• Zenobia

Gifta sig 2009

Har sätt att det finns fler som samlat sig här på Bröllopstorget som ska gifta sig 2009. Vi har ett par år på oss till den stora dagen =)

Men tills dess kan vi prata oss igenom tiden här.

Själv ska ja och sambon gifta oss 090909 =)

• Svar på tråden Gifta sig 2009
  • GrisRosa

vi betämdes oss tillsammans för förlovningsdatumet, men sen får han fria innan det blir bröllop, så det kanske inte ens blir 2009 för oss till slut.. Blir det stilla svaret

• GrisRosa

Zenobia: Hoppas ni får en underbar förlovning på tisdag!! Ska tänka på er

• Zenobia

¤Nationaldagen¤

Det är som ja sagt till sambon om vi ska gifta oss 2009 så får han gå ner på knä och fria tills dess.
    Tack, det var en underbar förlovning på båten till Tallin =)

Penny J

Visst mycke kan hända på 3 år. Men det är som det har hänt mycke bara på dom 2 åren vi har varit ihop. Men vi har hus och planer på barn. Så då ligger inte 3 år så långt bort.

mugglesfan

Förlovningen enas man till samman, så tycker ja iallafall. Sen vet ja att min sambon måste man trycka på lite om nåt ska hända.

• Zenobia

Försvann du ¤Nationaldagen¤

• GrisRosa

Klart jag inte gjorde
    Vill ju bara inte visa hur mkt planeringsfreak jag är, så jag höll en låg profil så här i början........

hur långt har ni kommit?? Här är det mest jag som planerar, gubben skulle bli tokig på mig och jag överröste honom med alla mina tankar, planer och funderingar

Känns skönt på ett sätt att det e så långt kvar. För då gör det ju inget att man ångrar sig då och då

• fes

Hej Zenobia och ¤Nationaldagen¤ !

Här blir det oxå 2009 !

• GrisRosa

JIPPIEEEEEE En till!!
    SÅååå välkommen!

• fes

hehe ja jag är oxå ett planeringsfreak och har redan samlat bilder och köpt bröllopstidningar.
    Först köpte jag tidningarna i smyg men för nån vecka sedan kunde jag inte hålla mig och visade dem för min blivande fästman. Han tyckte det bara var kul att jag gått och köpt de och gulligt att jag redan nu drömmer om hur de ska bli.

Idag satt och och tittade på vart man skulle kunna vara och jag förstår inte hur de som har gift sig har kunnat hitta "sitt" ställe ? Verkligen jättesvårt !

Men som tur är har man ju ganska mycket tid på sig och ingenting kommer att bestämmas nu, nu svävar jag bara omkring på drömmarna

Å så är ju min förlovnning om en vecka !!

• GrisRosa

"redan samlat bilder och köpt bröllopstidningar."
    Mig i ett nötskal Fast det är bara sambon o en kompis som vet Å så hela BT förstås

Hur ska förlovnings ringen se ut? Har du tänkt på vilken vigselring du ska ha till? Tycker det är jätte svårt bara det, å välja ringar... Man ska ju ha dem hela livet!

• fes

hihi ja visst är det kul !
    Samma för mig, endast blivande fästman och två kompisar vet om att vi ska förlova oss

Har skrivit annonsen kommer i tidningen den 25, hihi Så nöjd !

Träffades surfandes
    på kärlekens hav!
    Efter ett dopp
    i kärlekens bad, är
    vi nu ett ringmärkt par

Å så namn och plats.

Han står för ringarna så står jag för tillfället. Vi ska vara på Ästad Gård utan för Varberg www.astadgard.nu/

Där vi ska mysa, bada och basta och sova i deras svitstuga. Eftersom vi ska förlova oss på Midsommardagen så har de inte resturangen öppen men vi får en grill till stugan och det tycker ja var mysigare (och billigare ). Antagligen kommer vi va de ända gästerna så det kommer vara riktigt lugnt och romantiskt.

Jag längatar så jag spricker !

Här är min ring groups.msn.com/northside/frlovningsring.msnw

Ni rå ? vad har ni för planer ? Ringarna ?

• GrisRosa

Ååå låter skit mysigt!!!! o vilken finurlig dikt Vilken tidning, kanske man kan hålla utkik?

Vi ska bli ringmärkta 070707(såååååååå långt kvar) på en fotbollsarena i England Helt vår stil!! Sen skickar vi vykort när vi åker hem så att vi hinner berätta personligen för föräldrarna innan alla andra!

har kollat lite ringar, men jag har så små fingrar så det är svårt..

funderar just nu på 3mm enkla guldringar så att jag får plats med en liten alliansring sen Gubbens ring blir nog bredare!

Hoppas ni får det kanon mysigt!!!!!!!

• tågjäntan

Jag har jätte-svårt att bestämma mig för hur jag vill att vigselringen ska se ut, och nu börjar snart tiden rinna ut för att bestämma sig...
    De senaste dagarna har jag funderat på att ta en slät ring och sedan bygga på den med stenar eller annat när jag kommit på vad jag vill.

• Zenobia

Vad kul att fler hittade hit och att du kom tillbaks ¤Nationaldagen¤

Dte är lungt, ja sitter och drömmer ja med och planerar. Jag tror jag har hittat platsen vi ska gifta oss på och att vi ska hyra stället så gästerna kan bo där. Vi ska gifta oss ute. Musiken vi ska gå in och ska gå ut är vald iallafall.

Förhoppningsvis ska ja ha ungefär samma vigselring som förlovningsring fast med sten i.

Jag har samma sak att min gubbe blir tokig på mig när ja sitter och funderar och grubblar.
    Har redan skrivit upp vilka vi ska bjuda, och min gubbe bara skrattade åt mig =)

fes

Grattis till att du ska förlova dig. Jag är nyförlovad sen en vecka tillbaks *ler*

• Zenobia

Jag har blivit gråhårig på vigseldatumet nu iallafall =)

• GrisRosa

Ja här spirrar planerna på minsann.. Själv har jag blivit lite grå på förlovnings datumet så det kanske blir framflyttat iallafall, vi får se

Jag har också hittat ut och ingångs kandidater
    IN: Annie´s song
    UT: Bröllopsmarsch från Delsbo

Vad har du tänkt?

Hoppas ni haft en skön midsommar!

• Zenobia

¤Nationaldagen¤

Ja det är tur fler är gråa på datumet, fast de är giftadatumet här som spökar för oss. Vilket datum har ni tänkt förlova er på nu då?

Annie´s song, den är fin den. Den funderar vi på att ha som bröllopsvals. Hittade låten på nätet och spelade upp den för sambon och han köpt de den.

Men som ingångsmatch ska vi ha "Av längtan till dig" och sen när vi går ut ska vi ha låten "Bara du och jag"

Kruxet med låtarna är att sambon vill inte ha nån som någon annan har haft på sitt bröllop. Vi var på ett bröllop för ett par veckor sen och då trodde vi att vi hade klarat oss. För dom hade inte dom låtarna i kyrkan. Men sen senare på kvällen vissade dom foton på brudparet och så tajmade dom in dom här låtarna =(

Vi ska ha några mer låtar under vigseln. Men vi får se vart de blir och hur det blir. Vi ska gifta oss borgligt ute. Sen ska ja försöka få tag på några som kan spela för oss också till vigseln.

Har du kollat in klänning och mat ännu? Vart ska ni gifta er?

• GrisRosa

funderar lite smått på årsdagen i mars. Men den e på en onsdag... Så då kan vi ju inte åka till England, eller..
    ..ja vi får väl se!

hade samma problem m musiken. En kompis hade "min" låt som ingångs musik och en rad andra fina låtar på sitt bröllop. Å även fast ingen utav våra familjer va me så känns det inte helt bra att ta de låtarna. De e ju liksom andvända... Så det blev o tänka om. Har lite funderingar på två disney låtar i kyrkan (sååå typiskt mig)

Det lutar åt att göra om mammas klänning, för hur kan man välja i denna underbara klännings djungel Har du hittat nåra alternativ??

Jag har nog tänkt så här:
    *Mordern lysningsfest nån månad innan bröllopet
    *Lunchbröllop
    *Middag m närmaste familj

Men sambon e nog mer inne på stor fest å middag, så vi får väl se...

• GrisRosa

fes

Man få gratulera till förlovningen

• GrisRosa

Spånar vidare i sommarvärmen , har vi nån mer?

Svar på tråden Gifta sig 2009