• Gemma

Summan av allt

Roslagsbrud, Brud Juni, Spöket Laban, vore kul att höra av er nån gång då och då! Man är ju onekligen lite nyfiken på hur ni har det.

• Gemma

knappade in "paris" på itunes och lyssnar på Paris Hilton, följt av Ryan Paris dolce vita... och plötsligt känns mitt sjuka (som i tokförkylning) liv lite soft... eller om det blev än mer ynkligt... vet inte. Har i alla fall bakat kakor idag för mannens förråd har sinat och han blir allt mer tyst och tillknäppt när middagen närmar sig sitt slut.

Men ikväll - kärlek!

• Gemma

Fan alltså jag kan inte sjunga med för då får jag rethosta. Måste byta till nåt omelodiskt typ.. electro.

• Gemma

Hej Roslagsbrud! Kul att höra av dig. Torka svamp, gör man inte det på ett snöre i ett uthus eller nåt sånt? Which reminds me... vi har torkad karljohansvamp i ett skåp. Endera dagen ska jag laga till nåt som påminner om svensk höstmat, även om det knappast finns särskilt mycket vilt här i sydost. Saknar rådjur, hjort, vildsvin och and nåt alldeles enormt, är säker på att det vore bästa medicinen mot svensk förkylning.

GRATTIS till nya jobbet! Får du utlopp för din personlighet och din begåvning, mer än tidigare?

Stålis: Sitter här och försöker använda japansk proxy som du så snällt avslöjade att man kan göra men lyckas inte. Har en följdfråga, om du (eller maken) orkar: Är det FTP - eller webproxy-rutan som ska klickas i? Och ska jag "använda passivt FTP-läge" eller ej? Sen undrar jag också om det alls är möjligt att kringgå censur när man sitter med ett kabelmodem med lösen via China telecom. Eller har det inte med saken att göra?
    Hoppas du inte tycker att jag är alltför krävande... vill ju bara in på trollsländans sida www.skorpioner.se äntligen...

• Gemma

Roslagsbrud igen: Devil Wears prada finns såklart på piratdvd här i kina... och ett ex bor hos mig. Den var trevlig och mannen och jag spottade många märken, men det var också allt. De senaste dagarna har jag ju som bekant varit ofrivillig soffliggare och sett urvassa filmer som Hard Candy, Vers le Sud, I'm a sex addict, The notorious Bettie Page och... några mediokra men trevliga filmer som liksom flyter in i varann (the Squid and the Whale, Friends with money uhm... glömt namnen på resten).

Hard Candy var riktigt, riktigt ruggig MEN bland det bästa jag sett.

• Gemma

tjejer, jag behöver input!

Jag har nämligen kommit på att jag vill köpa lite schyssta maktkläder till mannen. Alltså... kläder som som diskret passar in på powermöten med internationella chefer MEN naturligtvis med det där lilla extra, som får dem att se liiite snyggare ut än de andras.

Alltså: Inga mörkröda sammetskostymer eller små, orange elefanter från Hérmes, ej heller paisleymönstrade Lacroix-slipsen eller gladrandiga paul smith.

Vad har dom egentligen, de slicka maktgubbarna? Grått, blått, svart? Hur ser slipsarna ut? Diagonalrandigt lär funka hävdar mannen men i vilka kulörer? Märken osv?

Känns skitfånigt... han vill ha tips av mig och jag har koll på allsköns plagg i reklam- mode och mediesammannghang men inte på hur man klär sig mäktigt, för att få respekt av andra maktgubbar (läs: konservativ, fransk industriverksamhet).

Tips? Färger, mönster osv?

Kram, G

• Gemma

Roslagsbrud... jag och mannen kom just från Zara dit jag SPECIFIKT gick för att köpa en svart kjol, provade en klockad jättefin i siden och... gick därifrån med en leopardklänning med puffärmar. Jag är oförbättrerlig.

Låter grymt med ditt nya jobb! Hur känns det, shaky eller läget under kontroll?

• Gemma

Lapinette, men förstå att du och jag har exakt samma baciller, är det inte lite pittoreskt ändå? Jag snorade mig fram genom stan idag, första gången på fem dagar som jag lämnar soffan, tog på mig högklackat och hermesscarfs och jag LOVAR att det hjälpte! Sen gick vi på dösmaskig thairestaurang och åt mat med en massa chili och det hjälpte också!
    Men jag är är enig med dig, just den här omgången förkylning är det mest elakartade jag stött på under flera år. Riktigt, riktig jäkligt. Mirakulöst nog har mannen inte drabbats. Din man då?

Tips: Citronté med honung. I riklig mängd. Och så DVD:er, också i riklig mängd. Krya på dig, vila, drick, unna dig att inte röra dig ur fläcken i flera dagar.

• Gemma

PS: Leopardmönstrade köp hjälper också mot förkylning. Funderar på ett par leopardmönstrade, pälsiga pumps i morgon. För att bli frisk ännu snabbare.

Svar på tråden Summan av allt