Inlägg från: utvandraren |Visa alla inlägg
  • utvandraren

Summan av allt

Såg era inlägg om kopier etc förut!
    Jag gillar inte loggoer... därför håller jag mig långt undan L.V, Gucci(inte alltid) och andra logomania hypade produkter...
    Jag tycker att handarbetet och kvaliteten ska tala för sig själv! Det kan gärna stå ett märke diskret på dragkedjan, sidan eller liknade men jag gillar inte de med tyck eller vävt allover! Köper inte fejk eller kopier av princip! Men gillar out-lets..... Florens har ett grymt!!!

Ett av mina mest ångrade "inte" köp var ett par Chanel stövlar i Vancouver, 2002. Dom sörjer jag fortfarande. Men de var helt svarta, i det mjukaste av mjuka skinn och världens sötaste modell... SUCK! Hur dum får man vara? Tänk att jag skulle vara förnuftig just då?

Det man köper och ångrar kan man ju bara ge bort...

• utvandraren

Gemma, pratar du kashmmir? annars har du tappat mig totalt?!

• utvandraren

mlu,
    Sterling flyger till Florens!!
    Not expensive at all.....

• utvandraren

Aha! I'm back Gemma! Joooo... näst bäst efter kashmir!! Fint blev det ju i alla fall!
    Jag har varit på kristallslipning i ansiktet också, en gång förra veckan och igår! Om ett par gånger är det babyhud i mitt ansikte igen!

• utvandraren

Ja men de flyger ju från Köpenhamn också, och mellan London och Köpen...

Dessutom flyger Ryanair till Pisa och det är typ lika långt som från Florens....

• utvandraren

Om du varit i skandinavien hade jag sagt, gå tillbaka! Men vet inte helt hur det funkar hos dig....

Jag har en epilator som jag kan efterköra lite med om det behövs. Annars vaxar jag typ var 6 vecka...

• utvandraren

Godmorgon!

Izunia! Stort grattis till nya jobbet!! Det lät ju riktigt spännande. Vilken del av Schweiz ska du till? Jag bodde i 5 mnd i Engelberg i tysktalande delen, nära Luzern.
    Min mörka hårman börjar jag vänja mig vid och jag tycker också att jag klär det riktigt bra, men i vår blir det nog blont igen!!

Gemma! I love pashminas... har mångimånga! Det perfekta tillbehöret till det mesta tycker jag! Hade gått helt bärsärk om jag hittat dem till 20kr styck.

Mlu, hurr vad spännande med så närstående datum... förstår att du stressar... Men det ordnar sig vet du! Gläder mig till att se bild på den färdiga klänningen! Kan du inte ta några bilder på provningen i helgen? Tjuvkika lite....

• utvandraren

mest glada, trinda schweizare...
    Väldigt bra friåknings ställe! Helt sjukt bra off-pist! Annars är det pyttelitet....
    Men de har en häftig gondol, som roterar och som man kan hoppa bungy ifrån..

• utvandraren

Izunia, jag vill gärna lära mig franska...
    Du får hoppa på en kurs hemma, så att du klarar dig på restaurang och sånnt! Sen får du bara försöka!
    Deras schweizertyska är relativt obegriplig ändå.. Men cool att kunna sen, för ingen tror att man kan det! Har ertappat mången turist på det efter mitt uppåll där.....

• utvandraren

Gemma! Vad sägs om en lite slimfit skrädad Brionikostym i mörk färg med en av de supertuffa stickade slipsarna från Hermes? Naturligtvis i mörk, enfärgad!

Svar på tråden Summan av allt