Summan av allt
Glömde: Väntat tre timmar på vattenmannen. Argh! Men nu har vi i alla fall vatten, utöver regnvattnet som porlar oavbrutet.
Glömde: Väntat tre timmar på vattenmannen. Argh! Men nu har vi i alla fall vatten, utöver regnvattnet som porlar oavbrutet.
Jag har också lyssnat på BANK - BANK - BANK sedan klockan sju i morse. Dessförinnan hela helgen och varje dag, sedan i söndags FÖRRA veckan. Undrar hur mycket man pallar innan man blir galen på riktigt?
utvandraren: Vill tillfoga att jag fortfarande har mysdressen på mig. Och jag är skitnojig över alla tungmetaller som lär finnas i vattnet... kokar du maten i kranvatten? Måste erkänna att jag gör det. Men jag får nog ändra mig och, suck, vänta på vattenmannen 3x4 timmar i veckan istället för "bara" fyra...
Stålis, tyfon i guangdong, alltså där ni bor..? Låter superläskigt!!!
Nu ska mannen gå på sitt flygplan, om han kan slita sig från champagnen i loungen. Och yes, han blev uppgraderad. Runs in the family ;)
Men eftersom han är 190 cm lång och knatar direkt till jobbet borde det vara en självklarhet att jobbet bokar en stol med rejält benutrymme. Han får nog ta ett snack med sin snåle chef. Bekymrar mig ständigt för hans hälsa... även om han för det mesta är betydligt friskare än jag själv.
Stålis: Vi har Nestle Pure Life-vatten och det kommer från HuangPu-floden som är brungeggig. Fast det har renats. Fördelen är att det är mer miljövänligt än att frakta från någon ren källa, dvs oändligt långt borta.
Nackdelen är att det känns skitsunkigt, hela upplägget. Den där floden... man blir inte direkt sugen.
Utvandraren: Du låter så stilig i dina stövlar, bakom ditt skrivbord.
Girls jag har JOBBAT ihop mitt klappobjekt vill jag bara säga! Satt ju hela dagen igår och redigerade vetenskapliga texter till begripligt lekmannaspråk... mannen erbjöd sig visserligen att bidra men jag tycker att han har gjort fullt tillräckligt, som agerat kurir ;)
Ena dan pruta fem Mao (femtio öre cirka) på äpplen, andra dan Prada.
Utvandraren: Du låter lite som jag, inte helt haj på att gå värdigt i stilettklackar. Mina högsta skor är sju centimeter men det är en centimeter för högt, och nu med min stukade fot kan jag ju bara glömma dem :(
Yes, den gör fortfarande ont. Idag ska jag iväg till mitt jobbmöte i löparskor.
Har någon av er husdjur? Jag har en galen katt-abstinens som varat sedan min birma dog för typ... åtta år sedan. Bryter fortfarande ihop och storgråter regelbundet.
Eeeh... man kanske skulle skaffa barn? Börjar nästan tro att det är det ekonomiskt bästa alternativet (jämfört med handväskor). Ja, och aningen mer underhållande i längden ;)
fast samtidigt avskyr jag den här grejen med att allt är ett substitut för något annat. Jag vill ha barn OCH katt OCH handväskor.