14 juli 2007
Eftersom ni inte hör mitt röstläge så tänkte jag bara passa på att understryka att det här inte alls är en känslig fråga för mig. Det jag kan reagera på är både kategoriska fördömanden av lån / kuvertavgifter, och sågningar av de som lägger stora summor på sin bröllopsdag.
Hade jag haft gott om pengar så kanske jag lagt ut 300 000 på bröllopet, vad vet jag? Men det stör inte mig om någon har en generösare budget än vad vi har.
Det finns i huvudsak tre anledningar till att vi gifter oss i juli nästa år.
Den första är att vi båda är kristna och tror på äktenskapet som samlevnadsform. Vi vill ha Guds välsignelse över vår relation, helt enkelt.
Den andra är att m2b har en bror som bor i Paris (med fru och tre barn), och han kan inte ta ledigt när som helst på året. Om vi vill vara säkra på att de kan vara med, så är juli/augusti att rekommendera.
Den tredje är att i juli 2008 så kommer en annan av m2b's bröder att gifta sig. De har två små barn, och väntar med giftemålet tills de är stora nog att lämna bort några dagar. Visst skulle vi kunna lägga bröllopet i närheten av deras, men vi tycker att det räcker med ett stort bröllop varje sommar.
Slutsatsen är väl att det finns orsaker till varför man väljer vissa saker (datum, pengar mm), inte bara för mig och min m2b. Livet är lite klurigt.. :)