Inlägg från: utvandraren |Visa alla inlägg
  • utvandraren

Summan av allt

Trollsländan!

Jag tycker eg. det vore MKT bättre att anställa någon som redan varit mammaledig, men ändå ung nog att ha en lång karriär framför sig... Du som inte vill ha fler barn borde vara helt perfekt! Men jag vet att konkurransen är knivig, det är väl bara toppbetyg som gäller om man ska få ett attraktivt jobb på någon av de stora firmorna! Jag har flera vänninor som jobbar som advokatfullmäktige/jurister och jag har följt dem igenom betygjakten... Inga dåliga grejer!
    Vad har du för intressen? Kanske något sådant kan vara ett alternativ? Du har ju bra bakgrung för att starta eget och kanske bli grundare... Om din man ändå klarar att försörja er själv är det ju inte så riskabelt! En tanke bara...

Lourdes, ska titta in på den sidan! Tack för tipset!!

• utvandraren

Vi är idel öron när du spånat lite på iden, Trollis.

Jag hade kunnat tänkt mig en butik med coola skor och väskor, kanske lite inredning och smycken. Det hade varit trevligt att pyssla med!
    När jag var på New Zeeland, för ca 3 år sedan var jag dödsimpad av deras "bead galleries" där man kunde komma och göra egna smycken, fika, klämma på pärlor... En sådan butik tänkte jag och en kompis öppna i Oslo men som vanligt var det mkt snack och lite verkstad... Nu finns det säkert 10 st sådana butiker som går jättebra! Ibland ska man nog bara satsa...

• utvandraren

Gemma!
    Min grabb håller på att bygga en JÄTTETATUERING som går ut ur armhålan via axeln och ner på underarmen. Förutom den har han en på bröstet med kinesiska tecken, ni vet sånnt som var poppis för 10år sen... Han är alltid lika nervös när vi är i asien att det ska stå något olämpligt! Det SKA visst stå tro,hopp, kärlek eller liknande.. Men man vet ju aldrig!? Kanske du skulle ta dig en titt?
    Den nya blir med fåglar, blommor etc och är väldigt Japan-inspirerad. Han är välbyggd så det blir fint, men eftersom han fyller 30 nu så tyckte jag att BF datumet på att tatuera sig hade gått ut, men han var inte enig!! Men men.

Om jag var tvungen hade jag gjort en likande som min väninna har. Ett blommotiv i färg som går över foten. Underbart!!
    Men jag gillar inte tanken på gammal hud med tatuering så jag låter bli....

Idag/kväll ska jag hålla ett föredrag för 50 pers... Huah! Alltid lika kul!

Ciao!!

• utvandraren

Trollsländan!! hahahaha..... Aj,aj!
    Är du nöjd med hemtentan? Skönt att den är över va?

Stålis! Visst är det härligt att åldern mest sitter i huvudet? Jag tycker absolut inte att J är för gammal för sådant här men det känns som om han blir extremare och extremare, det brukar annars vända med åldern trodde jag...
    Jag tod det stora språnget igår och färjade håret MÖRKBRUNT, riktigt mörkt faktiskt! Det blev jättefint och mina ögon så mkt blåare.. Men jag känner inte helt igen mig!

Gemma! Jag hoppas ni får det fantastiskt tillsammans du och din väninna! Så spännade för henne, jag önskar att jag kunde resa till den fjärran östern!! Det blir säkert en del champis på er så ta det lugnt med platåerna..

Lapinette! Otroligt praktiskt att kunna lämna saker. Jag hatar att (fysiskt)flytta, verkligen skönt att kunna minimera antal kolli.

• utvandraren

Hej flickor!

Trollsländan, Grattis till nya jobbet! Det lät spännade.

Gemma! Jag döööör... Prata inte skor med mig! När får ajg komma och hälsa på??? Inte för att det skulle hjälpa mkt på skofronten eftersom jag vet att Amazonstorlekar(39) inte existerar i din del av världen....
    Men lite avis är jag allt på din spännande stad!

Jag är och hälsar på mamma, pappa är på älgjakt och har varit borta i en vecka redan, med ett snabbt pitt-stop hemma med 50 kg kött i fredags. Det var bara att kavla upp ärmarna och hjälpa till! Igår vågade vi oss ut i svamp(älg)skogen och plockade trattisar tills vi nästan blev nedskjutna av en jägare... Det tog liksom udden av svamplyckan och vi skyndade oss hem igen!!

Nu ska jag ge mig ut en sväng på stan som har fått ett nytt shoppingcenter mitt i city, i en halvstor(liten?) stad i mellansverige är detta ett stort event så det måste kollas in...

Gemma! Jag har bara fått positiva reaktioner på mitt hår! Jag tycker själv det blev jättebra, JAG kom liksom fram lite mer, annars är jag mest blek liksom, nu syns dragen mer och mina ögon blev mkt blåare!
    Bara mamma gnällde lite för hon tänker nostalgiskt på sin lilla blonda, söta dotter! Men men det får vi leva med, båda två!

Å just det ja! Igår var jag med en vännina ut till stallet, vi var ute och red en timme i underbart väder längs med älven och på mysiga skogsvägar! I like!! Gud vad jag saknar hästlivet!!

Kramar!

• utvandraren

liksom är ett ord som borde svartlistas... Blev minst ett för många i förra inlägget!

• utvandraren

Herreguuuud!! Hur otrevlig får man lov att vara??! Förlåt Gemma, jag glömde gratulera på årsdagen!!

Krya på dig massa också!! Har bra recept på dunderförkylningste om du vill prova:

Lime, citron och myntablad pressas och hackas. Lägg i en presskanna. Ha i färsk, skivad ingefära och någon skivad klyfta vitlök. Häll på vatten och smaka till med honung.
    Drick hela kannan...
    Väldigt gott förutom vitlöken, med den sätter verkligen fart på ting!

• utvandraren

Helt med bland grytor och kastruller...

• utvandraren

Min dag är kvar... känns inte ett dugg närmare nu! Men, men... Kanske vi får lite inspiration i Paris när vi är där på tu man hand!

• utvandraren

På tal om gourmetmat:
    Pumpasoppa med ljummen skaldjurssallad.... Mums! Ska bara hitta en pumpa någonstans så är det bara att börja!
    www.ica.se/FrontServlet&state=recept&receptid=458519

Svar på tråden Summan av allt