Inlägg från: Duchess |Visa alla inlägg
  • Duchess

14 juli 2007

Hej An1 - kul att du hittat hit! :)

Det är kanske dax att uppdatera vår lista? Så här såg senaste versionen ut:

Lightfish, Stockholm, Gustaf Adolfskyrka, 14:30
    Gabbies, Västerås, Skerike kyrka
    Duchess, Linköping, ev. Veta kyrka
    Örebroare, Örebro, Fellingsbro kyrka
    Pebbles, Stockholm, Seglora (prel.bokat i väntan på rätt festlokal...)
    Bruden2007, Tygelsjö (utanför Malmö Tygelsjö kyrka
    E h C, Lund, borgerligt utomhusbröllop

• Duchess

För min del blir det osynkat med Bröllopsmässan i Linköping, tyvärr. Jag är där på besök helgen före... :(

Ni andra får spana ordentligt och rapportera tillbaka till oss som inte kunde åka! :)

• Duchess

Jag har för mig att den ska vara på Livgrenadjärsmässen, men någon annan kanske vet mera?

• Duchess

Släp, ja... Jag har valt en klänning utan släp. Det kan vara jättefint, men jag har ändå prioriterat att kunna röra mig obehindrat under dagen :)

• Duchess

Jo, jag har ju kikat lite på din klänning, och den är snygg :) Nästan lika snygg som min.. :D

• Duchess

Hur går det med planeringen? Har alla 14-julibrudar drunknat i jobb och skolstarter? :)

Själv behövde jag rensa hjärnan igår efter jobbet, så jag samlade ihop några av mina favoritbilder på buketter och la ihop dem på nätet. Blommor är inte alls en viktig fråga för mig, så det är verkligen ett tecken på uttråkning :) Nåja, jag tänkte be några smakråd (och m2b såklart!) kika på dem och komma med åsikter.

Nån annan som gjort några framsteg i planeringen?

• Duchess

örebroare:
    Jag mailade över en länk till dig!

För övrigt är det här en rätt bra dag. Jag fyller år (inget som slutar på en nolla dock :)), och imorse ringde m2b och berättade att han blivit erbjuden jobb här uppe i Umeå från 1 oktober. Han bor och jobbar i Linköping just nu. Så nu kommer det att bli en hel del stök med logistiken runt flytten. Två lägenheter ska flyttas ur, och en ska flyttas in i. Så den mer seriösa planeringen ligger nog nere ett tag nu... :D

• Duchess

Jag fyller 36, och trivs utmärkt med det :)

Jag har hittat en design på inbjudningskorten (och resten av trycksakerna) som även m2b gillade. Den fanns med på Svart Bruds inspirationssidor. Jag mailade brudparet och frågade om vi fick knycka deras idéer, och fick till min glädje svaret att det gick alldeles utmärkt. Så snart ska vi börja fila på vår egen version :)

• Duchess

lightfish:

Låter skönt att ha fixat skorna. Har man osköna skor så är det nog svårt att njuta av bröllopsdagen till fullo. Har du några tips på nätsajter där man kan kolla på/beställa skor?

• Duchess

ligthfish:
    Jag hittade ett par snygga skor från David's bridal. Krisar det (dvs om jag fortfarande vill ha dem när jag tänkt igenom saken, men inte får tag på dem online) så har jag vänner i USA som jag kan skicka på uppdrag...

An1:
    Jag tycker att det låter som om ni har det viktigaste under kontroll redan nu. Mitt tips är att satsa lite krut på att göra klart med cateringfirma. Har ni kyrka, bröllopslokal och catering så är det viktigaste fixat :)

När det gäller inbjudningkort så är jag inte heller någon pysselfröken. Embossing, vad är det? :) Den design vi gillar kan man sitta och pilla med i datorn och sedan skriva ut på vitt papper med svart och rött. Passar oss perfekt.

Svar på tråden 14 juli 2007