• M.E.

Januari 2007 ny tråd!!

Hej! Vår tråd har stängts!

så jag öppnade en ny... tror inte nån har gjort det, har försökt kolla. iofs kan jag ju ha missat nånstans...annars så har vi en här då...

Här är den gamla: www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m1412204.html

• Svar på tråden Januari 2007 ny tråd!!
  • M.E.

L+J: Välkommen tillbaka till Sverige då får man väl säga! Skönt att få komma igång med planeringen på plats kan jag tro.

Vi ska träffa våra cateringtjejer på onsdag... och börja planera... sen samtidigt nu så funderar vi allvarligt på ett hus... ska till banken imorgon!
    Jag har fått jobb också nu efter 5 års högskolestudier, känns super!

• Snö_flingan

Hej igen! Oj, vad dagarna går. Har lagt lite energi på att planera barndop och fick lite försmak på bröllopsplanering (dukning, program etc).

På tal om bröllopsresa så har jag en fråga. Förra sommaren blev vi bjudna på bröllop där man önskade sig pengar insatta på ett pg, till bröllopsresa istället för en massa brödrostar och glasskålar. Först tyckte jag att det var lite trist, men samtidigt lite skönt. Nu när vi själva planerar så är jag faktiskt lite inna på samma sak. Men vad tycker ni? Det är ju lite trist... Och jag kan tänka mig att folk tycker att det är lite jobbigt att man kan se exakt vad de gett... En variant är ju att de lämnar ett kuvert (utan namn) till någon på bröllopet, men det kan ju bli ganska mycket kontanter att hålla reda på så där, och det är mycket ansvar för någon.

Problemet är att jag inte kan komma på vad vi skulle önska oss annars.. vi har just flyttat till hus och har redan allt. Det vi förmodligen inte kommer att ha efter just bröllopet är pengar till en resa, eftersom bröllopet lär gå på en hel del. Svårt!!

Vad har ni för åsikter?

• Wunja

L+J:
    Vi har funderat lite på att åka till någon ö i Västindien/Söderhavet. Det är svårt att bestämma sig dock! Ingen av oss har någonsin varit på någon slapp sol- och badsemester förut, så just därför tänkte vi att det kunde vara skönt att för en gångs skull inte åka på en resa där man har ett fullspäckat schema med saker man vill göra och se. Samtidigt vill jag inte riskera att bli uttråkad, så jag vill ha möjligheten att hitta på saker. Någon som har tips som möter dessa krav?

M.E.:
    Grattis till jobbet!! Vad är det du har läst för någonting?

Snö_flingan:
    En variant jag har sett är att folk önskar sig bidrag till aktiviteter på sin bröllopsresa. Man kan t.ex. önska sig en ridtur eller en surfingkurs om man ska till ett ställe där man kan göra sådant. Kanske lite roligare än att önska sig pengar direkt till resan?

• Skidbrud (gift)

L+J; Välkommen tillbaka! Förstår att det är skönt att få vara med din sambo!

M.E; Va kul att du fått jobb! Grattis! Vad blev det för jobb?

Ang. bröllopsresa så har vi pratat lite löst om det. Ett alternativ är att åka till USA och åka skidor ett annat är att åka till något varmt ställe och sola och bada!

Snö_flingan; Vi tänkte oss också önska oss bidrag till bröllopsresan. Behöver inget annat så det är det vi verkligen vill ha! Några vänner till oss gjorde så och de fick ihop en hel del! Vet inte om vi ska lämna ut ett kontonr. eller om vi ska ha en låda där bidragen kan läggas! Det löser sig!

Det som står härnäst i planeringen för oss är att träffa dom på restaurangen och bestämma maten. Sen är det förstås klänningen!

• Sanasol

Hej brudar!

Vi har just börjat planera för vinterbröllop istället för sommarbröllop, ett underbart beslut känner vi! :)

Ska boka om när vi bestämt datum, i slutet av nästa vecka är det tänkt. :) Vi funderar på den 10 februari eller 3 mars...

• NinaHq

Och här har ni en tjej som gifter sig 13 januari 2007...

• Snö_flingan

Jag börjar känna mig lite smått nervös över att inte på riktigt börjat planera... Det enda som är klart är att kyrkan är bokad!! Tycker ni att jag är sent ute?

• L+J

Vi kommer också önska oss pengar till bröllopsresa och möjligen presentkort på någon inredningsbutik som t ex IKEA eller Mio. Har man bott ihop i över fem år så behöver man inte en massa saker, hoppas att gästerna förstår det. Resebidrag däremot kunde vi verkligen behöva fast det lär väl snarare bli till reskassan än själva biljetterna eftersom vi tänkte boka långt i förväg. För tillfället är det mest Thailand och Malaysia som lockar, Västindien kan också vara ett alternativ.

Vi har nu preliminärt bestämt oss för att sälla oss till mängden och välja 20 januari som bröllopsdatum eftersom det blir både billigare och enklare än Trettonhelgen. Dessutom hinner förhoppnings även gästerna pusta ut efter allt julfirande innan det är dags för vår fest. Återstår bara att prata med prästen och höra om det går att boka om!

Skidbrud, otippat att ni vill åka skidor på er bröllopsresa! ;) Vi funderade en sekund på kryssning till Alaska men lade snabbt ner de planerna - får räcka med ett midvinterbröllop! Smekmånaden får nog kännetecknas av sol och bad istället.

Snöflingan, eftersom vi nu ska ändra datum har vi INGET bokat, så du är inte sist ute. Ska dock fixa både kyrka och lokal inom de närmsta två veckorna hoppas jag. På lördag ska vi även beställa min vigselring! Apropå det, ska era blivande män göra något med sina förlovningsringar när ni gifter er? Min funderar på att sätta i en sten så det blir lite skillnad på hans ring också, eftersom han inte får två som jag.

Ha det bra alla!

• K -76

Hej alla!

Vi ska också gifta oss på trettondagsafton, ett riktigt vinterbröllop ska det bli!

Vi bor i Stockholm med gifter oss i Norrland, så många av våra vänner kommer att få resa långt. Har ni samma "problem", och hur resonerar ni isf kring när inbjudningarna ska skickas ut, så att folk kan få så bra biljettpriser som möjligt, samt tid för att planera sin ledighet?

• Fixit

Hej på er,

K-76 vi är också från Stockholm men kommer gifta oss i Åre så för våra vänner blir det lite resande. Vi kommer skicka våra inbjudningar i mitten av oktober och ha OSA datum i slutet på November. Ganska kort OSA datum kanske men vi vill hinna med så mycket som möjligt innan jul och nyår så att vi kan ta det lugnt och mysa under helgerna.

L+J min blivande man kommer också att ha en vigselring utöver förlovningsringen och i den kommer han eventuellt ha en svart diamant. Det är kanske inte helt vanligt att killen också har två ringar men eftersom våra ringar matchar så känns det jätte kul.

Jag ska förresten börja prova klänningar i början av nästa vecka vilket känns ganska så nervöst då jag inte har den blekaste om vad jag vill ha.

Bokade frisör och Cape hyra igår och de beställda Moon Bootsen har kommit. Ett litet steg fram planeringsmässigt varje vecka. det är verkligen kul att planera bröllop

Svar på tråden Januari 2007 ny tråd!!