Skönt att se att tråden har tagit lite fart igen, det var tomt att inte se några nya inlägg på ett tag där innan.
Den senaste veckan var fylld av aktiviteter men blivandes vän som var här på besök.
Vi hann med både massage och shopping och lite sightseeing och en tripp till Hong Kong. Två av dagarna var blivande och vännen på fabriksbesök inte så långt härifrån och tampades med inte alltid så smarta kineser, men resultatet blev tydligen urbra, vilket är ett stort plus då vännen och hans företag hade ytterligare tre resor inplanerade, alla innan april nästa år, om nu dessa fabriker visade sig kunna den speciella tekniken de var ute efter. Så nu är jag så glad för blivande som får träffa sin vän fler gånger inom en snar framtid, och jag också såklart. De är ett väldigt tajt kompisgäng som har hängt ihop sen barnsben, och flickvänner brukar ha svårt att nästla sig in bland de andra, men jag har faktiskt lyckats få bra relationer till de flesta där jag både har agerat som personal shopper och terapeut vid tillfällen, det är skönt att ha bra kontakt med mannens vänner.
Trollsländan, på tal om relationer, jag läste om din svärmor i en annan tråd, och jag måste få säga att hon inte verkar ha alla indianer i kanoten den kvinnan. Jag är ledsen att du måste försöka hantera en sådan relation, det måste tära något oerhört på dig. Bor hon nära?
När jag läste om din svärmor så känns min inte illa alls, trots hennes uppenbara problem att klippa navelsträngen till sin enda son.
Lapinette, du får se till att ta hand om dig bland jobb, flytt, andra planer, resande och alla andra orosmoment! Annars blir du sjuk! Hoppas att du kryar på dig snart i alla fall.
Gemma, din väninna gör så att jag får prestationsångest! Vilken kvinna!
Självklart ska du iväg till Dubai, det låter hur spännande som helst.
"Jiao wai mai" ska jag lägga på minnet, då jag fortfarande inte har hittat någon rätt i köket som jag verkligen kan bemästra och imponera med!
Och jag måste tillägga, att så som du praktiserar och övar din kinesiska, så skulle det inte förvåna mig om du faktiskt blir bäst i världen på språket. :)
Julen närmar sig med stormsteg, men jag tar det lugnt i år och köper endast julklappar till blivande och blivandes kusins familj. Det blir... hrm... fyra stycken ;)
Varför göra det svårt för sig?
Däremot satt jag halva kvällen igår och försökte hitta recept på julgodis som varken involverar sirap eller ugn. Har ni några tips?
Just nu sitter jag och pustar ut framför datorn då jag är helt slut efter dagens träning. Blivande har nämligen efter krav från mig att vi måste hitta en aktivitet ihop införskaffat boxningshandskar och mitsar för att vi ska kunna börja boxas. Visst hade jag väl tänkt mig något lite lugnare och framförallt fredligare, men kärlek handlar väl om att komromissa fram något som passa båda parter, har jag för mig?
Efter en timmes boxande är jag HELT slut!