Inlägg från: utvandraren |Visa alla inlägg
  • utvandraren

Summan av allt

Trollsländan!

Jag tycker eg. det vore MKT bättre att anställa någon som redan varit mammaledig, men ändå ung nog att ha en lång karriär framför sig... Du som inte vill ha fler barn borde vara helt perfekt! Men jag vet att konkurransen är knivig, det är väl bara toppbetyg som gäller om man ska få ett attraktivt jobb på någon av de stora firmorna! Jag har flera vänninor som jobbar som advokatfullmäktige/jurister och jag har följt dem igenom betygjakten... Inga dåliga grejer!
    Vad har du för intressen? Kanske något sådant kan vara ett alternativ? Du har ju bra bakgrung för att starta eget och kanske bli grundare... Om din man ändå klarar att försörja er själv är det ju inte så riskabelt! En tanke bara...

Lourdes, ska titta in på den sidan! Tack för tipset!!

• utvandraren

Vi är idel öron när du spånat lite på iden, Trollis.

Jag hade kunnat tänkt mig en butik med coola skor och väskor, kanske lite inredning och smycken. Det hade varit trevligt att pyssla med!
    När jag var på New Zeeland, för ca 3 år sedan var jag dödsimpad av deras "bead galleries" där man kunde komma och göra egna smycken, fika, klämma på pärlor... En sådan butik tänkte jag och en kompis öppna i Oslo men som vanligt var det mkt snack och lite verkstad... Nu finns det säkert 10 st sådana butiker som går jättebra! Ibland ska man nog bara satsa...

• utvandraren

Gemma!
    Min grabb håller på att bygga en JÄTTETATUERING som går ut ur armhålan via axeln och ner på underarmen. Förutom den har han en på bröstet med kinesiska tecken, ni vet sånnt som var poppis för 10år sen... Han är alltid lika nervös när vi är i asien att det ska stå något olämpligt! Det SKA visst stå tro,hopp, kärlek eller liknande.. Men man vet ju aldrig!? Kanske du skulle ta dig en titt?