Summan av allt
Ojojoj... Wow!
Här är man bortrest ett par dagar och kommer tillbaks till en bortglömd tråd! Fattade ingenting om titeln på denna innan jag hittade den gamla travaren så jag kunde få myntet att trilla ner!
Jag har SÅ mycket att göra på jobbet nu för tiden, bara roligt men lite slitsamt också! Tjuvar mig ett par minuter här nu...
Måste bara säga som svar på 1a inlägget i denna tråd. Deffinitivt Côtes du Rhône framför Keso och ska vi snacka färskost väljer jag mozzarella...
I lördags hade jag middag hemma eftersom min snälla mamma var på besök. Kockelerade egenhändigt ihop en fyra rätters bestående av:
*pilgrimsmusslor med soyasmör och pepparotskräm, serverat med André Clouet(liten producent som gör underbar Champis i den rikare stilen).
*Helstekt entrecote med ugnsgrönsaker och kantarellstuvning, med en smarrig Beaune 1Cru Champs Pimonts.
*Bleu d' Auvergne med fikonkompott, Sauternes
*Tiramisu
Kände mig lite stolt efteråt måste jag säga, allt blev bra. Men köttet kunde varit lite råare...Ska köpa termometer!
Lapinette: Ta god tid med lägenheten, men tänk på att "råmaterialet" är viktigast, finnish kan ni göra själva! Vi pysslar som galningar med våran och den kommer att bli rå! Superkul verkligen! Vet inte vad jag ska hitta på när den är klar....
Letar den perfekta mosaiken just nu som ska in på badet.
Blivande fru Stålhanske? Är du här? Såg att du hade svarat mig för hundra år sedan i den gamla tråden....
Izunia, har letat efter dina bilder men inte hittat. Kan du länka igen? Vill gärna se....
Ha en fin dag tjejer!