• The Runaway Bride

19 augusti - ny tråd

Vår gamla tråd är avstängd så jag öppnar en ny! Nu är det knappt två månader kvar...

• Svar på tråden 19 augusti - ny tråd
  • fialott

Attans mitt inlägg försvan...

jaja, blir till att skriva ett nytt då.

BlueTopaz: Jag tycker att det låter som om du är jätteduktig med viktnedgången! Jag är inte mycket till träningsmänniska, men jag försöker att ta flera raska promenader på 5km i veckan. Har man mp3-spelaren laddad med en massa bra musik går det helt ok.

Jag har en son som blir sju år i jul och en dotter som är ett och ett halvt. Det första året efter att hon föddes hade jag exakt 0% motivation till att gå ner i vikt men nu i våras kom det smygande iom att bröllopspaniken började infinna sig

Jag ska ha den här klänningen www.foreverbridals.com/gownpix.asp
    fast inte i blått utan i creme/ivory. Jag var sent ute och nöjde mig med den även om jag kanske skulle velat ha haft någon annan eg. Men det blir nog bra, den är jättefin den oxå. Ville eg. ha med släp men samma med släp www.foreverbridals.com/gownpix.asp
    kostade ung. dubbelt så mycket så då blev jag snål.

Hade jag varit ute i mer god tid hade någon av dessa varit intressanta:

www.foreverbridals.com/gownpix.asp (men utan axelbanden)
    www.foreverbridals.com/gownpix.asp
    www.ramonadesign.se/collection3/high/15-1_high.jpg
    www.ramonadesign.se/collection6/high/02-1_high.jpg
    www.ramonadesign.se/collection6/high/04-1_high.jpg

jag gillar de klänningarna från ramona design jättemycket men men...nu är det som det är! Man måste ju bestämma sig någon gång!

Vad gäller den klänningen från Maggie s så tycker jag att din är finare! Mycket snyggare bak utan den snörningen, gillar inte den alls...

• Bröllopstokiig

Så är man hemma i sthlm igen efter att ha träffat prästen, bokat tårta och frackar mm i Blekinge. Kan tala om att det kändes helt absurt när jag tågade ner tillsammans med prästen i kyrkan och övade, såg min blivande vänta vid altaret. Snacka om verkligt! PHU!!
    Inga blommor beställda, givetvis hade de semesterstängt, så jag får se till att åka tillbaka om 3 veckor och då måste jag fixa allt! Hur går det för er andra!

• The Runaway Bride

Haft möte med hovmästaren och bestämt meny med mera. Ska på konsultation ikväll hos dem som ska göra hår och smink och på torsdag är det dags att prova klänningen som äntligen kommit!! Pirrigt, hoppas jag fortfarande kommer i den. Tills dess måste jag dock hitta ett par skor, inte så bra planerat!

• eccisen

Jag har inte fått "öva" med prästen..*avis* Jag ska också bli överlämnad vid altaret men jag har ingen aning om ordningen vi ska gå in i kyrkan. Går tärnorna först innan jag och pappa eller efter oss?? Någon som vet?

• The Runaway Bride

Fick inte heller öva med prästen. Han gick bara igenom allt muntligt och det känns ju inte lika bra. Dessutom har jag glömt allt. Hoppas det ger sig ändå. Jag och M2B kommer gå in tillsammans och vi kommer iaf ha tärna och marskalk efter oss, men folk verkar göra lite olika.

• Bröllopstokiig

Jag ska ha tärnorna efteråt. Det är liksom lite poängen eftersom de ska se till släpet om man nu har ett. Vi har ju 2 bestmen/marskalkar, de kommer stå vid altaret och vänta. Först in går våra näbbar som strör rosenblad, sen kommer jag och min pappa och sen tärnorna och sist prästen!

• eccisen

Låter som ett bra upplägg. jag trodde jag skulle göra så men mina tärnor gjorde mig osäker...Det här med skor och underkläder börjar jag få lite panik över.. känner att jag inte har tid att hitta något. Allt börjar ju bli så pirrigt nu

• Bröllopstokiig

Jag kommer inte ha några extravaganta underkläder eller skor. Skorna kommer inte synas under min klänning, så jag hittade ett par gamla vita som är supersköna, tänker piffa upp dem lite med skokräm och kanske något sidenband i vitt. Underkläder kommer jag köpa, men på HM med största sannolikhet. Min klänning är utformad så man inte kan ha något med spets under, för det kommer synas igenom liksom, visst lite spets går bra, men inte dessa jätte fina underkläder med massor på. Huvudsaken är för mig att man har något nytt, för det kommer ju ens m2b ha koll på, min kille frågade mig i helgen om jag hade hittat underkläder och jag sa att jag hade lite på gång (sanningen är snarare att jag hade tänkt hoppa över det och ta fina som jag har redan). Så nu blir det ut och shoppa, men det kostar ju inte så mycket om man inte vill att det ska det
    Om du ska ha skor så är det ju mycket reor nu, och det är ju inte så många som kanske väljer vita skor när halva sommaren har gått och de flesta student och avslutnings grejor är över, så du hittar säkert något. Jag är mest stressad över festprogrammet. Dessa jäkla placeringskort, som igentligen var enkla att göra, tog minst 5 timmar, så det känns som mina närmaste 2 veckor kommer vara mycket klippa och klistra och skriva!
    Var ska du gifta dig eccisen?

• becciz

Hej jag vill också var med här! jag gifter mig ochså den 19 i skåne.
    Jag har lite panik för jag blir inte riktigt klok på vad jag känner. Jag kan nog inte riktigt greppa att det snart är dags. Har inte varit så inspirerad på sista tiden,så kommer jag in här och det fullständigt sprutar inspiration här! Det behöver jag. Tack!

• Henrics tjej

The Runaway Bride: om du vill ha örnkoll på vigseln så kan du kolla här:

www.svenskakyrkan.se/marsta/vigsel/vigselgtj.htm

Vi kommer inte heller att få öva, som det ser ut. Ser det så här: då kan vi omöjligt få en bra generalrepetition = kass premiär! Lycka till den 19:e!

Svar på tråden 19 augusti - ny tråd