Summan av allt
Uppdatering från ett fuktigt, fuktigt Zhongshan. Det har småregnat hela dagen och blandat med värme sätter det sig som en blöt filt runt en så fort man går utanför dörren. Snacka om att min powerwalk imorse var en pärs! Jag kan bli så irriterad också så fort väderförhållandena inte är ultimata när jag ska träna utomhus.
Här har dagen varit sådär, min mage gör uppror ungefär var femte minut, vet inte vad jag har ätit för att den ska straffa mig på detta viset?
Samtidigt har jag löst problem hela dagen, och när det ena är löst så dyker det garanterat upp ett annat, ännu större och värre. Bland annat så hade flera av en fabriks mönsterkonstruktörer sagt upp sig, samtidigt, så våra prover behövde förlängning. Och jag som är så dålig på att skälla på de stackars kineserna, fick ta mig i kragen och hota Stålis-style. Suck.
Gemma, inget kort har återfunnits? Jag har lyckats tappa bort mitt Visa kort tre gånger, och en gång har det avmagnetiserats. Mitt Visa kort används inte lika flitigt här, däremot har jag ett Bank Of China kort uttagskort som brukas regelbundet, då cash is king här hos oss.
Hörni, alla nu med utländska män, vilket språk använder ni när ni kommunicerar? Blir det någonsin missförstånd?