• M.E.

Januari 2007 ny tråd!!

Hej! Vår tråd har stängts!

så jag öppnade en ny... tror inte nån har gjort det, har försökt kolla. iofs kan jag ju ha missat nånstans...annars så har vi en här då...

Här är den gamla: www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m1412204.html

• Svar på tråden Januari 2007 ny tråd!!
  • M.E.

Skoj med nya "ansikten" här!

Mörkblått, silver och vitt verkar vara populärt... samma här! Fast vi har inte kritvitt utan mer vaniljvit...

Budget, landar nog på 40-45000 inkl ringarna, ej resa. Tack å lov får vi ju lokalen gratis där sparar vi ju massor! Och ringarna gör min blivandes lillebror så vi betalar "bara" materialet...

• Wunja

Vi tänkte också satsa på silver och vaniljvitt, men i stället för mörkblått blir det lila (inte ljuslila utan "djuplila")!

• Wunja

Det skulle inte vara någon smiley i min text, men för all del, ett leende är väl aldrig fel!

• M.E.

Wunja... ahh vad snyggt! Djuplila var ju en bra "touch"!

• K -76

Hur många gäster räknar ni med? Det gör ju rätt mycket för budgeten, tänkte jag. Vi räknar i alla fall med 50 gäster, och alltså 60.000 i budget. Har dock inte fått in alla offerter på mat ännu. Det känns som det är där man kan göra de största "besparingarna".

• Brud-07

Har nog inte förstått hur mkt pengar det kommer att gå åt...vi har tänkt 30.000 och ca 40 gäster men vi får se, har inte börjat innhandla ngt än...känns som att det börjar bli dags. Hur har ni gjort med maten? funderar på en förätt sedan bufé och tårtan som etferrätt... för att slippa ha ngn speciell serverings personal. kommer nog att ha 2st som plockar undan och en som håller maten varm.... har jag tänkt tokigt tror ni?

• M.E.

Vi ska ha ca 70 gäster... maten fixar ett hotell och restaurangprogram så vi får mkt bra pris på mat och servering!

• Fixit

Hej hej,

Skidbrud jag har några små frågor till dig som bor i Åre.

Går det att fixa naglarna någonstans? Funderade först på att göra det här i Stockholm innan vi åker upp till Åre men kom på att jag med största säkerhet kommer åka lite skidor dagarna innan och jag vill ju inte förstöra nya naglar med av och på tagning av pjäxor.

Ska ni ha någon solist i kyrkan, eller kan du kanske tipsa om någon?

Annars så hade vi det jätte bra i Åre helgen som va men det va fullt ös med att flänga runt och titta på olika ställen. Men oj vad det byggs i Åre just nu, vi kände ju nästan inte igen oss...

Vi har fastnat för Köja Fjällhotell och hoppas nu på att vi får en ok offert från dem så vi kan säkerställa festplats.

Sedan tittade vi också lite på sviter inför bröllopsnatten men vi hittade inte någon toppen bra. Min blivande man ringde dock till Tott och fick reda på att de just nu bygger nya sviter Han måste förövrigt ha pratat med din syster för hon berättade att hennes syster skulle gifta sig helgen innan och det kan ju bara ha varit dig hon menade

• K -76

Nu har jag bokat frisör! Nu ska jag bara bestämma mig för vem som ska sminka mig också...

Vad gäller maten så har vi tänkt ha 2-rätters från catering, och ha tårtan som efterrätt. Och sist någon typ av nattamat. Det svåraste är att räkna ut priset på alkoholen, tycker jag.

• Skidbrud (gift)

Fixit: Javisst var det min syster han pratade med! Hon berättade idag att hon pratat med någon som skulle gifta sig helgen efter oss och tänkte att det måste varit er hon pratat med!

Naglarna kan du nog göra nere på Holiday. Ska kolla upp det, även för min räkning!

Va bra att ni hade det bra här uppe och att ni hittade ett ställe ni gillade!

Ja, dom bygger som tusan här. Inte så kul just nu för det ser för j-igt ut! Men det kommer inte att se ut så här när vi gifter oss!!!

Ang. solist så kommer vi antingen att ha någon vän till oss som är duktig på att sjunga eller så vet vi några andra som vi känner lite som även dom är duktiga. Annars så känner jag inte till några som kan!

Nu måste jag springa till TV, dags för fotboll!!!

Svar på tråden Januari 2007 ny tråd!!