Summan av allt
Gemma, förstå mig rätt: Jag lovar, till 150 procent, att jag kommer att tokbanta inför bröllopet för att lyckas klämma mig i klänningen. Så jag förstår dig fullständigt!
Gemma, förstå mig rätt: Jag lovar, till 150 procent, att jag kommer att tokbanta inför bröllopet för att lyckas klämma mig i klänningen. Så jag förstår dig fullständigt!
Att lägga om sin livsstil och matvanor är fantastiskt viktigt om man mår dåligt fysiskt eller psykiskt. Att banta mår ingen bra av i längden, inte under tiden heller egentligen.
Däremot får jag ofta uppfattningen av att de trådar, här och på familjeliv, där de har ett tema som går ut på att bli hälsosamma, att lägga om livsstilen, de går ofta överstyr med saker och ting. De sätter fokusen på viktminskningen i kilo, inte ökningen i muskelmassa, de äter för lite och lyckas inte hålla uppe ämnesomsättningen, osv.
Det tycker jag är tråkigt, och det var väl mer sådana trådar jag syftade på.
Påverkad av tre klunkar vin, Gemma? Då måste resten av bröllopet ha gått vilt till, du begränsade dig väl inte till dessa klunkar? :)
Själv blir jag påverkad superlätt eftersom jag dricker alkohol så sällan. Har sett massor av kinesiska viner, hur smakar dem Gemma? Vet du det?
Kom nyss hem från schamponering och hårföning, blivande klippte sig.
Vi börjar bli lite förkylda, och hela vägen hem satt vi båda och slemharklade oss i bilen, utan att tänka på hur avskyvärt äckligt det var. Insåg det inte nu förrän du gjorde mig uppmärksam på äckleriet.
Så ja, odräglighetsförvandligen har börjat.
Gemma, går det bra i skolan nu med den nya nivån? Känns det mer hanterligt?
Jag kanske får flyga ner dig som tolk åt mig, för mina kinesiskalektioner ser ut att dröja, jobbet tar alldeles för mycket tid i anspråk just nu.
Idag hade jag ingen tolk när jag besökte en av våra fabriker, jag skulle gå igenom några måttsystem med en kvinna/tjej (Man vet ju inte här! När de ser ut att vara 18, så är de i själva verket 30, ser de ut att vara 25, så är de 40).
Nu föll det sig så olyckligt att ingen på den fabriken kan engelska, och jag kan som bekant, väldigt begränsat med kinesiska. Men med lite teckenspråk och ritningar på papper, så löste det sig, som det brukar göra!
Det känns dock alltid lite konstigt att vara inför en sådan situation, man blir så handlingsförlamad när man är så van vid att så många pratar engelska.
Som jag skrev för ett tag sedan, jag har klippt mig en gång här, sade till honom att ta 2 cm av längden, han tog ca 7 cm. Jag hade lite etapper i håret sedan innan, han bestämde att klippa upp det kraftigt.
Klippningen är snygg, och relativt klassisk och ofarlig, men det var ju som sagt inte vad jag ville ha från början, och det var det som irriterade mig.
Nu dröjer det nog tills jag klipper mig igen, jag vågar helt enkelt inte...
Ikväll blir det födelsedagsfirande för blivandes kusins fru, har handlat en cardigan hon har fingrat flertalet gånger på och ställt iordning ett fotoalbum med bilder som vi har tagit av deras lilla familj. Tycker att det är så svårt att köpa presenter till folk som har allt, och som säger att de inte vill ha någonting.
Lapinette: I skolan åt jag också som en häst, men av någon anledning hände inget. Nu spräcker jag vågen bara jag tittar på en burk tonfisk, känns det som.
Brukar man inte lägga på sig när man blir äldre? Nu är jag endast 22, så det kanske bara är ett önsketänkande om en giltig ursäkt. Nej, får ta mig i kragen istället, mer morgonpromenader och mindre kolhydrater.
Vilken tur du har Lapinette, att storlekarna följer med dig i uppgången.. ;)
Det ska faktiskt komma en ny standard för kvinnostorlekar som är utförd på fyratusen kvinnor i Sverige. Det är ett forskningsföretag i Mölndal utanför Göteborg som sysslar med måttstandarder, testar material, och annat smått och gott, som har utfört mätningarna till de nya storlekarna.
EU sysslar också med en standard, jag vet inte när den beräknas vara klar, men snart är inte storlek 36 den storlek 36 vi är vana vid att den är, den blir, hör och häpna, liiiite större. I takt med befolkningen. ;)
Gemma, jag har endast fått lära mig att man kan säga "Zou!" till tiggare får att få dem att gå, men jag har svårt att få till en nog arg ton när jag är så fokuserad på att hålla tredje tonen, så det fungerar föga har jag märkt. Stick låter mycket bättre! Give it to me!
Ikväll har det varit födelsedagsfirande med ett överflöd av mat, muslimskt. Soppor, tofu, buns, lamm, grönsaksblandningar, pumpakompott, you name it. Allt sköljes ned med just Great Wall Cabernet Sauvignon. Jag vet inte mycket om vin, men gott var det i alla fall inte! Jag höll mig till min "Happy Mouth någonting".
Efteråt skulle de flesta på tvåtimmarsfotmassage, men jag och blivande smet hem för att se ett avsnitt av Prison break. Det är den enda serien jag har fastnat för, någonsin, så otroligt spännande!
mlu, för ett par veckor sedan var jag i en äldre del av staden, med trånga gator och fullt småaffärer, full kommers såklart.
På något sätt krånglade vi in oss på en bakgård där de sålde vaser, vaser, vaser så lång ögat kunde nå. Från riktigt små till manshöjd. Så underbart vackra och unika. Där stod dem, utan skydd för regn och solblekning, dag ut och dag in och väntade på köpare.
Jag tror nog att de väntar på dig!
mlu, hur såg kalsongerna ut? Var det vanliga briefs eller sådana där stora tält som vissa män envisas med att använda?
Skrattade gott i alla fall.
Har ni varit med om många förlorade bagageincidenter? Från år 1999, då jag var med om det första gången i Frankrike, har jag varit med om det sex eller sju gånger. Det tycker jag är mycket! Det är först nu detta året som jag faktiskt inte har varit med om något liknande, men ett tag där trodde jag att det var mer regel än undantag att väskan skulle komma bort.
Utvandraren, vill du skapa en hemsida eller bara ha en sida där du kan ladda upp bilder och skicka länken vidare?
Jag använder www.photobucket.com, deras sida är superbra. Men där kan man bara ladda uppbilder och skicka länkar, som sagt.
Testade ett foto på mannen nyligen i myheritage.com. Han fick träff på Brad Pitt och Matthew McConaughey eller vad han nu heter... men det stämmer ju inte alls..;)
Han är mycket finare än de två tillsammans!
Har aldrig sett Smallville, det är en serie ?Men jag har sett bilder på Kristin Kreuk, hon är väldigt söt, men jag hade nog också gissat på Audrey Hepburn eller någon annan sval, klassisk, sofistikerad kvinna!
Min man är supersöt, men ingen hunk som Brad Pitt. Däremot så brukar kvinnorna vara ute efter honom här, det är sant. Bara senast på frisersalongen för ett par dagar sedan så kommer en kvinna fram till mig och säger: "My friend thinks your husband is very handsome".
Vad ska man säga då?
Kul för henne, liksom.
Jag tycker att Jessica Simpson är bland det sexigaste som har gått i ett par skor, hon är så onödigt snygg så jag vill bara äta upp henne. Fast då hade jag ju hellre haft henne som träff på mig själv och inte på min man. Du har väl inte sagt det till honom? :)
Nej, jag tycker nog att vi kan vara överens om att den sidan är bluff, men rolig är den!
Gemma, jag har hört att festivalen är den 6 Oktober, men jag vet att hela veckan är labor holiday, då flera av våra fabriker stänger sin produktion hela veckan.
Har sett alla mooncakes men tycker att de ser väldigt oaptitliga ut!