• Gabbies

Vår dag 070707... #3

Startar upp en ny tråd då den gamla snart kommer att stängas.. så välkommna hit! :)

• Svar på tråden Vår dag 070707... #3
  • l i s a

Hallå alla! Kikar in och ser vad som händer här i tråden och jädras vad det skrivs! Inte en chans att hinna med

Här har det hänt som så att vi har fått en prisuppgift på lokalen vi vill ha. Den var rätt dyr. 4800 för lokal + sittplatser för 100 pers. Sen tillkommer allt från bar till scen. Om vi vill ha häftig ljussättning får vi punga ut med typ 4000 till! *suckar* Å andra sidan kan vi ta dit mat som vi får riiktigt bra pris på, egen alkohol och den billigaste personalen vi kan hitta. Men summan blir ändå inte billigare än typ en herrgård! Jösses, ingen Rembo Styling för mig inte...

• förhoppningsis

l i s a
    4800 för en lokal, vardå?? Låter kanon! Min lokalkostnad ser ut att landa på 13500! Sen tillkommer kuvertavgift på 500/pers exl alkohol.

• förhoppningsis

Var tärna bara för ett par veckor sen...
    ett litet bröllop utomhus, 30 gäster mottagning i trädgården.
    Det jag blev gladast över var att bli tillfrågad! Jätte ära!
    Vad jag gjorde som tärna, mycket bröllopsplanering, var med och kollade kläder mm gjorde värdinnejobbet under själva bröllopsdagen och hjälpe till med alla förberedelser dagen innan och städning dagen efter.

kläder använde jag en hel del som jag redan hade men det som köptes nytt betalade de.
    Fick en present som var personlig men inte kostade så mycket. Tanken som räknas! Och så bjuder de på middag lite senare.

• l i s a

förhoppningsis... ooj då! Jaa, jag kanske har dålig koll! Vad ingår i summan 13500? Porslin? Dukar? Eller är det "bara" lokalen?

Vi har en kuvertavgift på 300, trerätters buffe exkl. dryck. Det kanske är bra priser ändå... hmm...

• l i s a

förhoppningsis, vardå frågade du, rätt centralt i umeå...

• förhoppningsis

tyckte det lät klart värt att kolla upp om det låg i sthlm =) men Umeå blir lite långt...

för mina 13500 får jag lokal, dukar, porslin, glas mm

• l i s a

förhoppningsis, hahah! ja! Det blir ju svårt att tjäna spec. mycket på att flytta hela sällskapet till umeå

I vår hyra ingår väggarna, bord och stolar till 100 pers. Allt annat tillkommer. Så slutsumma efter att ha hyrt dukar, porslin etc kommer att ligga på en hel del mer än 4800.

• l i s a

förhoppningsis, dessutom skulle ju våra datum krocka om du bestämde dig för vår lokal

• förhoppningsis

hahaha sant!
    snacka om rödbeta...

• l i s a

förhoppningsis *garv* Fast vi skulle kunna dela på kostnaderna...

Svar på tråden Vår dag 070707... #3