Inlägg från: Blivande Fru Stålhandske |Visa alla inlägg
  • Blivande Fru Stålhandske

Summan av allt

Helgen handlade endast om god mat, film/serier och lite skoshopping, har inte kännt mig på topp. Verkar som de flesta är lite småkrassliga i den här tråden.. Skillnaden är väl att jag fortfarande har 30 grader eller mer hela dagarna om jag går utanför dörren.. när ska det bli kallare?

Gemma, jag gillar charcoal-grå, svart och marinblå kostymer, absolut skräddade, gärna med slips som går ton i ton eller bryter av helt och ficknäsduk i samma nyans. Ett snyggt bälte, klocka, välputsade skor och snygg portfölj/väska/laptopväska som är nonchalant välmatchade får mina knän att bli lite svagare än innan.
    Lite som den blonda författaren/journalisten i The Devil wears Prada (Ja, jag har äntligen sett den!), han hade en trevlig stil tyckte jag.
    Men annars var filmen sådär tyckte jag, gillar inte Anne Hathaway och vad var det med alla långa halsband?!
    Meryl Streep däremot, hon var ju sexig som få. Snygga skor, snygg frisyr och vilka vackra drag hon har!
    Lustigt att Vince i Entourage spelade hennes pojkvän, jag har redan tittat igenom hela andra säsongen under min sysslolösa helg. Jeremy Priven som spelar agenten Ari är så fullkomligt lysande i sin roll så jag myser så fort han kommer i bild.

Utvandraren, får man lov att kidnappa dig så du kan laga god mat och lära mig allt du vet om viner? Det skulle vara fantastiskt!

Mosaiken såg mycket fin ut på bisazza, jag själv älskar mosaik. Pratade med blivande om mosaik i pooler när vi badade som två femåringar förra helgen i områdets pool, och han var inte för mosaik alls till min stora besvikelse. Hans familj har alltid haft pool, både med och utan mosaik, och mosaiken var tydligen en bitch att rengöra. Så han blir nog svårövertalad i framtiden.

Lapinette, har du blivit befriad från din soffa ännu?

Gemma, blivande tittade senast idag på någon klocka från Richard Mille-någonting, tyckte den såg trevlig ut. Kul att din man vågar vara lite "off" bland sina stöpta-i-samma-form-kollegor. Vart fick han tag på en Svalan klocka? Är det arvegods?

Angående portfölj plus väska eller portfölj i modellen extra-allt, så tycker jag nog att det ser mindre fullastat ut när man bara har en väska. Men det är ju en smaksak.

Jag sitter och väntar på att vi ska få hem Entourage säsong tre, är så uppspelt.
    Blivande håller på att tanka ner säsong ett (Då jag redan tryckt på delete på mina avsnitt efter att jag sett dem) då han kom på att han också borde titta på Entourage sedan någon av hans vänner hade lovordat serien. Mitt höjande till skyarna av serien räckte såklart inte för att han skulle få intresse.

Hrmpf. Män.

Gemma, det hade kunnat vara jag som stod på tågstationen och bölade, såna situationer brukade jag sätta mig själv i jämt, detta var innan jag träffade min blivande, som alltid ska ha allt planerat i minsta detalj innan han kan ta sig utanför dörren. Förr brukade jag bara chansa och hoppas på att det löser sig, och ibland vill det bara sig inte. I Kina vågar jag inte ens tänka tanken att försöka mig på något liknande.
    Som tur är så har jag inte vågat ge mig på några större äventyr runt om i Kina ännu, även om jag vet att landet har så otroligt mycket att erbjuda! Jag känner verkligen att jag behöver kunna språket bättre innan jag beger mig till ställen som är ännu mer obygd än Zhongshan.
    Igår blev det en impulsiv tripp till Zhuhai, ett mecka för alla kopior-fantaster, kineser som utlänningar. Efter en lång eftermiddag hos en leverantör övertalade väninnan mig att åka dit, och jag lyckades även komma hem med Calvin Klein underkläder till både mig och blivande och massor av DVDs.
    Håller på att bli riktigt sjuk, så då gäller det att ladda upp. Har kylskåpet fullt av apelsiner, kinesisk wonder-medicin, The Lost City, Friends with money, United 93, Tokyo Drift, bland andra, riktiga kvalitetsrullar.
    Nu är det fritt fram för förkylningen!
    Känns lite skumt att få höstförkylning när det fortfarande håller sig runt 30 graders-strecket hela dagarna.

Hur mår ni andra, någon förbättring av bacilluskerna?

Gemma, som sagt så har jag inte hunnit resa något än, men blivandes kusin var senast i Xi'an i Shaanxi provinsen och kikade på terracotta armén. Han tyckte att det var väldans mäktigt.
    Annars är jag sugen på att åka till Hainan, ön som ligger nära Guangdong, där har jag hört att det ska vara riktigt, riktigt vackert.

Mlu, jag har ett förslag på en deal;

Mina "friends with money", "lost city", "Miami vice"-DVDs mot ditt LV-partaj och trippen till NY?
    Jag kan även slänga in Tokyo Drift om du tycker att det låter för snålt. ;)
    Hoppas NY blir till belåtelse, jag har faktiskt ens aldrig varit där, mina besök har alltid koncentrerats till västkusten.

Utvandraren, vi blir nog kvar i Kina ett bra tag om vi fortsätter trivas så bra som vi gör. Vi har sagt att vi ska göra en utvärdering tillsammans efter ett år, så får vi se sen om planerna ändras.

Jag har legat febrig hela dagen, men nu till kvällen är det bättre. Lyckades till och med släpa mig till manikyr och pedikyr efter att Blivande lite försynt påpekade att mina fingernaglar sett lite trist omålade ut det senaste. Så nu har jag bubbelgumsrosa finger- samt tånaglar, allt för att glädja min H.

Åh Gemma, Tongli låter underbart. Önskar att jag kommer dit eller får se lite mer äkta kinesisk kultur och tradition snart. Hur långt från Shanghai låg Tongli?

Jag ser säkert mycket vackert och genuint här ute i obygden som jag inte längre reagerar på, som jag skulle ha uppmärksammat om jag var här som besökande. Annorlunda, spännande mat, vackra byggnader, lummiga parker och speciella människor, unga som gamla.
    Men tyvärr så känns det oftast som om jag lever i en värld av skräpiga fabriker (Smutsiga fabriker med massa utsläpp är faktiskt förbjudna i vår stad, så det är skönt), förvirrade kineser och avgaser. Tror att jag behöver en dos av skönhet snart! Så TACK Gemma för att du påminde mig om den vackra sidan av Kina!

Vi får även vårt första besök hemifrån i mitten av November, det är en av Blivandes bästa vänner som komemr hit i affärer, men som ska bo hos oss, så lite tid kan vi stjäla tillsammans. Det ska bli skoj att visa honom vårt underbara Kina.

Här är det febrigt och yrt, men vila är det dåligt av då jag har jobbat hela dagen redan trots blivandes tjat på mig att jag borde vila. Ayi har även varit här och städat hela huset, så nu är det rent och fint. Men nu ska jag bädda ner mig i sängen och titta på en god film, så får vi se om jag orkar ta mig upp och äta något gott senare. Så blir nog min fredag!

Blivande har redan sett in i halva säsong 2 av Entourage, och han älskar det redan. När han är klar med den säsongen kan vi äntligen titta på säsong 3 -I can't wait! :)

Vi måste vara väldigt upptagna under helgerna då denna tråden verkar gå i viloläge från fredag-måndag allt som oftast!
    Hur har er helg varit?

Jag har tagit det så lugnt jag bara kan, febern och förkylningen är så gott som borta. Har tittat på fina filmer och har endast två avsnitt kvar av säsong tre av Entourage kvar att se. Sen finns det inget mer, nästa ska komma i mars nästa år. Snyft.

Ni är sådana globetrotters så jag baxnar här bakom skrivbordet, så ni har rest, kvinnor!
    Jag växte upp med en familj som hatade bilande, så några bilresor genom Europa var aldrig på tal. Speciellt inte när de hade mig i baksätet, som alltid behövde stimulans och aldrig satt still, aldrig höll tyst!
    Så därför har jag inte varit runt i Europa mer än Danmark, Finland, Tyskland, Polen, Österrike, Frankrike, Grekland och Portugal. Allt i vuxen ålder!
    Innan jag fyllde sexton hade jag bara varit i Norden, Grekland och Kanarieöarna. Men alltid två gånger om året, det är därför jag har varit på Kanarieöarna runt 15 gånger. Suck, men så är det ibland med äldre föräldrar där engelskan inte sitter som den ska och äventyrslustan är obefintlig.

Men resandet kan man ta igen i vuxen ålder!
    Jag har också en topp 3:

1- New York
    2- Sydney
    3- Lhasa -Tibet överhuvudtaget!

Sen kommer Miami, Paris, Kapstaden, Rio med flera på delad fjärdeplats!

Gemma, Seattle tror jag är fantastiskt. Det mest norra jag har varit i USA är Portland i oregon, och den staden är fantastisk! Ren, mysigt klimat, trevligt folk!

Angående träning så är jag en ensamvarg. Powerwalks, gymmet, egen träning. Klasser och träning med en kompis är helt ok, men när det kommer till lagsporter som handboll, fotboll, innebandy, får jag bara ångest, har alltid fått!

Men jag hoppas att våra barn vill bli involverade i någon lagsport, det måste vara bland de bästa sätten för dem att hitta bra kamrater i skolåldern.

Här är glamournivån låg denna veckan.

Bara jobbar, jobbar och jobbar och försöker lösa alla problem som kommer med mitt jobb, men till helgen ska jag ta det lugnt och lyxa till det med massage och annat gott! Jag längtar så!

Hur mår ni andra?

Som utlandssvensk får man försöka ha lite framförhållning när det gäller presenter, så jag har precis klickat hem lyxig choklad och lotter till min Papi och en ljudbok till svärfar som leveras lagom till fars dag.
    Nu är det systers yngsta barn, en tioårig liten älskling som behöver en födelsedagspresent! Har ni några tips på presenter man kan få tag på online?

Planen var att gå på tvåtimmarsfotmassage, sen middag, och sen hem och sova. Men verkligheten blev en helt annan, med rock-bar, Jack Daniels och Coca-Cola och tärningsspel hela kvällen med blivande och hans kusin. Enda tjejen, självklart är jag hur drunken som helst just nu när jag försökte dricka ikapp med grabbarna hela natten lång.
    Klockan är tjugo i tre på natten, sängen kallar mitt namn..
    Skriver mer imorgon om den kinesiska censuren tillåter mig; Blir utsparkad precis som Gemma. Hela tiden!

Nej, nu är det allt dags för lite uppryckning för denna arma tråd- den får ju ingen uppmärksamhet!

Äntligen har jag blivit insläppt hit till BT igen, och lyckas skriva gör jag också.

Hur mår ni alla, med bröllop, flytt, kinesiskt bergs-get-away?

Här förbereder jag hemmet inför ett besök av en av blivandes allra bästa vänner, med trädgårdmästare, städning, tvättning och fejande och donande.. Man är väl en rejäl housewife?
    Han kommer på tisdag, så veckan är uppbokad av diverse aktiviteter för att visa honom vårt vackra Kina, hoppas bara att det visar sig från sin bästa sida. Det är fortfarande 25-30 grader om dagarna här, strålande sol de senaste veckorna, vad mer kan man begära?

Jag har precis sett ena delen av "Borta med Vinden", som bekant är jag svag för gamla klassiker, de får mig att sova som ett litet barn om nätterna, då jag drömmer om gentlemän, stora kjolar, äkta kärlek och.. Clark Gable.. ;)

Gemma, testa att surfa på www.anonymouse.com.. Hemska reklamannonser som poppar upp hela tiden, men det ska fungera i alla fall.

Skönt att se att tråden har tagit lite fart igen, det var tomt att inte se några nya inlägg på ett tag där innan.

Den senaste veckan var fylld av aktiviteter men blivandes vän som var här på besök.
    Vi hann med både massage och shopping och lite sightseeing och en tripp till Hong Kong. Två av dagarna var blivande och vännen på fabriksbesök inte så långt härifrån och tampades med inte alltid så smarta kineser, men resultatet blev tydligen urbra, vilket är ett stort plus då vännen och hans företag hade ytterligare tre resor inplanerade, alla innan april nästa år, om nu dessa fabriker visade sig kunna den speciella tekniken de var ute efter. Så nu är jag så glad för blivande som får träffa sin vän fler gånger inom en snar framtid, och jag också såklart. De är ett väldigt tajt kompisgäng som har hängt ihop sen barnsben, och flickvänner brukar ha svårt att nästla sig in bland de andra, men jag har faktiskt lyckats få bra relationer till de flesta där jag både har agerat som personal shopper och terapeut vid tillfällen, det är skönt att ha bra kontakt med mannens vänner.

Trollsländan, på tal om relationer, jag läste om din svärmor i en annan tråd, och jag måste få säga att hon inte verkar ha alla indianer i kanoten den kvinnan. Jag är ledsen att du måste försöka hantera en sådan relation, det måste tära något oerhört på dig. Bor hon nära?
    När jag läste om din svärmor så känns min inte illa alls, trots hennes uppenbara problem att klippa navelsträngen till sin enda son.

Lapinette, du får se till att ta hand om dig bland jobb, flytt, andra planer, resande och alla andra orosmoment! Annars blir du sjuk! Hoppas att du kryar på dig snart i alla fall.

Gemma, din väninna gör så att jag får prestationsångest! Vilken kvinna!
    Självklart ska du iväg till Dubai, det låter hur spännande som helst.
    "Jiao wai mai" ska jag lägga på minnet, då jag fortfarande inte har hittat någon rätt i köket som jag verkligen kan bemästra och imponera med!
    Och jag måste tillägga, att så som du praktiserar och övar din kinesiska, så skulle det inte förvåna mig om du faktiskt blir bäst i världen på språket. :)

Julen närmar sig med stormsteg, men jag tar det lugnt i år och köper endast julklappar till blivande och blivandes kusins familj. Det blir... hrm... fyra stycken ;)
    Varför göra det svårt för sig?
    Däremot satt jag halva kvällen igår och försökte hitta recept på julgodis som varken involverar sirap eller ugn. Har ni några tips?

Just nu sitter jag och pustar ut framför datorn då jag är helt slut efter dagens träning. Blivande har nämligen efter krav från mig att vi måste hitta en aktivitet ihop införskaffat boxningshandskar och mitsar för att vi ska kunna börja boxas. Visst hade jag väl tänkt mig något lite lugnare och framförallt fredligare, men kärlek handlar väl om att komromissa fram något som passa båda parter, har jag för mig?
    Efter en timmes boxande är jag HELT slut!

Svar på tråden Summan av allt