Vår dag 070707... #3
Startar upp en ny tråd då den gamla snart kommer att stängas.. så välkommna hit! :)
Startar upp en ny tråd då den gamla snart kommer att stängas.. så välkommna hit! :)
Hittade deras hemsida.. kanske ska kontakta dem istället och be dem skicka kort m.m. så jag får se hur de ser ut. De kanske ställer upp och postar dem åt mig. Om de inte gör det så kanske du hjälper mig med den biten?
klart jag kan hjälpa till om de behöver skickas
Så nu har jag mailat dem. Hoppas på att få kort med så jag kan bedömma vad jag tycker om dem!
Vad har ni kvar att göra inför bröllopet? Något särskilt i tankarna idag?
låter kanon!
Om inte vår expedit hittar dem på mässorna hon ska gå på, så vet jag i alla fall att de existerar. Kanske kan man få dem att göra bara blommor åt mig? Det hade varit det allra smidigaste. De kan ju inte kosta mycket att skicka på posten. De väger knappt något. Man får väl naturligtvis ha dem i en kartong/ask under färden, men frakten kan inte bli en förmögenhet för det.
Här är det ganska lugnt på bröllopsplaneringssidan idag. Har gjort "allt" som ska bokas redan och nu ska vi "bara" bestämma oss för var vi vill vara på kvällen. Velar och velar och väntar på besked från ett ställe till där någon annan har prelbokat men inte bestämt sig slutnigen.
Närmast är att fråga sambon syskon om de vill sjunga i kyrkan och fråga 2 kompisar om de vill vara toastmasters
Känns lite tidigt att börja göra inbjudningskorten mm eftersom jag inte riktigt har någon bra stans att förvara dom hemma
Hur går det för er?
Måste bara gnälla på att EM gör så att jag inte kan söka min resväg på Västtrafiks hemsida. Den är överbelastad!! Usch och jag som måste veta hur jag tar mig in till stan imorgon... *blää*
Just ja, hade förträngt att det är hos er, stackare!! Tycker det är illa nog när vi har marathon här och det är bara ett par timmar som de stänger av stan...
förhoppningsis
vi har också bokat allt som går nästan.. Väntar på ett definitivt ja från min tärna och tills det kommer blir det näsdukspyssel skulle jag tro.
Vi var i måndags in till blomsterbutiken med bild på min bukett för att höra efter lite vad saker och ting kostar och fick som sagt reda på att riddarsporre är för törstiga till håret och kan även sloka i buketten fast den sitter i oasis. Jag vill inte gå ifrång mitt färgval och då föreslog de att vi skulle kolla efter sidenblommor. De klarar ju allt!
Annars tar vi det mest lugnt just nu. Om en månad åker vi till Sinapore och då ska min blivande sy upp en kostym med väst och pastrong, samt slips till marskalken och sjal till tärnan i kornblått.
Funderar lite. Har själv tänkt att ha sjal och då i organza. Men många verkar ju ha i chifong (rätta min stavning om du kan!) vilket är bäst egentligen? Vill ju att tärnan har i samma material som mig.. tror jag i alla fall..
förhoppningsis
Ja, stan kryllar säkert med folk. Men jag bor i Kungälv, norr om Göteborg så det stör mig inte särskilt, mer än nu när jag försöker hitta hur jag ska ta mig till min psykolog.
Å vad mysigt att åka till Singapore, semester och få umgår massor med varandra. Ni får kanske inte en bröllopsfri resa men nästan... tror man behöver det ibland.
Vi har bokat in en helg på Yasuragi spa, där vi bara ska bli ompysslade och inte ens nämna ordet planering.
Blommor har jag kvar men det känns inte så avancerat för min del, med tema blått och silver... ska dessutom bara ha blommorna under cermonin så de behöver inte vara specialbundna eller gå att spara