Summan av allt
Gemma, ang. svåra språk... Höll på att dö av skratt:
pepper.idge.net/japanese/
Gemma, ang. svåra språk... Höll på att dö av skratt:
pepper.idge.net/japanese/
Hej!
Mlu, jag tycker party hos LV låter roligare än någon dvd...
Blir klänningen fin?
Stålis, har ni något tidsperspektiv på hur länge ni ska stanna i Kina? Krya på dig förresten, kan inte tänka mig något värre än att vara sjuk i 30gradig värme. Massa sympati till dig också Gemma!!
Jag är inte förkyld men blev totalt parkerad igår av ryggont som gick över till magont... Blev hemskickad från jobbet(gjorde ju inte så mkt nytta från min platta position utsträckt på golvet...) och spenderade resten av kvällen på soffan! Tror inte jag är helt ok än men bilen står på verkstad tills kl. 3 idag så så länge måste jag hålla mig uppe!!
Och så regnar det.... huff och huff.
Gemma! Herregud vilket härligt besök du verkar ha haft... Jag blir mer och mer nyfiken på Kina ju mer du skriver. Innan ska jag erkänna att jag bara har haft ett ljummet intresse för att åka dit, men nu..! Du skriver så himla bra också, känns ju som om man är med dig på sightseeing!
Mlu, jag ska erkänna att jag inte är så LITE avis på dig som får åka till NYC. Av de stora städer jag har varit i så ligger just New York väldigt högt upp på listan!
Om jag hade haft pengar hade jag illa kvikt köpt mig en tur dit för att julshoppa... Ett par bruna påsar hade gjort sig fint att dingla med!
Lapinette, här är det en till som är både mat- och väderstyrd! Blodsockret kan jag ju kontrollera det är värre med vädergudarna... I 2 dagar har vi haft riktigt ruskväder och non-stop regn. Gissa om det var skönt att vakna till sol och blå himmel idag? Jag skulle tro att ni ärvt vårat oväder.... Men det ska tydligen komma in en riktig storm här snart, är det samma du väntar på tro?
Har ett till vintips till dig: Smakade igenom en massa viner från Catena Zapata(Argentina) igår. Skulle tro att både Chardonnay och Cabernet Sauvignon går rätt hem hos din man. Själv gillar jag Malbec men de är lite mer "nya världen" än de jag nämnt, din man är kanske mer konservativ? Kanske du ska överraska honom med något nytt utanför Frankrike? Både Catena serien och Alamos serien är bra.
Ikväll ska jag nog inte hitta på så mycket, kanske ett biobesök med en väninna. Ett glas vin och lite god mat! Ska läka kroppen lite efter förra helgen då det blev lite vila och mycket alkohol!!
Vad handlar Entourage om? Aldrig hört talas om...
Ps. vilken uppmärksam m2b du har, min hade aldrig sett någon ledsen manikyr....
Åååhhh Gemma! Can I have your life?
Nä... skämt åsido, vi har det inte så illa här uppe norraste norr heller men jagh hade gärna tagit din plats på spa.. Honungsskrubb!!
Jag hade en riktigt skön söndag med lång promenad i solen och smaskig sushitake-away. Långt bad i underbar badolja från Decleor och både peeling och ansiktskräm!
Sedan blev det "A beautiful mind" som fascinerar mig omåttligt! Hur kommer det sig att nästan alla genier är galna på ett eller annat vis? Varför har vi fått all den hjärnkapasitet som vi har bara för att när den utnyttjas bli galen? Mycket underligt!
Mina topp 3 besökta länder är:
1. New Zealand. Världens vackraste land!!
2. Canada. Vilt vackert och överväldigande. Vancouver är nog en av de finaste städer jag besökt!
3. Norge. Behöver kanske en närmare förklaring, men naturen och bergen, fjordarna gör detta till ett underbart land!
Som ni närker är jag kanske mest imponerad av natur... Och helst ska det inte vara för varmt! Gillar att kunna göra saker utan att dö av värmeslag... De kontinenter som är kvar på listan att besöka är Afrika och sydamerika. Sydafrika blir det ju i januari och sydamerika kanske på bröllopsresa. Har tänkt på att resa till Argentina/Mendoza under 4-5 veckor och jobba på vingård också. Det vore något det!!
Jag vet inte om jag nämnt att jag börjat klättra igen, det höll jag på med för ett par år sedan och har dammat av selen... Man måste ju av förståliga själ vara två för att kunna bli säkrad, så här gäller det att planera och hålla sams. Klättrar både med J och min bästa vännina! Grymt bra träning, och ger snygga muskler. Sen är adrenalinkicken en schysst bonus....
Lapinette,
Ja klättring behöver absolut inte vara svårt! Men tekniken gör att man håller ut längre... Sedan beror det ju på vilken svårighetsgrad man väljer på leden man går. Men kul är det!!
Vilken nedräkning inför flytten va? Härligt med nytt hem till jul...
är det någon av er fransktalande som kan hjälpa mig att boka opera?
www.operadeparis.fr/
Jag vill gå och se Idomeneo den 15 dec...
Pleeease?
Tack för hjälpen Roslagsbrud! Jag fick träff på de dyraste biljetterna, de för 160E. Ville gärna ha en prisklass eller så lägre men kanske det blir dem ändå! Jag hittade ingen engelsk text dock....
Hej tjejer! Kul att se att tråden återuppstått från de döda.... Jag har haft en arbetsam helg i och med att det har varit Whiskymässa i stan. Jobb både fredag och lördagkväll! Kul att notera var att en svensk favorit vann bästa whisky i sin kategori, Mackmyra. Det kan vi vara stolta över allesammans! Idag blir det lite mer jobb eftersom saker blivit slängandes efter, och i morgon ska jag u och resa med jobbet! Pust! Tur att internet finns!!
Jag älskade Crash!! Så nu måste jag få med mig Babel också... om man får ledigt en kväll vill säga! Avslutade kvällen igår med att hjälpa några kompisar som skall upp till sommelierexamen snart med frågor/problem. Klart men får ont i huvudet av frågor som "beskriv positiva och negativa effekter av Bourgognes AOC system".... Huah! Ignorance is a bliss...