alla dem! hahahaha el ens tanken på att jag som skulle vara själva bruden måste hälsa på alla dem o kanske krama tack så mycket för ni kom etc...-Hej känner inte dig o inte dig o inte dig o inte dig....o ja kan inte fatta vad ni säger!?
    Kan faktiskt inte ett enda ord på Serbiska än...inte för ja planerar att lära mig det men typ hej,hejdå,toan,tack så mycket,ja/nej etc e ju bra. ;)

• June20

anna&rolle
    bra fråga, kanske alla ska skriva ner en sådan lista med? hahahaha...bra för om nån ska ha liknande stolek som nån annan så kan man diskutera bordsplaseringar o hur borden ska stå etc etc.

Vi ska ha 22 hittils....OM vi har råd med flera så kanske 2till som är på m2bs sida.

June20 22st
    Snitte 60M-120K
    MsNordqvist 80-90

Svar på tråden 2008 Sommarbröllop, tråd 2