• janos

Äntligen fredag del 7

VÄLKOMNA ALLA FREDISAR!! Del 7

"tänk att det äntligen är fredag. vad ska man förgylla helgen med nu då...?
    motormässa...? *tror inte det*
    prommis *för hurtigt*
    tvtittande *för slött*

nej ja vet; sitta å häcka framför datorn som en annan dönick och skriva kuliga saker i andras seriösa inlägg eller skämta om totalt opassande saker...

nån som hakar på?"
    (mammacattas ursprungliga TS)

Önskar er alla varmt välkomna till våran nya lya....*fluffar upp kuddarna, tar fram dom nybakta bullarna, visar stolt upp det nyinköpta tyget och alla gummistövlarna i hallen*
  • Svar på tråden Äntligen fredag del 7
  • Fru Cinderella

Undrar jag också!

• mammacatta

nånting betyyydligt godare än både chips och jordnötter kan jag lova! å så mycket nyttigare
    finns bland exotiska nötterna på vilken affär som helst. jag utlovar en sensation - inget för de vekhjärtade!
    Cm gillade dem skarpt. henne stötte jag på igår - på ikea helt otippat.
    CM:jag glömde säga att jag gillade din nya frisyr - den är stajlig som tusan!

• mammacatta

fick en gör-skojjig grej av min man, har skickat till alla här åxå! ni som inte får får ta å skriva in sin mejl här.

• Rystall

Wasabiärtor är torkade gröna ärtor som är smaksatta med Wasabi. Starka och urgoda! Helt i min smak. Det finns att köpa i välsorterade mataffärer typ I*A och i asiatiska affärer.

Vi har haft mina föräldrar här i helgen. Dom firade silverbröllopsdag och hade varit i Köpenhamn och stannade till här på vägen hem. Vi hade fixat god middag med jordärtskockssoppa till förrätt, kantarellfylld helstekt oxfilé men rostade rotfrukter, brässerad savojkål, rödvinsås och gelé. Till dessert serverades pannacotta med hjortron. En riktig höstmiddag. Jättegott!!!!
    Givetvis Champagne och mustigt rödvin till.

• janos

Ville bara meddela att janos är hemma igen!!

Vad kom jag hem till gå? En make som har ramlat från ställningen IGEN och gjort illa benet denna gång och en trasig diskmaskin Jag som HAAATAR att diska för hand. Vad gör vi nu????

• janos

Vilken smaskens middag Rystall! Finns det något kvar?

*janos håller tålmodigt fram en tom tallrik*

• mammacatta

janos: anlita svart!!!

tar mig lite vin såhär på söndagen...
    *mumms*

• janos

Nu är det dags att sova, om jag ska orka jobba imorgon. Natti natti

*släcker lampan och tassar i säng*

Svar på tråden Äntligen fredag del 7