• M.E.

Januari 2007 ny tråd!!

Hej! Vår tråd har stängts!

så jag öppnade en ny... tror inte nån har gjort det, har försökt kolla. iofs kan jag ju ha missat nånstans...annars så har vi en här då...

Här är den gamla: www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m1412204.html

• Svar på tråden Januari 2007 ny tråd!!
  • Skidbrud (gift)

Nu har jag kollat upp vad det är för papper jag menar, och det är dekorväv. Ni kan gå in på panduros hemsida och titta!

• M.E.

Skidbrud: Jag tror jag ska håret uppsatt fast att det hänger ner lite baktill... Vill inte behöva oroa mig för håret under kvällen så om det är ordentligt uppsatt så kan ju inte volym falla eller det blir stripigt eller likanande...hihihi... Det sitter där det sitter liksom... Vet att mitt hår har en förmåga att bli platt etc... suck...

• K -76

Skidbrud:
    Ok, då fattar jag! Bra val, vi har också dekorväv på våra inbjudningar Köpte det dock inte i ark på Paduro då vi hittade det på rulle med pris per dm. 10:- totalt, som hittat! Fast vi har silver...

Håret vet jag inte. Vi får se. Men det blir varken rakt upp eller rakt ner

• L+J

Uppdaterar listan ... Nu har vi bestämt oss för att det blir den 20 januari!

Januari 2007
    1.
    2.
    3.
    4.
    5. M.E - Jönköping (Bondstorp)
    6. K-76 - Kiruna, zooran (ej bestämt datum)
    7.
    8.
    9.
    10.
    11.
    12.
    13. Ninis07, NinaHq
    14.
    15.
    16.
    17.
    18.
    19.
    20. Osse - Göteborg, Skidbrud- Åre, makarnoner, Wunja, Ekstrand, Snö_flingan - Skåne, L+J - Funäsdalen
    21.
    22.
    23.
    24.
    25.
    26.
    27. Fixit- Åre
    28.
    29.
    30.
    31.

• L+J

Hej alla!

Oj vad länge sen jag var här kom jag på.

Vad duktiga ni är som pysslar sådär! Var har ni fått inspirationen från? Jag vill gärna men känner att jag måste se något exempel först så jag får lite idéer om hur man kan göra ...

Har bokat bröllopsresa nu också! Preliminärbokning än så länge men tror nog att vi kommer att behålla den om inget annat superspännande skulle dyka upp. Blir Koh Chang i Thailand två veckor, inkl några dagar i Bangkok.

En annan fråga: vad har ni för budget och hur ska ni betala den? Vi landar nog på drygt 100 000 om vi räknar in resa och ringar och allt, tycker det verkar sjukt dyrt. Alternativet är att vi är på en bygdegård och fixar det mesta själva, då kommer det nog bli lite billigare. Lutar åt det ...

• K -76

Jag är jättedålig på att pyssla och har världens sämsta fantasi, men efter att vi besökt några pysselbutiker (visste inte var de låg, var tvungen att kolla på nätet...) fick vi en massa inspiration, så det kan jag rekommendera. Jag tror vi gjortde 3 olika kort till slut, och valde bland dem. Men som sagt, när man väl kommit igång är det svårt att sluta...

Vi har en budget på 60.000 för festen inklusive en ring till. Sedan kostar vår önskeresa 40.000:- till, bara resan... Pengarna till festen har vi sparade, pengarna till resan kommer vi även att önska oss pengar till. Sjukt dyrt, ja. Men på det här sättet kommer ju ingen av oss (alltså jag och sambon) att gifta oss på igen.

• Brud-07

Ja, men då har jag änligen lite brudar att prata med...kännst som att det inte funnits så många Jaunari brudär här...men visst finns ni Vi kommer att gifta oss den 27 jan -07 och det enda jag bokat är kyrka...sedan hade jag tänkt ha Blått som tema tillsammans med kanske silver.... vad tror ni bir det ett för "kallt" intryck eller ???

• K -76

Brud-07:
    Vilken kyrka? Vi har också blått (mörkt, mörkt blå) tilsammans med silver och vitt som tema. Ja, det är ju kallt, men det är ju det som är meningen... Förutom att det är väldigt snyggt tilsammans, så klart! När man sedan gör tex dukningen så värmer man upp det hela med massor av ljus. Kommer att bli hur bra som helst. (Tror jag...)

• Brud-07

Torps kyrka....jo, blir nog bra med blå/mörk blå. Hade först tänkt blå tillsammans med rött men de blir nog ganska hårda färger...så därför blir det nog silver istället...och som du skriver blir det nog ganska "varmt" och mysigt med mkt ljus...vilken kyrka ska ni gifta er i?

• Skidbrud (gift)

Välkommen Brud-07! Visst finns vi här!

Vi ska gifta oss i Åre G:la kyrka 20/1-07.

L+J: Är inte speciellt pysslig men har en syster som älskar att pyssla så hon hjälper mig med det mesta! Har också varit inne i några pysselbutiker och man får faktiskt massa inspiration då! Var inne på Panduro och tittade i helgen och bestämde oss för vad vi skulle ha. Så nu i helgen när vi är i Stockholm så blir det lite pappersshopping!

Ang. frisyr så ska jag ha halvuppsatt! Har tittat ut lite olika alternativ så vi får se vart det slutar!

Svar på tråden Januari 2007 ny tråd!!