19 augusti - ny tråd
Vår gamla tråd är avstängd så jag öppnar en ny! Nu är det knappt två månader kvar...
Vår gamla tråd är avstängd så jag öppnar en ny! Nu är det knappt två månader kvar...
ica i rutan
Jo det kommer nog behövas. Vi har bestämt psalmer, men bibeltexten...e det nått som vi ska bestämma? Humm...ja jag får se om jag kan prata med nån som vet hur det ska se ut. Men det ordnar sig säkert..Iiii....herre gud...nu säger jag som min blivande...och jag som alltid hatar när han säger det...*ler*
Hahaha...välkommen i klubben! :D Min m2b är också en mañana-typ. "Men det behöver vi ju inte bestämma just nu" är hans favorituttryck när det gäller bröllopet. Gaaaaah! Jag blir galen! Tänk vad skönt om vi HADE bestämt det "just nu" så slapp vi ta det en gång till!!! ;)
*s* Ja precis så har jag det oxå...blir verkligen galen på att jämt höra " men det ordnar sig alltid"...verkar som om han hakat upp sig och så fort han hör ordet bröllop så kommer samma ramsa hela tiden.
Hehe...vi borde kanske upplysa dem om att LP-skivornas tid är över. Aktar de sig inte byter vi ut dem mot moderna cd-skivor istället... :D
Ikka: Jag tror nog att bibeltexten är nåt man ska bestämma själv. Vi fick en massa tips av vår präst när vi var på vigselsamtal. Så nu är det bara att gräva fram en bibel och leta upp följande ställen: 1 Mosebok kap 1 vers 27-28 (1 Mos 1:27-28), 1 Korinterbrevet 13:1-8, 13 (det kallas för kärlekens lov och är den vanligaste), Efesierbrevet 4:32-5:2, Filipperbrevet 4:4-7, Kolosserbrevet 3:12-14, 1 Johannesbrevet 4:9, 11-12, Matteusevangeliet 19:4-6, Johannesevangeliet 2:1-11 och Johannesevangeliet 15:9-12. Fast sen har jag två egna favoriter, Predikaren 4:9-12 och Höga visan 8:6-7. Den första ska vi troligtvis gravera in i vigselringen. Fast vilken vi ska ha i kyrkan har vi inte bestämt ännu.
Netta79:
Tack så jätte mkt för hjälpen, ska genast hem till mamma och se om jag kan gräva fram min gamla bibel från konfirmationen.
Ja, håller verkligen tummarna för dig Ikka!!
Nej.. ingen framgång med festprogramslayouten.. Men sambon jobbar på adobe och de har ett program som heter InDesign som säkert kan vara till stor hjälp?
Hur fasen gör ni andra med dubbelvikta A4:or??
BlueTopaz
Gällande vikta a4 så håller jag precis på och gör vårt festprogram i det formatet. Jag använder publisher. Det är ett jättebra program och nu när jag jobbat lite mer i det (och fått hjälp av min söta pappa) går det ännu bättre. Vi gör även vigselprogrammet i publisher och har valt att ha det i vikta a5. Det blir alltså väldig små och söta häften (som får plats i bakfickan har sambon påpekat.)
jag använder powerpoint. funkar suveränt..
Jag känner också att det kommer att bli problem när jag ska sätta ihop festprogrammet... För tillfället har jag valt att bara skriva sidorna i ordning efter hand som jag kommer på vad de ska innehålla. Sen kommer jag antagligen att få ett h**vete när jag ska sätta dem i rätt ordning... Jag är inte så haj på andra program än word o excel, så jag gör det i word. Jag VET att det är helt puckat, men vad f*n ska man göra när man inte kan nåt annat..? :o
Vi ska ha våra program vikta på "höjden" så de blir långa o smala på höjden (fattar ni? ). Vi använder A4...