Inlägg från: Duchess |Visa alla inlägg
  • Duchess

14 juli 2007

lightfish:

Du har hunnit med mycket! Ska nog be m2b att sätta lite fart med fotografbokningen (det ligger på hans lott). Vi ska fixa kyrka också, men eftersom vi har kantor och präst själva så känns det inte lika akut.

Tänker alla 070714-brudpar åka på bröllopsresa till andra sidan jorden? Vi nöjer oss nog med en bilsemester några dagar i Sverige... :)

• Duchess

Gabbies och lightfish:

Rekommenderar ni ballerinaskor? Och har ni några bra länkar till bilder på ballerinaskor?

I mitt fall är det så att jag sällan har klack på skorna, men eftersom jag är 162 cm och m2b är 190, så tänkte jag att det vore kul att komma upp några centimeter på bröllopsdagen... :)

• Duchess

Hej tjejer! Jag vet inte riktigt vad Clarie-skorna kostar, ska undersöka det. Men som sagt, det känns lite vågat att köpa ett par brudskor som man inte provat IRL...

Det låter härligt med långa resor! Liiite avis är jag, men vi är nöjda med vår korta semester. Eftersom vi inte planerar några barn så går det alldeles utmärkt att planera långa och exotiska resor några år in i framtiden. Passar finfint! Vi har två ställen som vi absolut vill se: Galapagosöarna samt Angkor Wat (Kambodja). Minst en av dem planerar vi att hinna besöka inom fem år :)

Om nån planerar att se Niagarafallen kan jag bara säga: välj något annat. Jag har sett dem två gånger och blev inte det minsta imponerad. Grand Canyon, däremot - det var en otroligt häftig upplevelse!

• Duchess

Hej LidaM, och välkommen hit! Låter jättehärligt med förlovning på Aruba!

Apropå budget: Vi har en budget som jag reviderar då och då. Jag har dock sparat en kopia av varje version. Kan vara kul att se hur saker och ting ändras längs vägen :)

Jag tror faktiskt att vi kommer att hålla budgeten rätt bra. Å andra sidan verkar det som om vi får oväntade ekonomiska bidrag från släkten, så det blir en allt mindre och mindre del som vi själva måste lägga ut.

Vi har så tur att bådas familjer är trevliga och rara människor. Inga otäcka svärmödrar så långt ögat kan nå. Då känns det bara bra att få lite stöd och hjälp, både ekonomiskt och på annat sätt.

• Duchess

lightfish:

Vilken fin lokal ni verkar ha hittat! Köper ni mat och dryck från dem också, eller har ni catering?

Jag och m2b planerar mest för flytt just nu (han flyttar hit till mig om tre veckor - jippi!), men det blir lite bröllopsplanering i helgen trots allt. Jag åker ner till Linköping, och vi har bokat en träff med cateringfirman. Dessutom ska vi kika på kyrkor, och hoppas kunna bestämma oss för en av dem. Blir det tid över så kanske jag springer runt i bröllopsbutiker och kikar på skor, vem vet? :)

• Duchess

An1:

Jag ska ha en enkel Nixaklänning, ivoryfärgad. Nästan alla klänningar verkar vara axelbandslösa eller halterneck nuförtiden, så jag blev jättenöjd när jag hittade min drömklänning (billigt dessutom)! :)

örebroare:

Hoppas det löser sig så att ni inte behöver flytta just innan bröllopet. Även om vi alla börjat planera i tid så tror jag inte att det är läge för att flytta och gifta sig samma vecka...

• Duchess

lightfish:
    Men det måste väl vara ett angenämt problem - alltså att hitta fler personer att bjuda in till festen? Vanligtvis brukar man ju ha problem åt andra hållet... :)

LidaM:
    Angående priser på klänningar: om du kan tänka dig att köpa en begagnad klänning så kan du ofta få den för 50% (eller mindre) av nypriset. Så det är mitt bästa tips! Själv fyndade jag för halva priset.

• Duchess

Gabbies:

Så skönt det låter att ha den biten avklarad! Vi har inte börjat rekognocera på fotografmarknaden ännu - det känns som en tung bit. Har er fotograf en sida på nätet, så att man kan kika på bilder? :)

• Duchess

Tårtfrågan, ja...

M2b var på ett bröllop förra året där bruden var från Norge. Där är det tydligen rätt vanligt att man har en tårtbuffé, vilket det var på bröllopet han besökte. Vi tänkte kidnappa den idén! Vi kommer alltså att köpa ett antal olika "vanliga" tårtor, så att gästerna kan välja själva vilken de vill äta.

En god vän till oss är utbildad konditor, men kan inte jobba med det pga reumatisk värk. Hon har dock erbjudit sig att göra en bröllopstårta till oss, dvs en speciell tårta som vi sätter en caketopper på, dock i normalstorlek (typ 12 bitar). Så vi är lyckligt lottade :)

Svar på tråden 14 juli 2007