• M.E.

Januari 2007 ny tråd!!

Hej! Vår tråd har stängts!

så jag öppnade en ny... tror inte nån har gjort det, har försökt kolla. iofs kan jag ju ha missat nånstans...annars så har vi en här då...

Här är den gamla: www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m1412204.html

• Svar på tråden Januari 2007 ny tråd!!
  • Skidbrud (gift)

L+J: Ja, jag tror att jag ger mig ut till hösten och letar efter någon fin vit kappa. Det måste ju finnas någonstans tycker jag!

Nu åker vi snart ner till Stockholm och då är det dags för mig att beställa min ring!!! Åh, vad kul att få prova den igen! Får nog låta den ligga kvar sen hemma hos mamma och pappa till det är dags att ta på sig den på riktigt. Annars är nog risken stor att jag går runt med den på mig hela tiden!

• K -76

Skidbrud, vad är det för ring du ska ha?

Jag hitade en fin cape på e-bay, men jag har ingen fantasi, så jag kan inte föreställa mig hur den skulle se ut i kombination med klänningen... Borde kanske köpa den iaf, så kan man ju sälja den vidare, om inte annat...

Hur har ni tänkt undvika att försfrysa öronen på vägen mellan kyrkan och festen om ni åker hundspann/släde? Finns det mössäkra frisyrer, eller är det inte så långt?

• Fixit

Vi kommer åka häst och vagn och jag funderade oxå på hur man skulle undvika en eventuell öronförfrysning och kom på att jag ska ha vita öronmuffar

• Skidbrud (gift)

Ja, det där med öronförfrysning är ju en bra fråga. Har inte tänkt på det men det blir nog som fixit sa; vita öronmuffar.

Min ring kommer att vara ca 3mm med en ganska stor sten som går över hela vigselringen och in över ca halva förlovningsringen. Stenen kommer att sitta i en fyrkant och den är på 0.25carat. Kommer ev. att lägga in fler stenar vid sidan av den stora stenen längre fram. Har tyvärr ingen bild att visa just nu. Måste ladda in dom i datorn först. Men sen får ni se!
    Hittade den när vi var på bröllopsmässa och jag ville inte ta av mig den! Både jag och min mamma blev alldeles tysta och så tittade vi på varandra och sa att det var den jag skulle ha!

Vad var det för cape du hittat på ebay?

• Wunja

Vita öronmuffar var en bra idé :) Nu kommer vi visserligen inte att åka släde från kyrkan (TYVÄRR, jag skulle tycka att det var jättemysigt!) eftersom festlokalen ligger mer än en mil bort, men det kan ju vara idé att ladda upp med ett par öronmuffar ändå. Apropå det skulle det ju vara jättekul att ha ett par riktigt "fluffiga" vita tumvantar också - min kompis har ett par sådana, skulle passa perfekt :)

Min blivande frågade i går om han fick köpa min ring för att han skulle ha någon form av överraskning till mig på bröllopsdagen, det tyckte jag var gulligt :) Han vet redan ungefär vad jag vill ha, så det ska nog gå bra.

I dag kom för övrigt papprena från resebyrån; nu har vi bokat vår resa till St Lucia!

• K -76

Öronmuffar är ju en tanke (finns en typ på ebay som man hittar om man skriver in white ear muffs, kostar under 100-lappen med frakt). Funkar kanske om det inte är för kallt...

• Skidbrud (gift)

Jag tror absolut på öronmuffar. Som dom säger "vill man vara fin får man lida pin". Stämmer ganska bra i det här fallet;)

• Skidbrud (gift)

Glömde att berätta att idag ringde dom från DHL och imorgon kommer min klänning!!!! Så spännande men tyvärr kommer den till mina föräldrar i Stockholm så jag får prova den på torsdag när vi åker ner!!!

Hoppas hoppas den är fin och bra!

Svar på tråden Januari 2007 ny tråd!!