Inlägg från: utvandraren |Visa alla inlägg
  • utvandraren

Summan av allt

Gemma! Magsjuka... stackare!! Det var värre. Men välutrustad med velour och vätskeersättning ska du se att du känner dig bättre snart!

Jag såg att du hållit på mycket med hästar! Det är det väl värre med i Kina? Jag red mkt när jag var yngre, men droppade ur i 20års åldern när tiden inte räckte till... Saknar det jättemycket ibland! Hästar är verkligen underbara djur!
    På tal om smala ben, var min syster(veterinär) tvungen att ta bort sin älskling pga för svaga ben... Hon höll inte alls! Otroligt synd, för hon visade stor talang inför hoppning!

Jag bor i Oslo ja, men tycker inte det är så stor skillnad från Sverige. Det är väldigt praktiskt att ha så nära hem också, det tar bara 2,5-3h att köra hem till mamma och pappa. (Det är allt praktiskt att åka på tvären i våra avlånga land!) Ibland tycker jag att vi har blivit hysteriska när det gäller hygien, och kanske det är därför allt fler barn utvecklar allergi och astma....

• utvandraren

Oh my! Här är en upptagen kvinna som blir helt överväldigad över allt som finns att läsa igen efter 1,5dagars frånvaro.... Denna vecka har varit helt bizart busy för mig. Massa på jobbet och evenemang varje kväll.... hade inte haft något emot att krypa in i mjuk,mjuk velour och krypa upp i soffan..... Onsdags afton spenderades hos en av mina bästa vänninor med världens största middag.. åt andbröst och allskjönns purréer och ostar etc till det kom ut genom örorna! Torsdag var det opera med Carmen( väldigt bra stycke) med middag innan, bla kamchathcafrossa(stavn.?) och Chablis Grand Cru... Med två andra sköna tjejer. Idag ska jag på terrassparty med tapas och champagne! Oj så trött jag blir... Men trevligt då! När ska man börja oroa sig för hur marinerad man blir av allt vin?

• utvandraren

Gemma! Min syster jobbar på ett av sveriges största hästsjukhus... Hon har inte köpt någon ny än, den hon var tvungen att avliva, dog i våras. Tror hon behöver vara utan en stund. Men Det lider ju inte direkt brist på hästar där hon bor, så hon kan rida när hon vill ändå! Och jag med när jag besöker henne!

• utvandraren

I diskussionen Mac mot PC är mac min obestridda segrare.... Jag köpte en PC(bärbar,ganska fet, för ett år sedan) den är totalt CRAP, tangenter som krånglar, hänger sig etc etc. J's mac som är typ 4år och en Powermac, funkar som bara den... Jag ska få den nu när han byter, eftersom han håller på med bilder som tar mkt minne börjar han växa ur den..

• utvandraren

Hej och godmorgon!(i alla fall för en som pimplade champis till långt in på natten...) Oj vad trevligt mina vänninor hade gjort. Vi var 25-30pers som myste med massa tapas och dryck. Vill inte tänka på hur mkt de måste städa idag bara.... Huah! I onsdags när jag var på andmiddagen, blev jag beärad med en alldeles underbar silkesklänning som min vännina hade köpt på sin USA resa i sommar. Den hade visat sig vara lite liten för henne, och vips vare det dåliga samvetet över inköpet borta när hon kunde ge den till mig! Helt strålande!!

• utvandraren

Gemma! Vet hur det är att tappa shoppinglusten... Inte kul, och oftast sker det när man som du egentligen borde köpt något nytt! Det sker liksom aldrig när man är pank och inte borde plåga mastercardet mer.... Konstiga grejer!

• utvandraren

Godmorgon! Vaknade riktigt förkyld i morse... suck! Men man ska väl få lida lite när man är ute och springer varje natt! Idag ska jag på vernissage där en vännina till mig ställer ut. Hon är helt färsk inom detta så det blir spännande! Kanske man kan slå till på något, så vi kan få upp något på väggarna i våran just nu mkt minimalistiska lägenhet... Vi har hängt upp EN avla hittills och den köptes under semestern! Så går det när man har en man som lovar och lovar att han ska fixa foton och ramar! Det har han naturligtvis inte tid till.......

• utvandraren

Hatar min PC där enterknappen fungerar bara ibland... Måste sända på service... Sorry! Att det aldrig blir indelningar i min text!

• utvandraren

Brud_juni07! Du är min hjälte med! Hade aldrig orkat så lång tid med min svärmor!

• utvandraren

Lapinette!
    Guuud vad spännande! Vad ligger prisantydning på? Och för mig som inte är så bevandrad i Sthlm, vilket område?
    Vi bjöd på många lägenheter, så bli inte för besviken om det inte blir just denna...

Jag är väldigt ömklig idag, eftersom min förkylning slagit ut helt. Hemma kunde man inte vara eftersom de gräver upp gatan utanför! Alltid lika kul att bli väckt till cementborr kl 07.00... Grrr

Ha en fin dag alla flickor!

Svar på tråden Summan av allt