• M.E.

Januari 2007 ny tråd!!

Hej! Vår tråd har stängts!

så jag öppnade en ny... tror inte nån har gjort det, har försökt kolla. iofs kan jag ju ha missat nånstans...annars så har vi en här då...

Här är den gamla: www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m1412204.html

• Svar på tråden Januari 2007 ny tråd!!
  • Skidbrud (gift)

Det ska jag göra! Min mamma ringde tidigare och sa att den var helt underbart vacker och att hon trodde att de skulle passa perfekt!!

• Skidbrud (gift)

Hejsan!

Hoppas att alla har haft en bra midsommar! Vi hade det jättebra med några vänner! Det blev ganska lungt och skönt!

Nu har jag äntligen provat min klänning och den var superfin! Lite stor i bysten och lite lång men annars perfekt!! Känns skönt!

ha det bra!!

• M.E.

Åh vad skönt, Skidbrud! Vad bra att det inte var värre saker som inte stämde! Du får väl stoppa in lite extra eller det är ju inte så svårt att sy in lite i byst och på längden, tack o lov! hihihi
    Glöm inte att skicka en bild sen! Jag vill jättegärna se den!!

Ska beställa mina tärnklänningar snart från china-ekt... Ska mäta mina tärnor nu i veckan då vi alla i syskonskaran ska till min mor nere i Småland och fira hennes 60 årsdag.

• Skidbrud (gift)

M.E.- Ja det känns jätteskönt att det inte var värre saker som var fel med klänningen! Ska se till att fota den så du får se. Får be en kompis komma och fota då min sambo inte vill se klänningen innan det är dags att gå in i kyrkan!

Hur ska ni förresten göra med det? Ska ni gå in med er m2b eller med er pappa? Jag vet inte riktigt hur vi ska göra. Det beror lite på om vi ska fotas före eller efter. Blir det före så känns det ju lite löjligt att gå in med pappa för då har ju min sambo redan sett mig! Annars hade jag tyckt det skulle vara mysigt att gå in med pappa!

• K -76

Jag älskar min pappa, men ska inte gå in med honom av flera anledningar. Dels för att jag inte gillar symoloiken i att överlämnas från en mans vård till en annans, och dels för att jag tror det blir väldigt mysigt att stå och spana på gästerna, lyssna på klockorna, och gå in TILLSAMMANS med min blivande. Och jag vet att han skulle uppskatta det mer än att stå därframme och vänta på mig, som han först trodde att han skulle göra och inte riktigt gillade.

• Fixit

Hej hej alla glada bröllopsplanerare.

Jag har haft en veckas skön semester vilket va mycket behövligt

Jag kommer gå in med min m2b. Vi kommer att fotograferas innan vigseln då det kommer vara för mörkt efter vigseln för att få bra utomhusbilder och då har vi ju redan sett varandra. Sedan så är kyrkan vi ska viga oss i väldigt liten vilket gör att det lätt kan bli lite väl trångt där framme om pappa skulle ha lämnat över mig.

Jag har förövrigt beställt min klänning nu och det blev en tvådelad från KIK som inte alls är vad jag från början trodde att jag skulle ha. Men jag känner mig helnöjd och stilen passar vekligen min personlighet och den miljön vi gifter oss i

• Skidbrud (gift)

Fixit: Hejsan! Har ni hittat någont ställe att ha festen på ännu?

• M.E.

Hej, jag tror min bror kommer gå med mig in, han vill det och han är den ende "far" jag någonsin haft... Jag ser det inte som nåt "överlämnande" i den traditionella bemärkelsen, alltså som nåt tecken på att jag inte är självständig eller så. Jag ser det som en fin gest mot min bror som alltid funnits där för mig och ett stort stöd för mig på min bröllopsdag. Är vi två nervösa som väntar så vet jag inte hur det slutar... hihihi...
    Men det finns ju så oerhört många traditioner på bröllop så man blir ju mest snurrig. Vi väljer det som känns bra för oss...

• Fixit

Japp vi har bestämt oss för att ha festen på Köja i Edsåsdalen, de är verkligen supertrevliga och det kommer nog bli riktigt bra.

Svar på tråden Januari 2007 ny tråd!!