• The Runaway Bride

19 augusti - ny tråd

Vår gamla tråd är avstängd så jag öppnar en ny! Nu är det knappt två månader kvar...

• Svar på tråden 19 augusti - ny tråd
  • Bröllopstokiig

Tack Nasse7!! Uppskattas!!!

becciz: Jag tycker precis som de andra, det är nog lämpligt att ni ringer till församlingen och stämmer av detta. I psamlböckerna står det hur hela vigseln är upplagd. Har du valt musik ännu och psalmer? Annars kanske du kan börja med det nu så du kan tala om för kantorn vad ni ska ha för tex in & ut gångsmusik o psalmer o om ni ska ha solosånger så de kan öva in det på tex piano. www.vigselringen.com har jätte bra information kring detta om du inte har varit där ännu.

• becciz

Får väl ring dom själ och kolla då! Tack tjejer.

Jag är klar med allt pyssel plasseringskort,pressenter och rispåsar.såpbubblemaskinen detta låter som en cirkus..haha.
    Men alla program som ska fixas på datan får datasnillet göra,det redar jag inte ut.

• Ikka

Becciz:
    Gifter mig i malmö i fosie kyrka.
    Börjar verkligen känna av stressen nu, går runt med ett litet fånigt leende på läpparna hela tiden oxå...*ler*

• Bröllopstokiig

nasse7: Jag mailade över det till min m2b, han ska kolla på det i eftermiddag efter sina möten. Jag hade svårt att öppna det - tror inte hag har photoshop på min dator här på jobbet (gammal häck mao).

• Nasse7

CicciL
    Jag gjorde om det till pdf och skickade det till dig. Det blir inte riktigt korrekt, men man ser tanken med det i alla fall.

• Bröllopstokiig

Bamse kram till dig Nasse7...

• eccisen

cissiL: har du börjat fundera på bordsplacering än? Jag har ingen aning hur jag ska lösa det eftersom jag inte vet hur stora borden är. Jag kommer att åka upp så nära in på bröllopet att jag inte vill spara det tills dess..Något tips?

• Bröllopstokiig

Nasse7: tusen tack, kunde öppna det nu, kanon fint!

Eccisen: Jag har börjat fundera på bordsplaceringen, absolut. Vet att det är det som tar längst tid, att få till det så att alla har trelvigt tillsammans Hur som helst, jag/vi kommer ha runda bord, med 8 st vid varje bord och ett honnörsbord med 18st vid. Honnören är ju relativt enkel, där sitter närmaste släkt (blodsband) föräldrar och syskon.
    De andra har vi börjat att diskutera och vi kommer köra traditionellt att man blandar släkterna och vännerna, så länge vi vet att det är samma skrot och korn.
    Jag har pratat med min "festlokal" 3 ggr och varit där och tittat, sen har hon skickat bordsförslag till oss via post och ritat upp olika alternativ, så vi vet hur det fungerar bäst för lokalen (de känner ju till den bäst menar jag och har haft ett antal bröllop genom åren). Innan i våras var jag mycket inne på hemsidan och tittade så jag fick en uppfattning om färger och så.
    Mitt tips är att kontakta dem och be dem skicka ner måtten på borden och be dem rita på ett vanligt papper hur det kommer att kunna se ut med det antalet gäster som du har. Sen om du får måtten - så kan du ju själv måtta ut hur många som får rum längs med sidorna och hur breda de är om du ska ha folk på andra långsidan med. Annars vet jag faktiskt inte... det låter ju INTE bra att göra det så sent som strax innan!!! Tänk om där! Jag hade inte vågat det

• becciz

Jag är faktisk klar med bordsplaceringen det blev rätt bra tror jag,vi är inte så många så det var rätt lätt. sen är det upp till gästerna att bjuda till själv! hoppas på en trevlig fest. Har ni barn med på festen? Har ni barn som ska vara med fram i kyrkan och hur ska ni då gå?

• eccisen

jag ska ha en brudnäbb som går först sen kommer vi, och sist går tärnorna..Brudgum,bestman och präst väntar vid altaret..

Svar på tråden 19 augusti - ny tråd