Inlägg från: utvandraren |Visa alla inlägg
  • utvandraren

Summan av allt

Hej mlu!
    Jag har redan fått den lilla turkosa asken av m2b...
    Vigselringen ska köpas i Paris i december då vi är där.
    Jag har valt ett helt enkelt band till min solitär, funderade fra och tillbaks men tror det blir bäst för mig så...
    Vilken kombo har du?

• utvandraren

Gemma igen..
    Fanns det kapell eller liknande på slottet?
    Har inte du en Georg Jensen Fusion? Var ska du ha solitären? Och hur kommer det seg att HA-behovet gjort sig till känna nu, det är väl inte så länge sedan ni valde ringarna? Nyfiken....

Jag ska ringa och reservera Champagne nu.. den som vi ska ha på den stora dagen!
    Tjingeling!

• utvandraren

Gemma! Oj, vad förnuftiga ni är...
    Jag och min man har massa lån, men jag tror iofs inte att vi hade löst in dem även om vi kunnat, det är bra skattemässigt sett att ha lite lån. Kanske det är olika från land till land?

Fick mail från "ditt" slott, det var ok med eget vin men man fick betala korkpengar.... Men det ser ruskigt fint ut!

• utvandraren

Lapinette! Vilken speciell ring, jättefin!

• utvandraren

Jag tycker också det verkar sjukt positivt tänkande av folk som lånar max, har 10 år avdragsfrihet och 50år nedbetalningstid... I så fall blir man ju aldrig ekonomiskt oberoende!
    Vi har full fart på avbetalandet men kommer nog om marknaden ser likadan ut om ett par år som den gör nu att investera i en till lägenhet!

• utvandraren

Hejsan!
    Här var det inte många aktiva...

Gemma- Det är ett fantastiskt svampår i år och jag har plockat både gula- och trattkantareller. Karl Johan och Rödgul trumpetsvamp! Jätteskönt att komma iväg från stress och vardag ut i svampskogen...

I våras plockade vi över hundra kilo Murklor också(vilka vi troligen kommer att ha kvar tills vi dör eftersom det inte är nyttiga att äta så ofta...). Mamma och pappa har ett gammalttorkskåp som fungerar som svamptork, fungerar alldeles utmärkt!

Vad ska man använda Pomelo till? Jag har sett den hos grönsakshandlaren men inte riktigt vetat vad jag ska ha den till... Kanske du har tips? Man vill ju vara inne!

Lapinette! Jag tror ordentliga Lapinette har viktigare saker att tänka på än träningsskor.... så som ny lägenhet, man etc...
    Klart man blir disträ av det!

• utvandraren

Goddag!

Brud_juni2007. Vart i Afrika var det du skulle? Vet att jag läst det förut men lider av lite tidig alzheimers!

Jag ska till Sydafrika i slutet på janurai, det blir bara 10 dagar men jag gläder mig massor! Lite tid i Capetown och massa vingårdsbesök! Jättespännande! Min m2b ska inte med men väl min bästa vännina!
    www.eastguesthouse.co.za/index.php

Här ska vi bo mesta tiden!
    Lapinette! Ska samla massa tips till er...

Gjorde en kul sak på myheritage.com
    Man blir jämförd med en kändis och jag blev 76% Sienna Miller.... JA, jag vet att de sista 24% är viktiga de med... men lite glad blev jag i alla fall!
    Ska prova med ett annat foto senare!

• utvandraren

Jag håller också på med vårat bad Lapinette!!
    Vårt bad var nytt men ack så trist! Håller på att välja Bisazza mosaik nu som vi ska sätta bakom vårat badkar med tigertassar som vi investerat i. Sedan ska jag bara byta ut de tråkiga HTH luckorna mot något finare så är vi i mål...
    Jag hatar att de väljer grått och vitt på allt nybygge....
    Men bad SUGER verkligen att helrenovera 100.000 går ju i en blink! men, men...
    GUUUUD vad kul det är med inredning!

Svar på tråden Summan av allt