Hej girls! Har just haft ett maratonsamtal först med mannen, sedan med mamma. Försökte förklara vad den kommande veckans högtider har för ursprung, nationaldagen var idag och sen är det fullmånefestival, som är de älskandes traditionella högtid!
Utvandraren: Jag störde mig framför allt på trådstartarens ton, typ "kom igen nu, erkänn att ni ljuger för er själva", så jag svarade på ett inlägg som jag aldrig borde ha befattat mig med. Plus att jag blir beklämd när jag tänker på att det faktiskt finns en massa människor som sitter hemma och nätshoppar dag och natt.
När det gäller prylar, nya som gamla, är jag kluven. Ena dan kan jag baaaara tänka på en viss väska, nästa dag förbannar jag berget av kartonger hemma i sverige (som inkluderar en hel del "antika" möbler från sextiotalet!).
Prylar kan möjliggöra att jag visar dig en spansk klänning fast jag är i kina och du i Asien, vilket rä coolt. Men man bygger lätt in sig i ett prylfängelse, dels blir man bunden till en plats (pga prylarna), dels påverkas ekonomin. Och sen begränsas ju livsrummet också.
Trivs nog bäst när jag har rätt lite grejer, som nu. Men det lär förändras om några dagar när sex kartonger + en garderob anländer från moderlandet.
Hoppas det var nån sorts svar.
Lapinette: Vi gillade att gå på antikmarknaden i Degeberga och samla oxblodsrött höganäsporslin från femtiotalet. Tyvärr, eller kanske tack och lov, var det så himla ovanligt att man på sin höjd hittade två små tillbringare per sommar.