• Gemma

Summan av allt

Lapinette, supertack för infon! Visste att jag kunde räkna med dig.

Nån annan som kan bidra?

Kram, G

• Gemma

Nä lapinette du är ju inte alls ensam. Du blir ju hörd ända bort till... bortre asien. Coolt va!

• Gemma

Jag menar det är ju en annan sak om man inte har nåt liv över huvud taget förutom här på BT men så är ju inte fallet, tvärtom har vi ju en väldig spänn- och räckvidd i våra liv.

• Gemma

Låter mysigt med höst och vad bättre än att fira det med en höstkompis ;)

Jag och mannen promenerade bort till stora shoppingcentret och köpte ett par supersnygga boots till mig idag, sen gick vi hem och däckade på sängen, med varsin bok. ska strax återvända dit.

• Gemma

Utvandraren... de där slirrarna från Hermes fingrade vi på senast idag, superfina men absolut för djärva för industrimaktgubbarnas möten :(

Brioni-kostym har mannen aldrig hört talas om, är det italienskt?

Och... dräggelidräggel vad god din kväll låter. Själv käkade jag och mannen en supersnabb middag med lax, pilgrimsmusslor och sugarsnaps stekta med vitlök + en kall citron-creme fraichesås.

Nu ska jag sova för jag är helt däckad, fortfarande! Efter en vecka i soffan! Fast jag erkänner... bootsen fick ikväll sällskap av en söt, påsig svart tulpankjol. Höstgarderoben börjar ta form... dessvärre inte jag själv :(

Kram, G

• Gemma

utvandraren: Du har minimerat middagen... yeah right ;) Shit vad jag avundas dig din uthållighet. Själv lagar jag bara en enda bjudrätt numera: Grytor av olika slag. Fast häftiga grytor, marockanska, eller rödheta ungerska, eller sofistikerade viltgrytor med enebär och lingon (i alla fall om råvorarorna finns). Jag är en gryttant. Och snittar gillar jag att göra, och mannen får fixa dessert. Han är fena på det.

• Gemma

utvandraren, gick in på www.brioni.it och fick inte se så mycket, men tillräckligt! Skitsnygg logga, och kostymen tycks vara James Bonds choice. Tack för tipset! Mannen syr ju upp alla sina kostymer hos savile row-skräddaren här i trakten men han lär hålla öronen spetsade framöver.

MLU: Super, kul och grattis! Hur ser bootsen ut? Älskar Scarpa, jag saknar dem så! Hur och var, var nya butiken? Var resten av helgen bra?

Idag gick jag i skolan för första gången på en vecka, om man undantar provet jag skrev i torsdags. Jag var en tapper krigare... hade bara ett fel och detta på en uppgift som läraren av misstag lagt in, på nåt vi inte lärt oss än. känner mig urduktig! Sen hade jag ett möte med businessföreningen som jag är med i här, trots att jag inte är särskilt business halkade jag genom en väninna in och nu är jag insyltad i olika trade events och mingelpartyn.

Nu ska jag göra läxan, berätta vad jag gjorde igår, alltså imperfekt fast på kinesiska.

• Gemma

trollsländan: I höst klär jag mig i klarrött eller svart, känner för att se ut som ett utropstecken. Eller leopard (fast smakfull leopard).

Mannens kläder... vi suger girigt åt oss av infon ni så frikostigt delar ut. Tar gärna emot fler tips, gärna av det specifika slaget.

Var f.ö. på en investeringsbank idag, de unga bankirerna hade backslick och aggressivt färgade och kontrastrika diagonalrandiga slipsar. Skjortor, gärna för stora (enligt min slimmade smak), med fula manchettknappar. Tycker de borde löpa linan ut och ha hängslen också, så blev det verkligen wallstreet 1984, men så coola var de inte.

• Gemma

Stålis: Jag DOG när Ari hade disco i sin bil med den kinesiske bögen, och varje gång när han försökte lura sin fru... mannen är helt kär i Ari, svårt att inte bli det. En annan person som var hur bra som helst var ju Jessica Alba. Skön självdistans att spela sig själv fast osympatisk... lite som Matthew McConahaugh (?) i det där galna SATC-avsnittet där Carrie åker till LA för att göra en film om sig själv.

Stålis igen: Supertack, japp, klockan har vi glömt, mannens nuvarande är en "Svalan Sportsman" från 1954 i mossgrönmetallic med rödbrun rem. Helt fel i ett hav av Breitling, Rolex, JWC och Vacheron Constantin.

Skorna är mannens passion och därför alltid av högsta kvalitet och minutiöst välputsade, the weakest link är
    Och väskan... är bedrövlig.

Fråga: Har man portfölj OCH datorväska eller en som rymmer allt?

Stålis: Idag hade vi 17 grader! Firade i svarta kläder och en eldfärgad hermes-scarf. Jag gillade också Meryl Streep jättemycket, särskilt när hon sa "that's all" med tunn röst men jag tycker också att Anne H är mamahuhu (comme ci comme ca på kinesiska) och Vince är jättebra på att porträttera tomhet (som i Entourage), men absolut inte tvärtom (som i Devil Wears Prada).

• Gemma

Utvandraren: Bisazza - you're eeeevil ;) Det är otroligt vackert men inte gratis. Å andra sidan är jag inte rätt person att uttala mig om billighet eller inte... vi valde handmålade, "nötta" kakelplattor från Provence till vårt kök i förrförra lägenheten, inköpta i Franska Kakelbutiken på Nybrogatan. De kostade typ hundra kronor STYCK. Men fina var de, tillsammans med de mörkbetsade, oljade golvtiljorna. Ja, om man gillar den rustika stilen alltså.

Svar på tråden Summan av allt