• M.E.

Januari 2007 ny tråd!!

Hej! Vår tråd har stängts!

så jag öppnade en ny... tror inte nån har gjort det, har försökt kolla. iofs kan jag ju ha missat nånstans...annars så har vi en här då...

Här är den gamla: www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m1412204.html

• Svar på tråden Januari 2007 ny tråd!!
  • Fixit

Hej skidbrud,
    Jag bor inte i Åre så det blir till att planera det mesta på distans. Kyrkan är bokad och nu letar vi efter det rätta stället att ha festen på. Vart ska ni vara, några bra tips?

• Skidbrud (gift)

Fixit- Va kul med en till Årebrud! Hur kommer det sig att ni vill gifta er här uppe?
    Vi kommer att ha festen på Tott. Har en hel del förslag men vad vill ni ha för typ av ställe? Vill ni ta med egen mat eller ha restaurang? Se till att boka ställe ganska snart då det är ganska mycket folk här uppe vid den tiden eftersom VM börjar en vecka senare. Så det är båder en massa konferenser och VM folk här!
    Men bokar ni innan sommaren så ska det vara lugnt!

Varför valde ni just den 27/1?

• L+J

Jodå vädret är helt ok, går lite upp och ner men har varit över 25 grader flera gånger så jag klagar inte! Har ärligt talat lite ångest för att jag ska åka hem om ca 1½ vecka; trivs bättre och bättre hela tiden. Ska så klart bli helt underbart att komma hem till sambon igen, men i övrigt är det inte mycket som lockar ... Men men, det blir nog bra!

En bra sak med att åka hem är att det går att planera bröllopet på ett helt annat sätt när man är på hemmaplan, ser fram emot att kunna ringa folk på normala tider igen t ex.

vi har fortfarande inte bestämt vilket vårt slutgilgiga datum blir men lutar åt 20:e eller 27:e. Ska bli så skönt när allt det är klart!

Imorgon har jag min sista lektion för terminen! Känns helt overkligt. Snart sitter man på jobbet hemma i Sthlm igen...

• Fixit

Halloj,

Vi gifter oss i Åre dels för att jag och min blivande man träffades där en gång i tiden och är skidåkare båda två. Sedan ville vi ha vinterbröllop och litade inte riktigt på vädret här i Sthlm.

Vi har ringt runt till några olika ställen och prel. bokat men vi ska upp och titta närmre första helgen i juni för att se vilket som passar oss bäst.

Att det blev just den 27/1 va nog lite av en slump, vi ville helst gifta oss den 3/2 men då har ju som sagt VM börjat. Sedan räknas vecka 4 som lågsäsong och priserna är därför lite bättre.

Hur ser erat upplägg ut på Tott, är det bra?

/Jenny

• Fixit

Kan ju också tala om vilka ställen vi har prel bokat.
    Renfjällsgården i Edsåsdalen
    Duvedsgården (min favorit en så länge
    Hedmansfjällby

Har ytterligare några ställen att kontakta:
    Buustamonsfjällgård
    Fjällgården
    Tottebo
    Åre Fjällsätra
    Kallgården

Har du några förslag på fler ställen så tar jag tacksamt emot det. Vi letar efter ett mysigt och charmigt ställe där vi kan ha middag för ca 60-70 personer både fredag och lördag samt brunch på söndagen. Sedan är det toppen om delar av våra gäster kan bo kvar.

• Skidbrud (gift)

Fixit- Ja, då förstår jag att ni väljer att gifta er här uppe! Det är helt underbart fint här i januari. I år regnade det förståss men det gör det inte nästa år;)
    Vi valde också datum lite utifrån när det var lågsäsong för att våra gäster inte skulle behöva betala en förmögenhet. Nu kommer de att bo på Tott där festen är!

Har några vänner som var på bröllop för någon vecka sedan på Hedmans och de sa att lokalen var helt ok! Den går att göra jättefin sa dom!

Vi har har ett väldigt bra upplägg på Tott med middag i en lokal och sen festen i Pianobaren! Skönt att slippa allt stök med flytt av bord och stolar efter maten! Sen kan dom verkligen hjälpa oss med allt. Sen jobbar min syster där och vi känner de flesta som jobbar där så det känns skönt!

Du får säga till när ni är här så kan vi ta en fika och snacka bröllop!

• Fixit

Skidbrud då har ni förstås en superbra deal på priset. Brukar det vara bröllop på Tott, kanske ska ta och ringa och kolla om de även har ledigt den 27:e

Hur länge få er fest hålla på?

Vart ska du förresten fixa håret och makeupen? Vem gör dina blommor?

Oj vad många frågor det blev, hihi.

• Skidbrud (gift)

Fixit- Vet inte om de har haft så många bröllop innan.

Festen får nog hålla på till småtimmarna. Vi har inte pratat om det ännu men det kommer nog att vara fest ett tag!

Håret kommer nog min syster och min mamma att göra annar så gör jag det på Åre Saxen som ligger nere vid torget.
    Blommorna binder min syster.

Vart hade ni tänkt att bo?

• Skidbrud (gift)

Fixit- Vad sa dom till er när ni bokade kyrkan?

Till oss sa hon att de inte hade gjort programmet för den perioden ännu men om inget "stort" hände så var det inga problem. Med "stort" menade hom om biskopen kom på besök. Då kunde vigseln ev. behövas flyttas en timme fram eller bak.

• Fixit

Vi har inte bestämt vart vi ska bo ännu, ska börja med att hitta ställe att vara på. tycker dock att erat upplägg låter lite lockande och blir lite sugen på att ringa och höra med Tott Vart ska ni bo?

Exakt så sa kyrkan till oss också men vi tog det som att det va ok och att vi hade bokat. Vilken tid ska ni ha er vigsel? Vår är kl 15.30.

Är de bra på Saxen? måste nästan dit och checka lite nu när vi åker upp i juni. Men ev så kan jag lyckas få med mig min frisör upp till Åre och det hade varit riktigt skönt.

Vad ska du ha för blommor i din bukett, har ni förresten något speciellt färgtema?

Svar på tråden Januari 2007 ny tråd!!