• The Runaway Bride

19 augusti - ny tråd

Vår gamla tråd är avstängd så jag öppnar en ny! Nu är det knappt två månader kvar...

• Svar på tråden 19 augusti - ny tråd
  • ica i rutan

The Runaway Bride:
    Som att köpa brudklänning, tex... :o Hahahaha... Nej, jag tror faktiskt inte det är något vi glömt. Nu har vi bokat färjebiljetter så vi kan åka till Tyskland och köpa vin, öl och sprit också. Skönt när man bokat!

• -August-

Hejsan tjejer!

Vi gifter oss i Kramfors och glider over till den passande lokalen "Festo for fest". Mycket ar klart, mycket ar delegerat men anda bestar en hel del att bestamma och ordna. Vilken grej det har ar!

• ica i rutan

Hej på dig, Brud i augusti!

Ja, där satte du ord på det... Vilken grej det här är! Verkligen! :) Det är så häftigt att jag måste stanna upp och försöka förstå ibland. Undrar när man _verkligen_ fattar??? :?

• feonix

Tja tjejer - en till 19/8 här. Vi ska gifta oss I Överums kyrka (mellan Västervik och åtvidaberg.

Ja, det är verkligen stort att gifta sig, mycket mer jobb och mer uppmärksammat än vad jag först trodde. Hos oss börjar de sista osa komma in och precis som ni andra är det vigselprogram, festprogram och bordsplaceringar som dominerar. Jag ska desssutom hämta klänningen på måndag. Det jobbigaste just nu är att alla frågar vad vi önskar oss, men har man varit tillsammans i över 9 år så har man allt man behöver och vi har inte möjlighet att åka någonstans udner hösten, så vi kan inte önska oss pengar till resa. Men det
    skulle vara kul att bli lite glatt överraskad.

Jag undrar också när det där shit ska komma och vi har glömt något, men det ordnar sig nog.

• ica i rutan

feonix:
    Hej hej!

Känner igen det där att ha varit tillsammans flera år och redan har allt. Vi önskar oss bidrag till bröllopsresan av våra gäster. Vi har faktiskt nästintill bestämt oss för att vänta lite med resan till tex januari (när det är som tristast här i Sverige), jag tror inte gästerna misstycker..? :?

• feonix

Det vore ju en idé, men jag är lärare och även om vi har långa lov, så är det svårt att hitta någon tid att åka. Dessutom har vi mycket att ordna med hemma i huset, men man vet aldrig jag kanske drar med mig sambon i alla fall.

Hur går det annars med planeringen?

• ica i rutan

Men du har väl jullov då? Åka strax efter jul om man vill fira den här hemma? :?

Jo det går faktiskt jättebra med planeringen. Var och köpte underkläderna idag! Ååååh vad fiiiiiint det kommer att bli. :D

Vi har inte gjort vigsel- och festprogrammen ännu, men det känns som om det är rätt lugnt än så länge... :D

• feonix

Det är roligt det här med planeringen. Jag kan bli glad för småsaker. Vi var och köpte saker till bordsdekorationerna i helgen och bara jag tittar in på dem (ingömda på vindsgarderoderna) känns det ett glädjeskutt i magen.
    Jag har stora planer på att hänga klänningen hos svärmor, så att jag inte tjuvkikar på den för ofta.

nästa sak på listan är att köpa skjorta, väst och slips till mannen samt hans, eller heter det vår?, marskalk. Jag behöver även hitta en gästbok.

• ica i rutan

Åh, jag har hittat världens gulligaste gästbok! Den är vit, med ringpärm och har texten "Bröllopsboken en fyll-i-bok för gästerna" samt ett ritat brudpar på framsidan. Det gulliga med den var att det finns färdiga frågor för gästerna att svara på, typ "vad tror du brudparet gör om 5 år" och "vilket råd vill du ge de nygifta" (kommer inte ihåg exakt) och dessutom får gästerna rita sig själva i en ruta! :D Kommer att bli jättekul att läsa igenom den sen.

Min klänning hänger hos mina föräldrar. Inte för att JAG inte ska kika och prova för ofta utan för att jag inte vill att min m2b ska se den före bröllopet! :p

• -August-

ica i rutan:
    Var hittade du den boken? Jag skulle vilja ha nagot liknande och kommer bara att vara i Sverige tva dagar i juli, innan brollopet. Darfor maste jag snabbhandla sadana saker som jag vill ha pa svenska. Hittade du den i Stockholm?

Svar på tråden 19 augusti - ny tråd