Bröstförstoring (5)
Vi fortsätter väl att stötta varandra tjejer?
Vi fortsätter väl att stötta varandra tjejer?
hear hear pickolina.. nancy pancy.. glöm dom ett tag ta det lungt du har ju gjort 2 stora operationer!! det ta minst 6-8 veckor innan de ha läkte något!! Och jag håller med yster syster också,,
Rat jag ha också provat bh och bikini.. glöm det, jätte fult på mig.. fast jag är så fett och äcklig just nu ingenting passa..och vet du, jag ha ont i brösten!? lite i bröst muskeln, den man stretcha på gym och mitt i!
vad ha jag gjort? ska jag vara orolig? kanske för att jag har legat lite på dom eller för att jag kör lätta vikter nu?
Sahlena! Jag hade jätte ont i ärren efter ca en vecka och den fortsatte upp till nästan 3 veckor.. Försök att avlasta trycket av risårbandet från din sport bh på dom, så att den inte trycka just där, och ta smärtstillande.. det hjälpa. men det går över!
Kram f'låt att jag är deppig
nancy pancy och andra ny opererade..
Sov Sittande!!! som i en sol stol, lägg en kudde på varje sida för att stödja armbågar och sova på kanten av sängen. för då är det lättare att stiga upp. när du ska upp ta i under låren (benen böjd) och liksom "gunga" fram. men sov sittande, det är battre för kroppen i början
nancy pancy
Jag har för mig att den sprängande smärtan efter natten var som bortblåst efter en vecka. Att göra lätta cirkelrörelser över brösten från mitten och utåt innan du reser funkar också bra. Nu tror jag du fått tips så att du ska klara dig utan de där rackarns citodonen :)
Jag skriver under på pickolinas inlägg och även en yster systers.
De har så rätt båda två :)
pickolina
detta med citodon och ipren är citadellklinikens ordinationer. man äter två panodil + ebn ipren under dagarna och till natten upp till två citodon( och då kan man ju ha ätit sin sista ipren vid 19-20 snåret) tror kombinationen är ofarlig tillfälligt, vad vet jag :)
kram på er alla
nancy pancy
en till sak bara...om du ändå vaknar på natten lönar det sig att kliva upp och gå en runda i huset. Då slipper man den värsta smärtan på morgonen. Och du sover väll halvsittandes?
God natt
nancy pancy,
precis som pickolina skrev så ska du låta brösten vara i fred nu men det är lite smått obehagligt att trycka ihop dom. Det är det fortfarande för mig och jag opererades för 2 år sedan!
Jag fick en spark i mitt bröst 3 månader efter operationen. Tror ni jag blev nojig då eller. Det var i en simbassäng och killen framför sparka bröstet åt sidan, bikinin gled fel och kudden som låg i skrynklades ihop. Riktigt läskigt. Men tror inte det var nån fara för jag mår bra nu ju.
Jellomoon
Ok... Anledningen att jag reagerade var nämligen att jag fick en rejäl utskällning efter jag blandat citodon och ipren.
Den starkaste smärtlindringen (utan recept) är två alvedon (panodil osv) + en ipren..
Den starkaste smärtlindringen (med recept) är två citodon + en voltaren..
Vad jag fått lära mig är dessa två kombinationer likvärdiga men skiljer sig i styrka... Därför tog jag för givet att man kunde blanda citodon med ipren men jag fick mig som sagt en rejäl avhyvling.... :( Hmmm.....
Man kan även ta en citodon + en panodil/avledon/curadon (osv)... Istället för två citodon eller två panodil... Dvs, få ett mellanting....
hej
en fundering hur länge ska man tejpa ärren? hur ofta lär man lufta?
Tack så mycket för alla uppmuntrande ord!!
Jag känner mig fortfarande deppig och när min poljkvän åker till jobbet vid sju har jag inte ro att sova längre. Jag sover liggande och det går bra, dock vaknar jag typ varannan timme. =/ Dessutom saknar jag att sova på sidan som jag verkligen älskar. Hoppas att jag kan göra det snart!
Jag har tur att min mamma har semester den här veckan och att hon bor max 5 min bort. Jag pyser över till henne vid nio-tiden. Utan henne den här veckan hade jag brytit ihop totalt.
Hur är det egentligen med massage? Jag har inte blivit tillsagt att massera mina bröst. Jag har runda gelehallon Mentor. Op på Plastikkirurggruppen.
Ha det så bra! Kram!
INTE ALLA SKA MASSERA SINA BRÖST!!! så gör vad din kirurg säga!!! jag ska Inte massera mina, om din kirurg har inte SAGT att du ska massera .. göt INTE det.
Ta det lungt gumman och vänta. det är ingen bra att gå igenom en till op så fort, som du kanske ångra igen!! jag är lite lite tveksam själv, ibland önska jag hade tagit 215 istället för 245. min kompis fick 230 ett år sen och hennes är nu så vackra, men jag måste kommer ihåg att jag tyckte de var stor och fula i början. Det ta tid för brösten att läka.. Kram gumman.
Sahlena, jag och de flesta andra ska tejpa i 6 månader. byta runt vart 14 dag, tvätta i duschen med vanlig tvål, lufter ett tag och tejpa på nytt.
Nu ska jag på gym..