• M.E.

Januari 2007 ny tråd!!

Hej! Vår tråd har stängts!

så jag öppnade en ny... tror inte nån har gjort det, har försökt kolla. iofs kan jag ju ha missat nånstans...annars så har vi en här då...

Här är den gamla: www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m1412204.html

• Svar på tråden Januari 2007 ny tråd!!
  • Helly-07

Kollade menyerna igen och jag skrev visst fel, vin ingick till maten (annars var det ju hutlöst dyrt). Och priset var 775 kr - lite tidigt på morgonen kanske???

• Skidbrud (gift)

Fixit: Vart ska du göra håret? Pratade med dom på Åre saxen men dom hade inte schemat för januari ännu! Ska dit när jag kommer hem nästa vecka och prata med dom!Vilken härlig meny ni har! Vi hade tänkt oss något liknande med röding och ren. Ren kommer det att bli eftersom det är min sambos favorit!!

• Fixit

Hej skidbrud,
    För mig gick det att boka in den 27/1 med Pauline och hon kommer fixa både hår och smink. Men jag blev lite skraj nu när du sa att du inte kunde boka så jag ska nog ta och ringa dit igen och extrachecka.

• Helly-07

Vi var på resebyrån igår och tittade på hotel till vår bröllopsresa. Varför har vi inte mer pengar??? Det finns så himla fina ställen på Zanzibar, och när vi nu åker dit vore det kul att få lyxa lite... Resebyrån skulle återkomma med prisuppgift för några hotell, jag hoppas verkligen att det inte blir för dyrt

• M.E.

Hej hopp... jag/vi har äntligen börjat m inbjudningkorten! Men just nu hägrar vårt husköp mest, japp det blev klart igår! hihihi
    Vi har bokat DJ/trubadur till festen. Hår och smink är inte bokat, jag vet inte riktigt vart jag ska göra det. Jag börjar ju dessutom jobba på ett gymnasium där det finns frisörelever!
    Annars hänger mycket planering i luften... Bröllopsresa har vi inte ens tänkt på, tror inte vi hinner med det i anslutning till bröllopet ändå. Vi vill ju åka till Hawaii, och det är ju bra om man har ett par veckor då. Jag var så jetlagged i flera dagar när jag var där sist...
    Lycka till allihop med era planeringar!

• Helly-07

Vad spännande med hus! Var har ni köpt? Hur stort? Nytt/gammalt?

Jag är också sugen på hus, men vi har bestämt att vi ska vänta några år. Vi bor i Sthlm, så det är ju inte helt gratis här inte... Dessutom jobbar vi nu på varsin sida om stan, så vi vet inte var vi skulle kunna köpa hus...

• M.E.

Hej Helly-07! Vi har köpt på landet utanför Vaggeryd/Skillingaryd, ca 3 mil norrut från Värnamo. Längs med E4an kan man säga... Ligger bra till, typ mittemellan våra jobb! Jag jobbar i Värnamo och min sambos utgångsplats (han är snickare) är i Vaggeryd.
    120 kvadratmeter, så det är inte jättestort men det finns utbyggnadsplaner...hihihi... Tomt på 1700 m2. Lite att renovera men inte jättemycket...
    Ja Sthlm är ju inte det billigaste stället att köpa hus i...

• Skidbrud (gift)

Fixit: Då ska jag se till att ringa dit och boka! Vilken tid har du bokat med henne? När har ni vigseln??

• K -76

Jag ar i Asien (inte pa Java, dock, som tur ar...) och passar pa att brollopsshoppa lite. Det ar galet billigt! Kopte tex skor (lader pa insidan, siden utanpa) for 200:- igar, och da fick jag detaljerna specialgjorda som jag ville ha dem. Har bestallt en skraddarsydd kappa ocksa, istallet for att hyra. Den kommer att bli underbar! *glad*

• Helly-07

Nu har jag köpt klänning !!!
    Det blev min underbara nixa. Fick köpa den som fanns i butiken och kunde pruta ner den 10 %. Känns bra när det är en så stor summa pengar... Tror jag hittade en tiara som jag vill ha också. Och slöja. Och underkjol. Ska man köpa underkjolen eller hyra?

Klännigen ska tvättas nu och några pärlor ska sys på igen, i övrigt satt klänningen som gjuten och längden var perfekt. Jag får hämta den i september, då är den klar. Tyckte först det var en bra idé, men nu har jag funderat lite. Var ska jag göra av klännigen till januari? Jag vill ju inte att m2b ska se den och jag vill inte att den ska bli skrynklig, hummm. Kanske får gömma den i källaren - eller kanske hemma hos mina föräldrar?

Svar på tråden Januari 2007 ny tråd!!