Inlägg från: Blivande Fru Stålhandske |Visa alla inlägg
  • Blivande Fru Stålhandske

Summan av allt

Uppdatering från ett fuktigt, fuktigt Zhongshan. Det har småregnat hela dagen och blandat med värme sätter det sig som en blöt filt runt en så fort man går utanför dörren. Snacka om att min powerwalk imorse var en pärs! Jag kan bli så irriterad också så fort väderförhållandena inte är ultimata när jag ska träna utomhus.

Här har dagen varit sådär, min mage gör uppror ungefär var femte minut, vet inte vad jag har ätit för att den ska straffa mig på detta viset?
    Samtidigt har jag löst problem hela dagen, och när det ena är löst så dyker det garanterat upp ett annat, ännu större och värre. Bland annat så hade flera av en fabriks mönsterkonstruktörer sagt upp sig, samtidigt, så våra prover behövde förlängning. Och jag som är så dålig på att skälla på de stackars kineserna, fick ta mig i kragen och hota Stålis-style. Suck.

Gemma, inget kort har återfunnits? Jag har lyckats tappa bort mitt Visa kort tre gånger, och en gång har det avmagnetiserats. Mitt Visa kort används inte lika flitigt här, däremot har jag ett Bank Of China kort uttagskort som brukas regelbundet, då cash is king här hos oss.

Hörni, alla nu med utländska män, vilket språk använder ni när ni kommunicerar? Blir det någonsin missförstånd?

Lourdes, trodde att de hade varit så vänliga på style.com att de samlat alla bröllopsklänningarna i en avdelning, det hade ju varit behändigt i så fall. ;)

Men jag ska ta mig en kväll i veckan och gå igenom visningarna, det är så spännande och kul och se vad de hittar på just denna säsongen. Tack igen för tipset!

Gemma, så härligt med en väninna som kommer på besök! Skäm bort henne riktigt ordetligt nu. Jag längtar så efter mina väninnor nu, önskar de kunde få tid att hälsa på snart. Här har jag bara en nära väninna, och det är blivandes kusins fru, en kinesiska. Alla andra pratar så dålig engelska att man blir helt matt när man försöker få något slags intelligent utbyte av dem. Men, men, jag borde väl lära mig kinesiska istället för att klaga på dem!

Vaknade imorse av att hantverkare började riva grannens vägg. Åtminstone låter det så, de håller på fortfarande. Gick ner till poolen och simmade 50 minuter istället för att lyssna på bankandet. Det var skönt att vara helt ensam i poolen, men svårt att ignorera de tre små livvaktspojkarna som smygtog kort på mig med sina mobilkameror.. Suck.

Jag har en tatuering av tre kronor långt ner i svanken, enbart för att symbolisera att jag är svensk. Har inte ångrat den än, men det kommer säkert!
    Blivande har inga tatueringar, men har tjatat länge om att tatuera in deras släktvapen på ryggen. Jag tycker allt att han är fin nog utan tatueringar.
    Men bestämmer han sig, så blir det nog inte förrän han når samma magnifika 30 års-gräns som Utvandrarens grabb, och då kommer inte åldern att stoppa honom. Han kommer för alltid att vara en pojkspoling i hjärtat, det vet jag!

Efter en lång och dryg arbetsvecka, så sitter hon här igen, Stålis.
    Känns som om hela veckan har varit superbusy men att jag inte hunnit med någonting! Och imorgon är det ytterligare en lång dag hos tygleverantörer.

Har hunnit med en sväng på schamponering och tillhörande huvud, nack och rygg massage med proffsföning av min blonda hårman, som inte är den enklaste att tämja. Jag har nämligen självlockigt hår som jag för en evig kamp emot, så för mig är det underbart att slippa föna håret rakt, utan någon annan gör jobbet.

Utvandraren, nu tycker jag allt att det är dags för en uppdatering av bilden i ditt fall, nu vill jag se ditt mörka jag!
    Jag är verkligen avundsjuk, min största dröm är att vara riktigt, riktigt mörkhårig. Jag har varit mörkare än vad jag är nu, mörkblond med bruna slingor, men på grund av omgivningens brutala protester och en enorm frisörräkning, så ser jag inte en mörkhårig Stålis som något alternativ.
    Såg i alla fall till att skaffa mig en mörkhårig man, så att vår avkomma inte ska behöva vara fast i det blonda träsket. ;)

Gemma, Grattis till ett helt år som man och hustru! Måste kännas underbart.
    Hur länge stannar din väninna? Det låter som om du är en dundervärdinna. Fast det tvivlade jag väl aldrig på att du skulle vara!
    Blivande skaffade Entourage, säsong ett, till mig efter att jag nämnde att du berättat om den. Har sett ett par avsnitt, och den är lite kul, lite lagom otvungen attityd, precis som jag gillar dem.

Åh, jag vill också shoppa skor, vill åka till Hong Kong NU och tillfredsställa mitt undertryckta behov. Var på väg i lördags till modeaccessoarsmässa i Hong Kong då jag även planerade att trycka in en runda för skoletande, men självklart grusades de planerna av ytterligare jobb. Öff.

Hey Lapinette, snart flyttar ni väl?

Aha, märkeskopior är på tapeten märker jag, det är väl oundvikligt i en tråd som denna!

Jag säger som så att jag uppskattar bra hantverk och snygg design mer än namnet just nu, så det blir inte så många kopior, och det tackar plånboken för.
    Men självklart så suktas det efter äkta vara, kostnaden är bara så svår att motivera för de flesta i min närhet att det bara inte är ekonomiskt försvarbart för min del.
    "Nattproduktionen" här i Kina är egentligen inte etiskt försvarbart, men jag förstår dem som har svårt att stå emot när man helt plötsligt kan få det goda av båda sidor, kryddat med lite dåligt samvete.

Annars är jag inte så märkesfixerad, jag köper det jag tycker är snyggt och bryr mig inte nämnvärt om att följa trenderna. Klassisk, stilren, hel och ren är mer min melodi.

På tal om kopior, så har jag klättrat omkring bland tygrullarna och tyghögarna hos flertalet tygleverantörer hela dagen.
    Hyllorna dignade av flertalet tyger som var kopior på Louis Vuitton, Burberry, Gucci bland annat. Tror inte att jag ska bege mig in i sån business, nej.
    Fast det finns tid att ändra sig, då jag ska tillbaka imorgon och svettas bland alla nyfikna men oerhört hjälpsamma kineser.

Mlu, här är en till som ställer sig i kö till att få se din klänning när den är klar. Har den börjat få form än eller är din mor endast i startgroparna?

Gemma, när jag bodde i Usa under en tid och gick i High school som utbytesstudent, bodde jag hos skolans dramalärare och henens familj. Hennes man och hon hade bannat TV i deras hem, och det enda som fick tittas på var gamla filmer och PG13-rated filmer. Så där såg jag många, många gamla filmer. Breakfast på Tiffanys, Great Gatsby, Guys and Dolls och andra gamla dansfilmer med Sinatra och Astaire är fortfarande några av mina favoritfilmer. INGET passar bättre på en regnig söndagseftermiddag än just sådana filmer!

Och angående mat på slott, det finns inget värre än gammal, trist syn på matkulturen och vilken mat som ska serveras vart.
    Nu är inte jag en sådan matkonnässör som ni är, men jag tycker att det känns så .. krystat.

mlu, när är bröllopet för er del?

Gemma, ledsen att du åkt på en elak förkylning. Fick du någon fruktpåse av mannen?

PG13 är en kategori bland olika ratings på filmer i Usa, om de innehåller svordomar, nakenhet, sex, osv. Tror att PG13 betydet Parental Guide-någonting, under tretton år också.
    Förresten så läste jag idag att Big Love handlar om mormoner? Stämmer det?
    Dem har jag också stor erfarenhet av från min Usa-tid...

Bra jobbat Izunia! Berätta allt!

Gemma,

Om det inte fungerar med den japanska proxyn som du pratade om, så kan det också betyda att den kan vara nere, testa även med någon eller några andra på listan, det kan även vara det som felar.

Blivande tror att det är web-proxy rutan som ska klickas i och det passiva läget behöver du förmodligen inte bry dig om.

Vi sitter med samma internetleverantör, så det SKA gå att komma in på Trollsländans sida. Ligger videon uppe där än, trollsländan? Den är verkligen supervacker!

Lycka till, säg till om det inte fungerar!

Roslagsbrud och Izunia, vad ni landar nya, prestigefulla jobb! Blir nästan lite stolt!

Blivande och jag är helt utmattade från att ha letat efter varsin ny skrivbordsstol, har säkert provsuttit flera hundra till jag hittade en jag fastnade för i svart läder med högt ryggstöd. Sen tar det sin lilla tid att förklara för personalen vart de ska köra hem köpet. Någon gång imorgon skulle de komma, så det blir till att sitta och vänta hela dagen imorgon på att de ska behaga komma, precis som när vi väntade fem timmar på att vattenkillen skulle komma under gårdagen. Gemma, du vet hur det är!

Nejmen lapinette, jag trodde inte att små kaniner kunde bli sjuka.. Det får du se till att bota ögonabums!

Svar på tråden Summan av allt