Bröstförstoring (5)
Vi fortsätter väl att stötta varandra tjejer?
Vi fortsätter väl att stötta varandra tjejer?
Nancy
Det är väldigt vanligt att känna att man ångrar sig och att man ifrågasätter vad man gjort.. Jag tror att det är en blandning av den fysiska och psykiska utmattning som kommer efter ett sådant stort ingrepp + all den förväntan man gått och burit på så länge... Det blir nog lite antiklimax liksom. Det är mina teorier i alla fall... Försök att tänka att det är naturliga och normala/vanliga känslor. Hoppas du kommer bli nöjd med dina nya boobisar... :)
Usch....Känner mig nu ganska säker på att jag fått kapsel i det högra bröstet. Det vänstra ser perfekt ut och känns jättebra men på det högra ser man kanten på in mot mitten och det molvärker hela tiden. Måste ringa Charles på Victoriakliniken men det är lite svårt när man har folk omkring sig hela dagarna. Suck....... Ska försöka stå ut med smärtan i alla fall i ett halvår, till hösten så det får läka färdigt först. Lyckliga ni som sluppit komplikationer.
Nancy:
Jag är svullen ännu (dom är 10 dar idag) i alla fall lite.
Jag saknar sidosovningen jag också.
"Spännbandet" har släppt nu. Och jag är inte lika "flåsig" längre. Förr lät man som ett ånglok..
Idag kunde jag köra bil också utan att växla sittande som en gammal kärring framlutad.
Rat
Lider med dig gumman! *KRAM*
oh tjejer, tack o lov att vi har varandra!
mina är 7v på torsdag jag hade svårt att andas och sånt i 2v lite drygt faktiskt.
Kram Rat.. fan hoppas verkilgen att det ordna sig. jag har ont i min högre/den mindre eller /normala. Punkt smärta som en tryck, ibland lite grann på vänster. jag undra om det är för att jag är höger hänt.. och att jag spänner när jag kör moppe
jag är inte säkert at jag giller mina heller.
jag hoppas att det går över när jag ha fått resten av min kropp tillbaka..
KRAM!!!!!
Jag undrar om det är någon mer än jag som får vrålont i brösten när ni ligger ner,först var det i vänster men nu är höger värst. På morgonen tar det en kvart innan jag lyckas sätta mig upp. Det sprängvärker och svider precis bakom bröstvårtan och det gör så ont att man vill skrika rakt ut. När jag väl satt mig upp släpper det efter någon minut?! Det händer bara när jag ligger ner. Någon som känner igen sig?( Mina är drygt 3 veckor gamla)
nancy pancy
jag kände precis som du. Ungefär tre fyra dagar efter op kände jag sån ånger, och ville bara att de skulle läka fort så att jag kunde plocka ut de!
Det gick natuerligtvis över, tror det kändes så i en par dagar. Och när denb känbslan var borta var jag helt säker på att det var kroppen och själens rweaktion på ett stor operation. En naturlig efter-op depp helt enkelt. jag berättade för min sambo hur jag kände och grät en skvätt fördet kändes så sorgligt allting. Sedan lev jag glad igen efter några dagar.
Jag tror nog att du redan börjat må bättre. Glöm inte att dina bröst finns kvar där ovanpå implantaten. Det är dina bröst du känner när du tar på de trots att du har implantat där under.
Jag var som du nöjd mef resultatet direkt efter op men inte nöjd med känslan av att´jag gjort ett grovt misstag. Som sagt nu är jag nöjd med brösten och känner mig stolt över att jag vågade göra detta, jag som alltid önskat mig stora bröst:) Jag blir lycklig när jag kommer att tänka på att jag gjorde detta trots att jag var så rädd för narkos och komplikationer innan. jag ser denna op som ett steg i min personliga utvecklig.
Bröst kan tyckas vara en ytlig sak men en bröstoperation är definitivt inte något ytligt.
Stor kram på dig nancy pancy :)
Jellomoon:
Det var uppiggande ord, tack.
Usch, jag har fruktansvärd ångest och gråter från och till hela tiden. Jag vill ta ut dem nu...NU NU NU. Jag känner verkligen att jag inte orkar mer. Jag ringede och pratade med min plastikkirurg om att jag ångrar mig så mycket och hon säger som alla att det är något som går över. Men blir det inte bättre till helgen så ska jag ringa henne igen och be henne ta ut dem.
Usch, vilka "lyxproblem" man kan ha då...
hej hej! tänkte bara skriva att jag är hemma nu och mår ok.. Har ganska ont, men det funkar. Är nöjd. Skriver mer sen. Kramar till alla!
Nancy Pancy
Jag kände precis som du efter operationen. Jag grät hela tiden och tyckte att brösten var skitfula!
Men nu när det har gått flera månader kan man aldrig tro att det är samma bröst som precis efter operationen. De blir sakta men säkert mjuka och fina i formen.