• Rat

Bröstförstoring (5)

Vi fortsätter väl att stötta varandra tjejer?

• Svar på tråden Bröstförstoring (5)
  • Nyfniken

Pickolina & Famous:
    Jag har väl redan glömt värken..
    Ska se hur det går, jag förstår precis vad du menar med vaselinet.

Annars ska jag till en vän på tisdag, hon råkar vara sköterska på en plastikkirurgiklinik.. Hon får hjälpa mig om det sitter för hårt.

Äh va fasen, I-lands problem. Jag ska nog fixa det..
    Puss och god natt!

• Nyfniken

På söndag ska jag till min vän och inte tisdag.. Om nån orkar bry sig..

• Zemiramis

Det är en smula trösterikt att det är fler än jag som drabbats av den svullna magen... När försvinner svullnaden???

Nyfniken: Ja, det där med tejpen låter verkligen inte kul, bävar för när det är min tur. Jag antar att den åker på tisdag när stygnen ska tas *hua*.

När jag belv snittad (tjat tjat ) så tejpades jag bara första dan. Sen tog de bort tejpen och jag tejpade inte mer överhuvudtaget. Nu har dryga 10 månader gått och mitt ärr är verkligen jättefint. Vad olika det verkar vara hur man läker.

JAg är också allergisk mot häftan i alla tejper utom kirurgtejpen, så bröst-tejpningen går bra hittills.

pickolina: Vet du vad det är i tejpen som du inte tål? Har du andra kontaktallergier också?

Nyfniken: Ha en riktigt trevlig söndag

• Nyfniken

Tack goa Tjejer!!

Och Zemiramis jag lovar att ha en bra söndag *skratt*.
    Vem vet, jag kanske bosätter mig i duschen idag och väntar tills de där underbara plåstren RINNER av..

En fråga till er som varit ny op ett tag. Nu har jag haft ont under ärret i flera dgr. Klarar inte av att ha soprtbh då det trycker för mycket där. Har ett tajt linne istället som jag drar ner så långt jag kan.
    Jag är inte röd, och kan trycka med fingrarna under ärret utan att det gör jätteont, men är konstant öm och det svider. Då borde det väl bara var en av alla dessa olika krämpor som kommer och går efter op!?
    Har ni liknande erfarenheter?

KRAM

• pickolina

Zemiramis

Jag vet faktiskt inte just vad det är i tejpen jag inte tål vet bara att jag inte tål klistret... Vi upptäckte det då jag var liten. Hade gjort illa fingret och då anv man ju naturligtvis plåster. När jag tog bort plåstret var jag skinnflådd där plåstret suttit... :(

Kirurgtejp har gått hyffsat gudskelov, med tanke på alla operationer jag genomgått men jag har fått hudirritation och klåda osv... Det har gått men huden har inte varit jätte glad om man säger så.

Det som fungerar bäst för mig personligen är att byta så sällan som möjligt och absolut inte hålla på å göra rent osv...dvs låta huden vara ifred så mkt som möjligt...då klarar jag faktiskt tejpen hyffsat... Första gången jag hade opererat brösten så bytte jag tejpen ofta, höll på å gjorde rent osv och de sex månaderna var INTE roliga alls... Efter andra operationen så visste jag att jag skulle byta så sällan som möjligt och inte hålla på å rengöra osv och då gick det så mycket bättre... :)

Andra kontaktallergier? Jappz, min hy är väldigt känslig och reagerar mot mycket... Att vara känslig mot veet och sådana starka saker är ju kanske inget ovanligt men i ansiktet tex så är jag allergisk mot massor av hudvårdsprodukter, mina läppar är känsligast. Läpparna tål inte många produkter och allergireaktionen kommer väldigt snabbt efter jag anv en produkt jag inte tål... Eftersom jag dessutom har extremt torr hy, inkl väldigt torra läppar så har det varit ett helvete att hitta läppcerat som jag tål... De naturprodukter jag testat till läpparna har dock fungerat.. :) Hmm, vad mer...har haft svårt att ha silver i öronen, det måste vara guld eller titan tex...men halsband och ringar osv går bra i silver däremot...

Tja, jag kan nog komma på en hel del annat oxå.. *s* Men jag har nog gett en någorlunda bild av hur min överkänslighet/allergi ser ut tror jag... :)

• famousfairy

Nyfniken.. Jag blev helt tokig av smärta under ärren, den var envis ca 10 dager och började i andra veckan. jag köpt och lämnade tillbaka alla sorts sport bh-ar och till slut hittade jag de med massa små hål i från swedmark. inte så mycket stöd som min casall som jag fick efetr op men skönare ned jag var bara hemma. jag tog ihop rullade kökspapper och stoppade den under kanten så det inte tryckte, fick hålla den ifrån kroppen med handen när jag var ute, det var hemsk! men det gick över. mina smärtstilladen hjälpte
    och Zemiramis, den där svullen mage är oxå hemsk!! hatade det!! .. men det gå också över efter ca 2veckor. ät lätt och mycket fibre!
    KRAM!!

• Zemiramis

pickolina:

Ok, byta tejp sällan, det ska jag komma ihåg.

Btw, dina allergier låter precis som mina! Jag tål bla inte Lanolin eller Ullfett som det också heter. Jag får blåseksem av det. Det finns i jättemånga hygienprodukter, allt från vanlig lotion till deodoranter och hårvårdsprodukter (och i nästan alla cerat...). Jag tål inte nickel heller, kan bara använda titan och guld... Sen finns det två ingredienser i häftmassa/lack etc som jag inte tål, hittar inte pappret med infon just nu, kan återkomma med om du är intresserad. Jag har äntligen fått göra en utredning ang mina allergier, underbart, äntligen kan jag undvika det jag inte tål.

Famous:

2 veckor? 2 hela veckor... *omg* :p. Vill ju få mina platta mage tillbaka annars matchar den ju inte min snygga hylla . Nä, jag ska försöka stå ut, det känns som den gått ner något idag, men jag vågar inte hoppas. Imorgon ser jag väl höggravid ut igen...

• pickolina

Zemiramis

Jappz, byta sällan. Tidigare i tråden nämnde någon att hon fått tipset på kliniken att byta varannan vecka ungefär och det är nog ungefär vad jag gör.. Ibland måste man byta innan och ibland håller sig tejpen fräsch längre å då kan man låta den sitta ett tag till. Försök att inte hålla på å rengöra osv för mycket heller, då det oxå kan irritera huden..vilket det gjorde på mig...

Det här med vilken tejp som fungerar för en själv så får man testa sig fram.. Jag har använt M3´s vita och Micropores bruna/hudfärgade. Den hudfärgade som är för känslig hy tyckte jag var dålig, klistret tog sig igenom själva tejpen så det var jätte kletigt utanpå tejpen, vilket gör tejpen ofräsch + att den lämnade värre tejpmärken/rester på huden. Den vita (M3) som inte är för känslig hy är faktiskt bättre... Konstigt men...

Intressant det där med allergierna. Hur har du fått igång en utredning på vilka ingredienser du är allergisk mot???

Gudskelov har jag inga större problem då jag insåg redan som liten att jag är allergisk och har undvikit dessa saker i största möjliga mån.. Men visst är det bökigt att tex inte kunna anv plåster, som faktiskt gör att det läker fortare och smärtar mindre (+skyddar), pga sårpudret. Att hitta produkter till ansiktet och läpparna har ju inte alltid varit så lätt eller roligt heller, då man samtidigt vill ha något som fungerar bra, tex som ger en fin hy i ansiktet osv... Jag hittade ett cerat som jag anv i säkert 15år och så plötsligt fungerar inte det heller längre... Men jag lyckades faktiskt hitta ett nytt som jag älskar.. :) Förr tålde jag inte damdeos alls utan fick anv herrdeo men numera klarar jag damdeos... Antingen har de blivit mer skonsamma eller så är jag mindre känslig idag, för vissa saker medan jag blivit mer känslig för andra..

Nej nu ska jag sluta babbla på om det... :D Men det vore intressant att få reda på exakt VAD det är man är allergisk mot så man inte behöver gissa och testa på samma sätt!

Jag är även känslig för dofter, parfym osv... Har ett väldigt välutvecklat doftsinne jämfört med de flesta och dessutom ger dofter mig ofta huvudvärk.. Bökigt! Är du oxå känslig för sådant???

• famousfairy

tejp.. jag fick en halv rulla 3M micropore hudfärgade från AK, jag byta vart 14 dag eller innan OM det bli riktig smutsig eller rulla av. den vita är mindre kladdig. Scanpore sensitive ville jag inte ens prova för den sitta som en berg! och kan bli lite kladdig utanpå.
    Det var AK som sa att jage skulle byta vart 14 dag i 6 månader. tejpen också hjälpa att man undvika "slitage" på de färska ärren med kläder och alla dessa sprillans nya sexiga spetsiga bh'ar!

Svar på tråden Bröstförstoring (5)