• M.E.

Januari 2007 ny tråd!!

Hej! Vår tråd har stängts!

så jag öppnade en ny... tror inte nån har gjort det, har försökt kolla. iofs kan jag ju ha missat nånstans...annars så har vi en här då...

Här är den gamla: www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m1412204.html

• Svar på tråden Januari 2007 ny tråd!!
  • K -76

Åh, jag hade också velat skicka inbjudningarna så sent som i oktober, men tyvärr kommer det inte att finnas några flygbiljetter kvar till våra gäster då.

Vi funderade på att stoppa en sten i min blivandes ring till vigseln, men vi får se om det blir av då. Vi har en annan ide om att när vi får barn sätta in en sten/ar på insidan (som ju då skulle symbolisera stjärnor) följt av födelsedatum och barnets namn. Vi får se hur det blir. Som tur var har man ju lite tid på sig att fundera ännu!

• K -76

Snö_flingan: Vi har samma idé om bröllopspresent, alltså pengar till bröllopsresa. Visst är det så att folk kan tycka att det är pinsamt att ge pengar när man kan se exakt vem som ger hur mycket, men man kan ju ge pengarna anonymt på ett trevligt sätt.

Vi planerar en resa till Egypten, och funderar på att ha en "sparbössa" formad som tex en pyramid, som gästerna kan stoppa ner valfritt belopp i, sedan kommer det att finnas ett kort bredvid där alla som gett något kan skriva sina namn.

Jag var på en 30-årsfest där man gjorde på liknande sätt, och det tyckte alla var jättebra. (Att det var en insamling på det sättet var dock i det fallet hemligt för födelsedagsbarnet).

• Sanasol

Vad har ni tänkt ha för solosånger under era vigslar?

• NinaHq

Har tänkt på en hittills: "Älskar du livet" - den som Björn Källman sjöng i Melodifestivalen (eller var det Schlagerfestivalen?). Den är så fin.

• Sanasol

Vi ska ha "vår" låt, Varmt igen text och musik Per Gessle, dock vill vi ha den i versionen som finns på Peter Jöbacks julskiva.

Sen vill vi ha två till, men de flesta vi gillar är så somriga.

• L+J

Fixit, var har du beställt cape och moonboots? Man måste ju ha fina ytterkläder när man gifter sig i fjällen mitt i vintern :)

K-76, vi bor också i Stockholm och gifter oss i Funäsdalen. Våra gäster bor utspridda i Sverige men de flesta får minst 3-6 timmars resväg med bil. Har fått lite blandade reaktioner hittills men vi hoppas de flesta kommer ändå! Så snart kyrkan och festlokalen är bokade och klara ska vi skicka ut save the date-magneter så att folk får lite förvarning innan själva inbjudan går ut någon gång i slutet av sommaren eller början av hösten.

Sanasol, vi funderar på att ha Av längtan till dig som solosång i kyrkan. Ska försöka hitta minst en till också.

• Skidbrud (gift)

Hej! Kul att det är så många nya här!

Vi kommer att ha "För kärlekens skull" och "Av längtan till dig" som solosång i kyrkan. Det är min sambo som har valt och jag gillar dom jättemycket!

Fixit: Du måste verkligen berätta vart du har beställt moon boots! Kommer du att hyra capen i Östersund?

L+J: Det där med skidresa som bröllopsresa är min sambos önskan just nu. Jag är lite mer åt sol och bad hållet eftersom det blir så mycket skidåkning ändå. Men vem vet? Hade hoppats på att vi har råd med en kombinerad skid- och shoppingresa till USA!

• M.E.

Hej tjejer, inte varit inne på ett tag...så mycket med jobb och skola och allt... Svarar på diverse meddelande från diverse personer nu...
    Jag har läst till svenska och engelska lärare för gymnasiet, så nu är jag klar efter 5 år! Har fått heltidsjobb och provanställning 6 mån m tillsvidare möjlighet på John Bauergymnasiet i Värnamo, en friskola i Ultra koncernen, finns lite överallt i landet...
    Detta känns toppen!! Med tanke på att det är grymt många sökanden på varje tjänst och typ 90 % av tjänsterna är vikariat så känner jag mig ganska lyckligt lottad!

Bröllopet då... vi har ikväll träffat våra cateringtjejer! Börjat fundera på mat etc med dem... känns kul!

KRAM på er!!! Kul att så många nya hittat hit, ni kan väl kopiera vår lilla datumlista och lägga in er???!!!

• Skidbrud (gift)

Godmorgon på er alla!

M.E: Va kul för dig! Är ju också lärare men här uppe finns det inte så många tjänster. Speciellt inte idrottslärartjänster. Men har fått fast jobb på en förskola så det är ju alltid något och det är jättekul att jobba med yngre barn!

Sanasol: Såg capen som du vill ha. Har också funderat på den. Är du säker på att den bara kostar 3500? Har hört att den kostar upp mot 5000. Men det är väl olika!

Ha en bra dag!

• Fixit

www.moonboots.info/

Från den här sidan beställde jag våra Moon-Boot som kom ca 1 vecka efter det att jag beställde. Capen kommer jag att hyra från Atelje Grönlund i Östersund. Ringde dit och bokade upp den och ska sedan dit och testa den om ett par veckor.
    Jag la även ut en annons här på BT med en förfrågan om någon ville sälja en Cape men jag har inte fått så jätte många förslag och de jag har fått är lite väl dyra måste jag säga.

Svar på tråden Januari 2007 ny tråd!!