• snyggobert

Besviken över bröllopsgåvorna...

Jag måste faktiskt säga att jag blev lite besviken över våra bröllopsgåvor...

Jag vet att detta är en ganska kontroversiell sak att ta upp, för man ska ju vara tacksam och glad för alla fina presenter man fått i gåva av sin familj och vänner.

Men jag kan faktiskt inte låta bli att bli lite, lite besviken. Vår stora släkt (både hans och min) samlade ihop pengar till presentkort på en resebyrå, och det var ju precis vad vi önskade oss, och självklart hade vi inte ens tänkt att det skulle bli en viss summa, men så många släktingar som var med och delade på den här presenten så blir det ungefär 150 kr per person i gåva.

Det känns så snålt att det blev så lite. För det räcker knappt till att en av oss åker någonstans...

Och då känner jag lite att om de nu är så snåla, varför lade vi så mycket pengar på varje gäst i mat och lokal och dricka och allt annat? Känns som om de bara snyltade på oss.

Visst, nu ska man inte förvänta sig presenter alls, men jag gör det i alla fall. Och i ärlighetens namn så blir jag faktiskt lite avundsjuk på ett par av mina bekanta som gifte sig två veckor efter oss och de fick inte mindre än fyra fullt betalda spa-resor bland annat.

Alla gåvor av våra vänner var väldigt fina och personliga och det känns jättebra, men jag hade faktiskt väntat mig mera av familjen. Kan ju tillägga att hans familj inte bidrog med en enda krona till bröllopet för övrigt som åtminstone min familj gjorde!

Någon mer som har blivit besviken på presentisdan av bröllopet eller är jag den enda i hela världen!
    (Säkert, känner mig i alla fall både otacksam och girig när jag känner såhär, men jag kan inte hjälpa det!)

• Svar på tråden Besviken över bröllopsgåvorna...
  • jamboochjag

Det är altså både hans och din familj som gått ihop? Det är ju fantastiskt tycker jag!

Jag har ingen kommentar om att ni är besvikna över summan men vill gärna vända lite på synvinkeln. Jag hade blivit överlycklig om våra familjer hade gått ihop om något tillsammans till oss.

• GretaG

eeeyh välkommen i klubben viktualia...77:orna e fina o goa. Tyvärr e mina vänner så roliga att oooh vart har du ljuststaken du fick i present...VILKEN AV DEM!!!!:D:D:D
    Man blir tokig...
    Nu har vi önskat oss presentkort på två möbelaffärer vi handlar på och en resebutik...ska bli spännande att se hurdan årets ljusstaker ser ut...ha ha
    Min sambo vill att vi på hemsidan ska skriva att ljusstakar undandbedes vänligt men bestämt...vore roligt men de skulle nog inet förstår det...:D:D

• viktualia

Jag kommer personligen trycka upp den person mot väggen, som VÅGAR ge oss en enda TEMUGG till....*suckar högljutt*

Pinsamma vänner... jag tycker att ni ska skriva något sånt här på hemsidan:

"Gåvor är välkomna och önskelista hittar ni på XXX, vi vill dock tacka för de ljusstakar och temuggar vi fått tidigare och meddela att vi nu har så att det räcker."

• GretaG

vi har ingen specifik önskelista...kolla gärna på www.pink.se
    men ska nog skriva o tacka för alla fina ljusstakar...skit bra idé!!! :D

• viktualia

Snygg sida!

Och jag tycker ABSOLUT att eran "önskningar" -text är sådan att ni kan rada upp vad ni INTE önskar er!

Svar på tråden Besviken över bröllopsgåvorna...