• Gemma

Summan av allt

Brud juni har jag heller inte sett... Har lite ångestfjärilar idag för mannen är i europa och jag måste plugga men det känns av någon anledning tufft att göra något över huvud taget. skulle helst stanna i sängen hela dagen, eller i soffan med en DVD. Vete fasicken om jag inte ska göra det faktiskt.

Why not?

Kram, G.

• Gemma

Vår ayi kommer två dagar i veckan och får 500 rmb i månaden... men hon stannar bara 2-3 timmar per gång. 24h i månaden, dividerat på fem. Så hon får nog mer än de flesta. Men hon är så söt. Idag mår jag blöööh och hon bara: "Gå och lägg dig!" Jag sa, eeeh, xuexi yihou (efter skolan), hon såg bekymrad ut och sa: "Men du ska ju inte dit förrän i eftermiddag, eller hur? Du kan ju sova en stund nu. Ja, medan hon dammsög så att svetten lackade.

Stålis: Pool och vacker utsikt... har ni ren luft också?
    Trodde att Hongkong bara bestod av skyskrapor och berg, men det stämmer uppenbarligen inte...

• Gemma

Stålis: Ja, med tanke på att jag är milt deprimerad idag för att min man är borta. Och då har jag bokat in kul aktiviteter med tjejerna nästan varje dag. Kvittar, kropp och själ är beroende.

• Gemma

Apropå att inte träffa sin familj mer än varannan månad... hu.

• Gemma

hehe, japp, det är du - precis som jag tänkt mig. Vilka vackra ögon du har!

Utvandraren: Jag gillar penntroll! Fick inte ha dem när jag var liten för mamma tyckte att de var för kommersiella. Monchichi eller smurfar var inte heller ok, däremot en massa läskiga dockor i folkdräkt från "världens alla hörn".

Hatade dockor! Tack och lov hade mina bröder märklinjärnväg och matchboxbilar som man kunde leka med.

Vad lekte ni med?

• Gemma

Lapinette: Jag lekte också i skogen, jämt! På sätt och vis fortsatte det tills jag var typ 29 eftersom jag red i skogen varje dag!

• Gemma

Håll med om att svampplockning påminner väldigt mycket om skogslek...

• Gemma

Vill liksom inte skriva av rädsla för att negligera alla era tvivelsutan ljuvliga inlägg... men gör det ändå. Läser i morgon, noga.

Nyss hemkommen från svenskträff deluxe. Det var comme ci comme ca. De bofasta var typ stureplansstekare och sen var det en hel drös folk från typ.,,, ah, nu låter jag hemsk på alla sätt och vis men... HÖRBY och VARBERG som kommit för att se formel 1. FAtta... och jag som fick 2 formel 1 biljetter av mannen på riktigt bra platser dessutom! Men jag gav dem tillbaks för jag tycker inte att man ska kasta pärlor för svin. Någon annan blev nog hemskt glad.

Min väninna, syrianska Noor, var the light of the night. Som jag sa till henne innan vi skildes åt utan för det nattöppna apoteket som ligger precis mellan våra hus: "The best time tonight by far was when you and i popped downstairs to have dinner." Jag har alltid så himla trevligt med henne... och hon bjöd friskt på sig själv... höll jämna steg med mig trots att jag druckit 2 glas pieper H och hon INGET för hon firar nån sorts Ramadan light. D v s ingen alkohol på en månad. Måste betyda att hon är en i grunden roligare person än jag!

Men alltså vad ska jag hitta på för alkoholfritt till henne på middagen i morgon? Jag har mynta... och lime... och is... alltid en början..?

MLK har skickat en låt, jaaaa! Och om sex timmar ska jag upp och iväg till skolan, that's right, skola trots att det är lördag för att kompensera för klämdagar.

Kram på er, G.

• Gemma

Varför gör alkohol att jag skriver som en parodi på en trettonårig brud från sumpan,..

Svar på tråden Summan av allt